MuscleMeat

Koffie dan toch niet zo goed?

Maiskorrel

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
129
1 op de 10 mensen krijgt door het drinken van koffie psychologische problemen.

nav o.a. deze plaatjes + claim:

spiderwebs.jpg

Bron: NASA Tech Briefs, Using Spider-Web Patterns To Determine Toxicity, Apr 1995, p.82

Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar hoe serieus dat nu moet worden genomen..ik bedoel...koffie drinken we bijna allemaal,..en dat onderzoek suggereert dat speed (benzedrine) vele malen gezonder is dan caffeine.
Dat laatste,...chloral hydrate lijkt het ergst te zijn, maar in werkelijkheid is de geometrie beter dan bij caffeine, en de reden voor het minimalistische, was het feit dat de spin in slaap viel.

Ik vond het alles nogal ongeloofwaardig, totdat ik hier meer dan 10.000 hits op kreeg:
caffeine induced psychosis - Google zoeken

Na enkele probleemgevallen te hebben gelezen, dat 1 op 10 mensen hierdoor een psychologisch probleem oploopt, wat niet te onderscheiden is van een natuurlijke oorzaak. Het gaat hierbij om de meest uiteenlopende dingen. Van slaapstoornis, tot manische depressie, tot fullblown delirium.

Fda safety schreef:
CAFFEINE:
TOXIC.
ACUTE EXPOSURE- Ingestion of large amounts may result in headache, lightheadedness, dizziness, chills, fever, excitement, restlessness, nervousness, insomnia, mild delirium, hallucinations, tinnitus, constricted pupils, decreased visual fields, amblyopia,diplopia, photophobia, and scintillating scotoma. Neurologic symptoms may persist for several days….Other effects may include alternating states of consciousness and muscle twitching, tremors, hyperesthesia, hypertonicity or hypotonicity, trismus, opisthotonus and convulsions. Seizures generally precede death.
CHRONIC EXPOSURE- In addition to the effects detailed in acute exposure, agitation, disturbed sleep, caffeine-induced psychosis, heartburn and hyperventilation may occur. Prolonged use of high doses may result in tolerence, physical and psychological dependence. Symptoms of withdrawal may occur following abrupt cessation.

Nearly 80% of the world's population uses caffeine, and 25% of the population is diagnosed with a mental disorder. Clinical studies indicate that there may be significant overlap between those figures, and that many people diagnosed as mentally ill are in fact merely suffering from caffeine poisoning. Caffeine also exacerbates the symptoms of patients suffering from organic, non-caffeine-induced mental illness.

ik ben toch geen spin zeker :bang:

lol , daar is er hier toch eens een filmpje van gepost , bij die spinnen .... :p

ja dat ging over allemaal soorten drugs. wel lollig filmpje was dat :D

haha is toch altijd lachen dat filmpje !! echt vet gedaan !

Dat spinnewebbetje he, bij Marihuana.. groeit dat weer aan of..? :o

Ahahaha, die stomme spinnen.

Ene bouwt een soort hangmat nadat ie THC(marihuna) kreeg:roflol:

Oh shit, das allemaal gewoon puur voor de lol gefilmd. Nu voel ik me pas dom...

Ik bedoel wanneer je stopt met drugs (marihuana in dit geval), dat het na (weken/maanden/jaren) weer terug aangroeit zoals in het eerste plaatje. Zou zonde zijn om er blijvend 'letsel' aan over te houden namelijk. :) Ben benieuwd.

Oftewel; is dit blijvend of tijdelijk (bij gebruik)?

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel wanneer je stopt met drugs (marihuana in dit geval), dat het na (weken/maanden/jaren) weer terug aangroeit zoals in het eerste plaatje. Zou zonde zijn om er blijvend 'letsel' aan over te houden namelijk. :) Ben benieuwd.

Oftewel; is dit blijvend of tijdelijk (bij gebruik)?

Als je voor je 24jaar blowt worden er bepaalde delen in je hersenen ontwikkeld die zorgen dat je je karakter anders gaat ontwikkelen... dus for ever

En als je 2 jaar heb geblowd? :)

Weinig of incidenteel blowen, heeft eigenlijk geen gevolg dat langer duurt dan de directe werking van het middel. Bij frequent en heftig blowen ligt het anders.

Dagelijks of bijna dagelijks blowen van wiet heeft veel invloed op je denken, handelen en gevoelsleven. De invloed van heftig blowen op je gevoelsleven kan aanzienlijk zijn. Als je stopt met blowen, kun je verwachten dat deze invloed verdwijnt.

Als mensen op jonge leeftijd beginnen te blowen (bijvoorbeeld rondom het 12e jaar) kan dat tot gevolg hebben dat de emotionele ontwikkeling die tijdens de puberteit plaatsvindt, anders - of trager - verloopt. Als mensen dan bijvoorbeeld na zes of zeven jaar stoppen met blowen, merken ze dat zij bepaalde emotionele situaties nog nuchter onder de knie moeten zien te krijgen, terwijl anderen dat tijdens de jonge puberteit hebben geleerd. Een voorbeeld hiervan is het incasseren van teleurstellingen.

Als mensen aanleg hebben tot depressiviteit, psychosen of heftige angst of onrust, kan dat ook door blowen worden losgemaakt. Van veel blowen kun je depressief worden.

Als mensen jaren achtereen blowen, beïnvloedt dat hun levensstijl. In dat opzicht is blowen een belangrijke invloed op de ontwikkeling van een mens.

Mensen kunnen dus door blowen sterk veranderen voor wat hun denken, voelen en doen en laten betreft. Een geleende omschrijving van het woord persoonlijkheid is de volgende: "iemands persoonlijkheid is het geheel van hoedanigheden, eigenschappen en karaktertrekken, waardoor hij tot een individu wordt." Erfelijkheid kan hier ook een rol in spelen.

In het algemeen zal de invloed van blowen verdwijnen nadat men is gestopt. Maar hoe meer en hoe langer je leven in het teken van blowen is komen te staan, des te sterker zal de invloed van het blowen worden en des te langer zal het duren voordat deze invloed is verdwenen. In dat opzicht kan blowen dus van invloed zijn op de persoonlijkheid.

Er is geen duidelijke grens aan te geven voor wat overmatig blowen is. Dat varieert bovendien per individu omdat de een meer kan hebben dan de ander.

Naar mijn mening zijn dit toch duidelijke grenzen van matig en onmatig blowen:

- Onmatig blowen is blowen tijdens werk, verkeer, school etc. Dus blowen in situaties waarin je nuchter moet zijn, is onmatig blowen. Als blowen dingen belemmert die je moet of wilt doen, is dat onmatig blowen.

- Dagelijks of bijna dagelijks blowen leidt vaak tot te vaak en te veel.

- Als je zo vaak of zo veel per keer rookt, dat het op het moment of later je verplichtingen / wensen belemmert, is dat onmatig.

- Ik kan geen maat aangeven wat veel is. Een 1/4 gram per dag kan de een wel hebben, terwijl de ander dat absoluut niet aankan. 1 gram per dag is voor de meesten te veel.

ok dus sanca , watch out dude !! :joint:

Mooi stukje Maiskorrel, kan ik me heel goed in vinden. Gelukkig ondervind ik alleen nadelen wanneer ik onder invloed ben en hooguit 3 dagen daarna. Ik weet dan ook wanneer ik wel en niet kan blowen, maar 2 jaar bijna dagelijks blowen is toch te ver gegaan, vandaar dat ik er mee ben gestopt. Op naar een gelukkig en gezond 2008!

succes ermee dude :p

Tja, maak je maar meer zorgen om de rook die je longen kapot maakt

Ik dronk zo'n 2 jaar lang 12 bakken espresso en blowde daar ook fiks pure wiet bij. En 'sweekends ook zwaardere hallucinogen.

Ingestion of large amounts may result in headache, lightheadedness, dizziness, chills, fever, excitement, restlessness, nervousness, insomnia, mild delirium, hallucinations, tinnitus, constricted pupils, decreased visual fields, amblyopia,diplopia, photophobia, and scintillating scotoma. Neurologic symptoms may persist for several days….Other effects may include alternating states of consciousness and muscle twitching, tremors, hyperesthesia, hypertonicity or hypotonicity, trismus, opisthotonus and convulsions. Seizures generally precede death.

Deze gemarkeerde verschijnselen heb ik wel gehad. Lightheadedness, dat heeft te maken met ontrekking van vitamines en sneller opbranding van glycogeen en zout en water. En vaatvernauwing. Excitment vind ik zeer positief is gewoon enthausiasme en spraakzaamheid.

Die alternating states of consciousness, is meer het gevoel niet bewust er te zijn, maar yet again, dan heb je ook bij weinig zout en glycogeen. Bodybuilders op het podium kennen dat gevoel ook. :P

Korst, loomheid en slapenloosheid is gewoon als je na veel drinken direct stopt, weekend migraine kun je ook krijgen als je alleen veel op je werk drinkt. Minder iniatieven neem je dan ook. Psychologisch ligt het echt aan jezelf of je je er lekker bij voelt.

Maar ik ben er bijna van overtuigd dat het niet goed is voor je hart en vaatstelsel als je er stress bij hebt of het gebruik bij een stressvolle baan.

Ik had onlangs bradycardie, in rust ging m'n hart wat te langzaam. Al moet ik daarbij zeggen dat ik 6 dagen vol op m'n tieren ging met squat, deadlift tot falen en cardio op andere dagen 1,5 uur 150 beats/m. Heb een grote omvang.

Terug
Naar boven