Fitness Seller

Koffie en kalorieen

Cafeïne stimuleert het centrale zenuwstelsel en brengt de psyche in grotere staat van opwinding of alertheid.

Het stimuleert de afgifte van epinefrine door de bijnieren en dit zorgt voor fysiologische processen oa brandstofverbruik, cafeïne zorgt voor de mobilisatie van vrije vetzuren en het sparen van spierglycogeen.

Cafeïne bevordert de vrijmaking van calciumvoorraden in de spiercellen, waardoor calcium de spiercontractie vlotter kan laten verlopen.

De aanbevolen dosering is 5 mg per kg lichaamsgewicht.
Voor de meeste mensen volstaat 300 mg.

kopje koffie: 100 mg
kopje thee: 50 mg

@Yeahbuddy, wel vóór het sporten............;)

Dus als je 100 kilo weegt zou je eerst 5 koppen koffie moeten drinken. Volgens mij stuiter je dan door de gym als een Zwitserse bal! :p

Dus als je 100 kilo weegt zou je eerst 5 koppen koffie moeten drinken. Volgens mij stuiter je dan door de gym als een Zwitserse bal! :p

Veel hangt af van je lichaamsgewicht, medicijnen (AAS) en ook dit soort supplementen.

Ik heb het niet verzonnen, er is in de sport naar weinig zoveel onderzoek gedaan als naar de werking van cafeïne en dit zijn enkele conclusies! ;)

Gebruik je dan wel de 'aanbevolen' dosering dwz minimaal 300 mg óf 5 mg per kg lichaamsgewicht?

Dat zijn dus minimaal 3 koppen zwarte koffie voor je training.

En anders zou je eens drie dagen geen koffie kunnen drinken en dan proberen of 3 bakken voor je training enig effect heeft.

Ga je dat volhouden, 3 dagen géén koffie.................;)

Als ik geen koffie drink ga ik de gym niet eens halen...

Koffie is mijn beste vriend.

Ik herinner mij ooit eens gelezen te hebben op internet enig artikel die sprak van pas op van de verborgen kcal in bier en koffie. Maar ik geloof er niet veel van, toch vreemd dat het geciteerd wordt..

Laats zag ik een docu over die hollywood chicks die een Amerikaanse maat 0 willen. Wat over een komt met maat 30 hier. Dat is dus het maatje wat al die skinny modellen hebben.(en hier kinderen van 12)
De documentairemaakster had er een omgekeerde supersize me van gemaakt en ging dus op dieet onder begeleiding van zo'n bootcampgay waar al de aorexiacelebs trainen.
Daar rekende ze voor een kopje koffie 15kcal.

Hoe zit het eigenlijk met espresso?

EDIT

**** zeg! 9 kcal per kopje

Calories in Espresso Coffee

ik drink zo'n 10 bakken espresso pleur per dag. toch weer 90kcal... :(

Je bent niet de enige :(

Die 90 kcal kun je dus makkelijk erbij hebben, toch?

Wat als je elke dag 1liter koffie drinkt zodat uw lichaam cafeïne gewoon is?
Gaat het dan nog zijn effect hebben?

• Topic Starter Topic Starter
Dus we zijn nog geen stap verder.

zwarte koffie goed spul. geen kcal, goed voor vetverbranding, energie en het is lekker

• Topic Starter Topic Starter
Allé santé dan ;)

♪ Eééén kopje koffie!! ♪
♪ Eééén kopje koffie!! ♪

Terug
Naar boven