XXL Nutrition

koekje bij de koffie

sneeuwwitje

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
383
Lengte
1m70
Massa
66kg
Vetpercentage
30%
Ha Ladies,

Betekent clean eten ook geen koekje bij de koffie? Of een dropje op je werk? Ook al is het er eentje? Hoe doen jullie dat? Echt helemaal niets?

Groetjes, Snowwhite

Ik blijf liever uit de buurt van koekjes .

Koekje van Cereal zonder suiker (met maltitol) moet kunnen.

Ik ga zo meteen een pizza van 400 gram verslinden...dat je het weet koekiemonster.

Ja eigenlijk niet..maar dan spreek ik voor mezelf..ik heb nl niet genoeg aan 1 koekje en wil er meerrrrrr dus beperk ik dat liever tot 1 x per week..de zogezegde junkdag...

Cookies are always good maar hmm :D

Ha Ladies,

Betekent clean eten ook geen koekje bij de koffie? Of een dropje op je werk? Ook al is het er eentje? Hoe doen jullie dat? Echt helemaal niets?

Groetjes, Snowwhite

Voor mij helemaal NIKS dat niet in mijn schema staat, afgezien van mijn junkmoment.
Waarom zou je een koekje hier, een dropje daar en wie-weet-wat allemaal naar binnen gooien terwijl je er niks aan hebt? Deze extra kcals zijn niet berekend in je schema (of wel, en dan kan het) en dit zou juist het verschil kunnen maken tussen goed afvallen en aanklooien.
Misschien ben ik wat zwart-wit, maar ben van mening dat als je serieus aan de slag gaat dat je dan je conformeert aan een eetschema, en junk eet wanneer het 'hoort': ingepland junkmoment.

Als je het maar bij 1tje laat en ook af en toe. Maar vaak maak je het jezelf alleen maar moeilijker omdat je meer wil en vaker.

Ik zou serieus niet weten waarom ik er eentje zou willen elke dag of een paar x per dag. Niet dat ik ook maar een heleboel wil. Las liever een uitzonderingsmoment in als ik een etentje heb en beperk mij dus liever tot een enkele keer afwijken van voeding dan dat ik structureel afwijk. Die enkele x maakt dat het oppakken van cleaneten makkelijk gaat. Maar dat geldt voor mij.

Niet aan beginnen! Wanneer je 1 keer junkt buiten je schema om, zal dat steeds vaker gaan gebeuren, been there,done that :sad:.

aangezien de meeste vrouwen zeggen dat ze er eentje nemen maar tegelijkertijd de halve zak leegvreten lijkt het me verstandiger om niets te nemen :)

Ik eet elke dag gewoon een koekje, of 2 of 3...Wel vaak integraal en zonder suiker. Volgens mij kun je je beter aanwennen om niet te overdrijven dan een schema volgen wat niet vol te houden is. Op deze manier heb ik ook niet de behoefte aan een geweldige junk. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.

Maar je schuldig voelen over af en toe een koekje is natuurlijk echt NIET nodig!!

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan er prima eentje nemen en verder niet. Maar het koekje bij de thee dat je drinkt in de stad laten jullie dus ook staan? Ik krijg dan weer gelijk een grote lading kritiek over me heen.

ik vind het makkelijker om helemaal niet te snoepen dan een klein beetje (1koekje, handje chips, 1 stuk chocolade).

en door de suikers ga je later meer zin krijgen in nog suikers.
maar als jij het echt bij een klein beetje kunt houden dan waarom niet ;)

Ik vind het niet clean om een koekje bij je thee/koffie te nemen hoe onschuldig het ook lijkt.

Ik kan er prima eentje nemen en verder niet. Maar het koekje bij de thee dat je drinkt in de stad laten jullie dus ook staan? Ik krijg dan weer gelijk een grote lading kritiek over me heen.
Van dat kritiek dat je krijgt moet je je niks aantrekken.
Ik kan er zelf ook niet goed tegen maar ik bemoei me ook niet met hun eigen slechte voeding.
Iedereen is toch wijs genoeg om zelf te beslissen wat je wel en niet eet en drinkt.

Noem je dit al gelijk grote lading kritiek?? je vraagt ons hier om hoe wij t doen..nou zo dus.. als jij jezelf kan beheersen door 1 koekje te nemen lekker doen..maar meerder kopjes thee..of 1 koekje na het eten bij de koffie..dan worden het steeds vaker wat meer koekies..tenminste dat wijst vaak uit de praktijk..:D

Noem je dit al gelijk grote lading kritiek?? je vraagt ons hier om hoe wij t doen..nou zo dus.. als jij jezelf kan beheersen door 1 koekje te nemen lekker doen..maar meerder kopjes thee..of 1 koekje na het eten bij de koffie..dan worden het steeds vaker wat meer koekies..tenminste dat wijst vaak uit de praktijk..:D
volgens mij bedoelt ze van degenen waarmee ze de thee drinkt ;)

• Topic Starter Topic Starter
Klopt! van degenen met wie ik thee drink (mijn te dikke vriendinnen :-) )

Maar dan nog een vraag, he: ga je dan je hele leven door met dit voedingspatroon? Of komt er op een gegeven moment het moment dat je weer chicken tonight of een lasagne gaat eten als avondeten, ipv kip en rijst afwegen?Soms ben ik bang dat ik dit niet mijn hele leven volhoud.

Laatst bewerkt:
Klopt! van degenen met wie ik thee drink (mijn te dikke vriendinnen :-) )

Maar dan nog een vraag, he: ga je dan je hele leven door met dit voedingspatroon? Of komt er op een gegeven moment het moment dat je weer chicken tonight of een lasagne gaat eten als avondeten, ipv kip en rijst afwegen?Soms ben ik bang dat ik dit niet mijn hele leven volhoud.

Aha op die fiets..sorry my fault..
Maar ik eet ook echt wel af en toe lasagna hoor..echt niet altijd superschoon en ja van je vriendinnen moet je t hebben hé:D

Terug
Naar boven