MuscleMeat

Koffie remt werking van Creatine

porterhouse

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
699
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%
Waar of niet waar

1: Koffie remt de werking van Creatine. ?

2: Door het gebruik van Creatine monohydraat ben je sneller vatbaar voor
Griepje / verkoudheid.

Door het opgeslagen vocht tussen je spieren. ?

Geef een zo duidelijk mogelijk antwoord met uitleg.

;)

Ik krijg puisten van creatine en lijk blessure gevoeliger....

koffie is zowiezo slecht voor je

koffie is toch smerig :D

:scratch: ik dacht dat door nieuwe bevindingen zelfs aangeraden werd creatine te combineren met cafeine?!

Ik had altijd al gelezen o.a. in M&F dat cafeïne creatine afbreekt, lijkt mij aanneembaar. Dus men hoeft niet zozeer koffie te laten als je crea als supplement gebruikt, weliswaar decafeïne;)

Waar of niet waar

Nee.

Griepje / verkoudheid.

Onzin. (war heb je het vandaan? )

- creatine zorgt voor vochttoename in de spiercel, niet tussen de spieren
-Training op zich werkt weerstand verlagend. Als je door wat voor supplement (in de ruimste zin van het woord) dan ook harder kan train verlaag je je weerstand nog meer

Waar of niet waar

Griepje / verkoudheid.

Geef een zo duidelijk mogelijk antwoord met uitleg.

;)
Koffie of caffeïne remt iig niet de opname van creatine, dat is het enige wat we met 100% zekerheid weten. Ik zou graag om zekerheid te hebben over de invloed op werking eerst een tegenonderzoek zien op het ene onderzoek dat wel aantoonde dat de werking beïnvloed werd. Maar dat is er nooit gekomen.

Hoe je aan die verkoudheid theorie komt is mij een raadsel, buiten dan de redenering die 3XL maakte.

• Topic Starter Topic Starter
Het zijn 2 stellingen die me vaak gevraagd worden ( vaak door puppy's)en plaats ze hier om hier

een duidelijk antwoord te krijgen. ;)

BS.

Ik roer mijn creatine soms gewoon door de koffie. Lost dan prima op.

Creatine zorgt dat er in de cellen en in het weefsel meer vochtopslag plaatsvind.

Cafeine vernauwd de bloedvaten, werkt vochtafdrijvend en doet in die zin de vasculariteit toenemen. Cafeine transporteerd bij hogere doseringen veel stoffen via wateruitscheiding naar je plasbuis en je frequentie van urineren neemt sterk toe. Ook door middel van verhoogde zweetproductie.

Eigenlijk is de werking van cafeine en creatine dus contraproductief, voor elke kop koffie zou ik dus 0,5 L extra water consumeren. Anders zul je minder vol ogen (indien dat je doel is) Beperking van de extra krachtbeschikking die creatine teweeg brengt, zal nauwelijks merkbaar zijn, maar misschien wel aanwezig zijn.

Zolang je je creatine intakes zo ver mogelijk weghoud bij geringe koffie consumptie qua tijd zou ik me niet zorgen maken.

Ook zout speelt hierbij een belangrijke rol, evenals in hoeverre je natrium vooraden volzitten.

Mijn mening = creatine = wack, cafeine en/of Efedrine werken veel gunstiger, hardere spiercontractie, alertheid, en sterkere motivatie. Superieur gevoel na afloop.

Mij boeit het niet, ik ben geen koffiedrinker/junk, in de cut gebruik ik dan een stacker met caffeine en omdat mijn lichaam geen caffeine gewend is slaat die extra goed aan, creatine tijdens de cut gebruik ik niet. Waarom het risiso nemen als je niet helemaal zeker bent (ook al beweren velen dat het prima kan).

enige wat ik van creatine krijg is meer pukkels:o

meer insuline is meer opzwellen
cafeine remt insuline
minder insuline werking minder opname van stoffen in de cel, minder crea en minder alles in de cel, minder zwelling
dus 1: waar

meer crea in de cel, meer celvolume, meer voedingsstoffen in de cel, betere voedingstoestand DUS minder vatbaar voor kwalen.
dus 2: niet waar

dus theoretisch is het niet aan te raden

in de praktijk: ik denk dat het niet zoveel uitmaakt

Terug
Naar boven