Fitness Seller

knieën

Eric

Novice
Waardering
0
Hoi,

Kan iemand mij vertellen wat de beste oefening(en) zijn voor het steviger maken van je spieren bij je knieën? Mijn spieren daar zijn nogal onderontwikkeld en ik wil daar graag wat aan doen :).

Alvast bedankt!

Eric

SQUATTEN MET DIE HANDEL!

je bedoeld overigens wss je quadriceps. En die beslaan de hele voorkant van je bovenbenen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, die bedoel ik inderdaad :).

Ik doe sinds gisteren full squat maar wist niet zeker of dit ook zo enorm goed is voor die quadriceps. Bedankt voor je snelle reactie. Lekker squaten die handel dus!

Is zeker goed voor je quadriceps, maarm inder voor je knieën als je hem niet goed uitvoert.

Klopt ;).

Ik heb gister ook even aan een instructeur gevraagd of ik hem goed uitvoerde en er was niets op aan te merken. Voet punten niet te ver naar buiten wijzen, voeten op de grond houden, niet te snel, met je hoofd vooruit en met je ogen omhoog kijken zodat je rug zich hol/recht gaat maken en niet té ver naar beneden gaan maar ook weer niet te weinig omdat je dan geen 'full' doet.

Het voelde echt te gek dat ik zowatniet meer kon lopen naar afloop, haha :D.

Vergeet ook niet je hamstrings en je kuiten.

Hamstrings zijn ook spieren rond de knie en de gastrocnemius van de kuit loopt zelfs over de knie (achteraan).

Bij squaten erop letten dat je goed recht zit en niet het gewicht gaat omhoogduwen met je rug die eventueel sterker zou kunnen zijn. Voeten op schouderbreedte en ze plaatsen alsof je gewoon in stand zou stilstaan (dus niet een verwrongen beweging zoals sommige dat doen).

Gast, jij gaat het morgen zwaar krijgen.... oei :P
Met hacksquat worden je knieeën nogal belast. Dit lijkt me opzich niet echt gezond (ook wel eens over gelezen dat het niet goed is) maargoed, je traint je knieën wel.

olav zei:
Vergeet ook niet je hamstrings en je kuiten.

Hamstrings zijn ook spieren rond de knie en de gastrocnemius van de kuit loopt zelfs over de knie (achteraan).
Ik vergeet zeker mijn kuiten niet, daar gebruik ik zo'n calves machine voor :).

Mijn Hamstrings voel ik volgensmij al enorm wanneer ik gesquat heb, kan dit kloppen? Train ik ze met full squat optimaal of zeg je dat ik beter daar een aparte oefening voor kan doen?

Gunsy zei:
Gast, jij gaat het morgen zwaar krijgen.... oei :P
Met hacksquat worden je knieeën nogal belast. Dit lijkt me opzich niet echt gezond (ook wel eens over gelezen dat het niet goed is) maargoed, je traint je knieën wel.
Dan lijkt me die hacksquat niet zo geschikt (voorlopig). Ik wil mijn knieën nog heel wat jaartjes gezond houden ;).

Je moet zeker een aparte oefening doen voor je hamstrings.

Je hamstrings worden altijd belast met een squat, maar het is een oefening voor de quadriceps.

Full squat is niets mis mee mits je er goed oplet dat je het goed doet en niet enorm zwaar gaat. Of is dit ook zo met hacksquat?

Eric zei:
Welke oefening zou je mij adviseren?

Leg curl mss. Eenvoudig om mee te beginnen en specifiek voor de hamstrings.

Je zou ook stiff leg deadlift kunnen doen, maar dat is meer voor de rug en ook niet zo'n zuiveren oefening.

Eric zei:
Full squat is niets mis mee mits je er goed oplet dat je het goed doet en niet enorm zwaar gaat. Of is dit ook zo met hacksquat?

Kijk je zegt het zelf al. Als je niet zwaar gaat.
Als je niet zwaar gaat is bijna geen enkele oefeing slecht mits je een goeie techniek hebt.

Hacksquat is niet slechter dan full squat tot zoals ik al zei een bepaald niveau.

olav zei:
Kijk je zegt het zelf al. Als je niet zwaar gaat.
Als je niet zwaar gaat is bijna geen enkele oefeing slecht mits je een goeie techniek hebt.

Hacksquat is niet slechter dan full squat tot zoals ik al zei een bepaald niveau.
Ik zal hem een proberen, kijken hoe het voelt en gat ;).

hamstrings: de romanian deadlift!!

Terug
Naar boven