XXL Nutrition

Koffie en kalorieen

Organa

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m69
Massa
69kg
Vetpercentage
11%
Cafeïne zou vetverbranding verbeteren maar hoe zit het met kalorieen in gewone koffie of oploskoffie ?

eenheid kcal koolh. eiwit vet

koffie verkeerd 100 gr. 29 2.3 2.8 1.0
koffiebroodje 100 gr. 329 7.0 55.0 9.0
koffiemelk (halfvol) 100 gr. 104 7.8 9.3 4.0
koffiemelk (halfvol) 100 6.3 9.8 4.0
koffiemelk (mager) 100 gr. 77 7.7 11.2 0.2
koffiemelk (vol) 100 gr. 152 8.4 10.7 8.4
koffiemelkpoeder 100 gr. 550 4.0 55.0 35.0
koffieroom 100 gr. 206 2.7 3.8 20.0
koffiewitmaker 100 gr. 551 4.0 55.0 35.0

kcal =1e getal

- 1 kopje koffie zwart
- 1 kopje thee zonder suiker
- 1 glas spuitwater/mineraalwater
20 1 kopje koffie zwart met 1 suikerklontje
30 1 kopje thee met suiker

30 1 glas tomatensap
50 1 kopje koffie met suiker en melk

55 1 glas sherry
70 1 glas jenever
75 1 glas port

90 1 glas sinaasappelsap (gezoet)
90 1 glas wijn
100 1 glas frisdrank
125 1 glas pils

:) :google: is my friend

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar er is weer verschil tussen opgietkoffie en oploskoffie en van die toestanden.

Gewoon pure echte koffie heeft geen calorieen.

:ot: ahh wat een leuke katten.... ik moet me echt inhouden nu...... ik wil er ook 1!!!!:ot:

Chill

Ey, je bent echt je eigen tropic begonnen.:D Maare maak je niet zo druk over die kcal in koffie. Zolang je er geen suiker in doet, is er niks aan het handje ;)

Ik neem altijd Senseo dark roast, met één zoetje..:lick:

Gewone zwarte koffie zonder toevoegingen heeft net zo veel calorien als water, niks dus. Hetgeen calorien in de koffie toevoegd zijn de eventuele melk en suiker.

En ja, caffeine kan helpen bij de vetverbranding omdat het een soort energieboost geeft.

Ah ja Sannez ik ben een mens van mijn woord ;)
Ik drink mijn koffie altijd zwart dus kan ik er in het gevolg zorgenloos van genieten :)

Thakns Bengelbengel wij hebben er thuis 8 rond lopen en dat is echt zaligheid hoor.

ik heb er een en die verveeld zich in haar 1tje.. dus ik neem er nog 1 of ze gaat naar mijn zusje ( die heeft 2 katten )...

er gaat niets boven een beste bak zwarte pleur in de ochtend:D

Ik herinner mij ooit eens gelezen te hebben op internet enig artikel die sprak van pas op van de verborgen kcal in bier en koffie. Maar ik geloof er niet veel van, toch vreemd dat het geciteerd wordt..

Ja het is de vraag hoeveel je extra verbrandt door de koffie? Misschien wel meer kcal dan het schepje suiker en de melk die je toevoegt? Dan maakt het niet uit. Ik neem een uurtje na de training een kopje koffie, maar weet niet of het effect wel zo duidelijk is.

Ja het is de vraag hoeveel je extra verbrandt door de koffie? Misschien wel meer kcal dan het schepje suiker en de melk die je toevoegt? Dan maakt het niet uit. Ik neem een uurtje na de training een kopje koffie, maar weet niet of het effect wel zo duidelijk is.

Ik zou er niet op rekenen. Het verschilt ook heel sterk van persoon tot persoon hoe er op caffeine gereageerd word.

Cafeïne stimuleert het centrale zenuwstelsel en brengt de psyche in grotere staat van opwinding of alertheid.

Het stimuleert de afgifte van epinefrine door de bijnieren en dit zorgt voor fysiologische processen oa brandstofverbruik, cafeïne zorgt voor de mobilisatie van vrije vetzuren en het sparen van spierglycogeen.

Cafeïne bevordert de vrijmaking van calciumvoorraden in de spiercellen, waardoor calcium de spiercontractie vlotter kan laten verlopen.

De aanbevolen dosering is 5 mg per kg lichaamsgewicht.
Voor de meeste mensen volstaat 300 mg.

kopje koffie: 100 mg
kopje thee: 50 mg

@Yeahbuddy, wel vóór het sporten............;)

Cafeïne stimuleert het centrale zenuwstelsel en brengt de psyche in grotere staat van opwinding of alertheid.

Het stimuleert de afgifte van epinefrine door de bijnieren en dit zorgt voor fysiologische processen oa brandstofverbruik, cafeïne zorgt voor de mobilisatie van vrije vetzuren en het sparen van spierglycogeen.

Cafeïne bevordert de vrijmaking van calciumvoorraden in de spiercellen, waardoor calcium de spiercontractie vlotter kan laten verlopen.

De aanbevolen dosering is 5 mg per kg lichaamsgewicht.
Voor de meeste mensen volstaat 300 mg.

kopje koffie: 100 mg
kopje thee: 50 mg

@Yeahbuddy, wel vóór het sporten............;)

Ik ben wsch resistent tegen cafeïne....

Ik ben wsch resistent tegen cafeïne....

Gebruik je dan wel de 'aanbevolen' dosering dwz minimaal 300 mg óf 5 mg per kg lichaamsgewicht?

Dat zijn dus minimaal 3 koppen zwarte koffie voor je training.

En anders zou je eens drie dagen geen koffie kunnen drinken en dan proberen of 3 bakken voor je training enig effect heeft.

Ga je dat volhouden, 3 dagen géén koffie.................;)

Terug
Naar boven