XXL Nutrition

komt dat zien, studenten in rechten en anderen. Een uitgelezen kans om een forumlid te helpen!

Bezoekers in dit topic

in b4 Vito die een hele lange tekst typt met ontzettend veel moeilijke woorden om zo te laten zien dat hij verschrikkelijk veel verstand heeft van recht.
Is vito student rechten?
Is het die 7000€ dat ze willen je al meteen betaald of een deel ervan?

Ze vragen expliciet om €7000 met een provisie van €300 om de gewilligheid van dat volledige bedrag te betalen te bevestigen.
 
Laatst bewerkt:
Oh en voor een ongeluk waar jij aansprakelijk voor bent heb je een schadevergoedingsplicht. Of die 7000 gerechtvaardigd is zou ik niet weten
 
No offence maar als je door toedoen van een halve zool meerdere littekens op je gezicht krijgt dan verdien je wel meer compensatie dan een magere 7000 euro
Ja we weten / zien natuurlijk niet hoe erg het is en hoe het ongeval gebeurd is
 
No offence maar als je door toedoen van een halve zool meerdere littekens op je gezicht krijgt dan verdien je wel meer compensatie dan een magere 7000 euro

Kan zijn, maar net zoals die bemiddelaar louter in het voordeel van zijn cliënt pleit moeten wij dat ook doen. Het is geen discussie topic. Maar kan het wel met jouw mening vinden.

---------- Post toegevoegd Sat 12 Jan 2013 om 15:55 ----------

Oh en voor een ongeluk waar jij aansprakelijk voor bent heb je een schadevergoedingsplicht. Of die 7000 gerechtvaardigd is zou ik niet weten

Oke bedankt. Dan denk ik dat ik het al een beetje weet.
 
Is vito student rechten?


Ze vragen expliciet om €7000 met een provisie van €300 om de gewilligheid van dat volledige bedrag te betalen te bevestigen.
Die 300 kan je eventueel al betalen, die 7000 niet. Ten eerste al opvragen waaruit die 7000 bestaat + de bewijzen ervan. Zou zelfs aanraden de hele ziekenhuisopnamekosten te betalen + schade aan de fiets. Als het dan tot een rechtszaak komt heb je je goede wil al getoond. Als je die 300 weigert te betalen dan kan de rechter vinden dat je geen spijt toont / het niet ernstig neemt en dan kan je je mogelijk aan grotere schadevergoeding verwachten.
 
Deze schade heeft niets te maken met de economische schade die voortvloeit uit esthetische ontsiering. De arts-deskundige baseert zich op de gebruikelijke schaal van 1 tot 7 (schaal van Julin). De rechter kan onder meer rekening houden met de plaats van de ontsiering, het geslacht, de leeftijd en de activiteiten van het slachtoffer. Met activiteiten wordt bedoeld niet zozeer de professionele activiteiten waarbij het uiterlijk invloed kan hebben maar ook de sociale activiteiten zoals deelname aan een toneelkring, muziekgroep of andere sociaal culturele activiteiten die een mens confronteren met anderen.

Daar de rechter hier moet appreciëren, is het noodzakelijk een zo gedetailleerd mogelijk advies van de deskundige te ontvangen. Het is ten zeerste aan te bevelen dat de arts-deskundige, naast de gebruikelijke quotering van 1 tot 7, een gedetailleerde beschrijving geeft van de schade, indien mogelijk ondersteund door foto’s, onverminderd de mogelijkheid om de schade van het slachtoffer op de zitting de visu vast te stellen.

Quotering
Schadevergoeding

1/7 (miniem): € 250,- tot € 750,-

2/7 (zeer licht): € 750,- tot € 1.500,-

3/7 (licht): € 1.500,- tot € 2.250,-

4/7 (middelmatig): € 2.250,- tot € 8.750,-

5/7 (ernstig) : minstens € 8.750,- (geen maximum)

6/7 (zeer ernstig): minstens € 15.000,- (geen max.)

7/7 (afstotend): minstens € 25.000,- (geen max.)

2 littekens valt ms onder 1, en ze moet ook kunnen bewijzen dat het door het voorval komt(doktersattest). Ze probeert je broer hard in de zak te zetten.

Dit is wel voor België
 
Welke zaken het misschien zouden kunnen verduidelijken:

- datum ongeval
- wanneer heb je er nog iets van gehoord?
- hoe is het tot een zaak met advocaten gekomen?
- hoe komt die bemiddelaar in het verhaal?
- wanneer die brief gekregen van voorschot etc?
- wat is het laatste dat je er van gehoord hebt, waarom je nu even in paniek bent?

Kan dat nu allemaal niet beantwoorden omdat ik dan die papieren erbij moet pakken.

Maar even voor de duidelijkheid. Er zijn nog een advocaten mee gemoeid. Provisie is nog niet betaald. En ik weet niet of die man die met mijn broer is komen praten een bemiddelaar is, of wat zijn functie ook mag zijn. Ik weet eigenlijk geeneens wat een bemiddelaar is:P

En whami, goed punt. sowieso eerst alle facturen zien voor we die hele schadevergoeding gaan betalen. Maar hoe ver kan die vrouw dan weer gaan in het aansprakelijk maken van mijn broer voor haar ziekenhuis kosten. Stel dat de plastische chirurgie ondergaat om die ontsierlijke littekens te compenseren. Dat gaat natuurlijk niet, maar waar zit de grens.
 
je weet dus in feite helemaal geen flikker over het voorval, en vermoed dat wij dan aan matige beschrijvingen iets moeten weten wat er is?

Ik zou helemaal niks betalen, tenzij een minnelijke schikking adhv die tabel van Julin.
 
Wtf @ 300 euro betalen om goede wil te tonen... Dit moet je dus nooit gaan betalen.

Schadevergoeding die een rechter zal toewijzen zal alleen maar materiële schade zijn, schadevergoeding voor immateriële schade zijn rechters erg terughoudend mee. Tegenpartij zal dus met een heel goed verhaal moeten komen en dat bedrag zal nooit heel hoog worden.

Maar burgerlijk recht is alweer een tijdje geleden voor mij
 
Deze schade heeft niets te maken met de economische schade die voortvloeit uit esthetische ontsiering. De arts-deskundige baseert zich op de gebruikelijke schaal van 1 tot 7 (schaal van Julin). De rechter kan onder meer rekening houden met de plaats van de ontsiering, het geslacht, de leeftijd en de activiteiten van het slachtoffer. Met activiteiten wordt bedoeld niet zozeer de professionele activiteiten waarbij het uiterlijk invloed kan hebben maar ook de sociale activiteiten zoals deelname aan een toneelkring, muziekgroep of andere sociaal culturele activiteiten die een mens confronteren met anderen.

Daar de rechter hier moet appreciëren, is het noodzakelijk een zo gedetailleerd mogelijk advies van de deskundige te ontvangen. Het is ten zeerste aan te bevelen dat de arts-deskundige, naast de gebruikelijke quotering van 1 tot 7, een gedetailleerde beschrijving geeft van de schade, indien mogelijk ondersteund door foto’s, onverminderd de mogelijkheid om de schade van het slachtoffer op de zitting de visu vast te stellen.

Quotering
Schadevergoeding

1/7 (miniem): € 250,- tot € 750,-

2/7 (zeer licht): € 750,- tot € 1.500,-

3/7 (licht): € 1.500,- tot € 2.250,-

4/7 (middelmatig): € 2.250,- tot € 8.750,-

5/7 (ernstig) : minstens € 8.750,- (geen maximum)

6/7 (zeer ernstig): minstens € 15.000,- (geen max.)

7/7 (afstotend): minstens € 25.000,- (geen max.)

2 littekens valt ms onder 1, en ze moet ook kunnen bewijzen dat het door het voorval komt(doktersattest). Ze probeert je broer hard in de zak te zetten.

Dit is wel voor België

Ik weet niet hoeveel het er zijn. denk zelfs dat het 1 'snap' is van de hoofden botsing. Hoe weet je dat 1 litteken onder miniem valt?
 
Dus die kerel die met je broer gaan praten is kan even goed een soort van privé detective zijn die even poolshoogte komt nemen? :p

Wat Calyptus zegt klopt idd, hangt af van hoe erg het is, geslacht, activiteiten etc. Stel het is een vrouw van begin de 20 die modellenwerk doet, dan ben je ****ed.

Ik zou dus sowieso met alles wachten qua betalen (in het vervolg wel beetje opletten als je een brief krijgt en er staat een datum op tot wanneer je kan aangeven niet akkoord te zijn).

Dokterskosten etc zijn voor verzekering, die fiets, dunno.
Als ze plastische chirurgie wil laten uitvoeren, zal ze dit eerst moeten laten doen (ze kan dus niet zeggen: je de dokter zegt dat het zoveel gaat kosten dus betaal mij maar)
En dan nog, als ze dit laat doen, zal dit gerechtvaardigd moeten zijn, en moet het ernstig genoeg zijn, ook gezien haar activiteiten etc. Maar ik denk niet dat ze zo ver zal gaan, om ingrepen te laten uitvoeren.
Ze moet zelf al eerst die kosten dekken, en dan nog proberen dat geld van jullie te krijgen.

Gewoon wachten dus, niet betalen.
 
Kan dat nu allemaal niet beantwoorden omdat ik dan die papieren erbij moet pakken.

Maar even voor de duidelijkheid. Er zijn nog een advocaten mee gemoeid. Provisie is nog niet betaald. En ik weet niet of die man die met mijn broer is komen praten een bemiddelaar is, of wat zijn functie ook mag zijn. Ik weet eigenlijk geeneens wat een bemiddelaar is:P

En whami, goed punt. sowieso eerst alle facturen zien voor we die hele schadevergoeding gaan betalen. Maar hoe ver kan die vrouw dan weer gaan in het aansprakelijk maken van mijn broer voor haar ziekenhuis kosten. Stel dat de plastische chirurgie ondergaat om die ontsierlijke littekens te compenseren. Dat gaat natuurlijk niet, maar waar zit de grens.
Is afhankelijk hoe erg het is wat we allemaal niet weten hier.

Die persoon die ervoor bij jou geweest is kan evengoed haar zoon zijn die er wat probeert uit te slaan. Zn functie vragen.

Maak eens foto's van plaats waar het gebeurt is zodat het duidelijker (google streetview?)
 
Wtf @ 300 euro betalen om goede wil te tonen... Dit moet je dus nooit gaan betalen.

Schadevergoeding die een rechter zal toewijzen zal alleen maar materiële schade zijn, schadevergoeding voor immateriële schade zijn rechters erg terughoudend mee. Tegenpartij zal dus met een heel goed verhaal moeten komen en dat bedrag zal nooit heel hoog worden.

Maar burgerlijk recht is alweer een tijdje geleden voor mij

een litteken is niet materieel?
 
Ik weet niet hoeveel het er zijn. denk zelfs dat het 1 'snap' is van de hoofden botsing. Hoe weet je dat 1 litteken onder miniem valt?

Gezicht is sowieso al erger dan bv je hand.
Het is ook een vrouw dus nog erger.
Kan een klein, quasi onzichtbaar litteken zijn die ze kan laten behandelen met zalf, geen operatie nodig.
 
je weet dus in feite helemaal geen flikker over het voorval, en vermoed dat wij dan aan matige beschrijvingen iets moeten weten wat er is?

Ik zou helemaal niks betalen, tenzij een minnelijke schikking adhv die tabel van Julin.
Uhu, als je iets betaald moet het ook officieel vast gelegd zijn, niet gewoon geld op de rekening storten.
 
een litteken is niet materieel?

+1.

Rubby: immateriële schade betekent morele schade. Materiële schade is niet enkel schade aan een goed, maar ook aan een persoon.

Immateriële schade is bijvoorbeeld een slechter imago na laster ofzo.
 
je weet dus in feite helemaal geen flikker over het voorval, en vermoed dat wij dan aan matige beschrijvingen iets moeten weten wat er is?

Ik zou helemaal niks betalen, tenzij een minnelijke schikking adhv die tabel van Julin.
Dat verwacht ik niet.;) Maar heb al heel veel aan vele posts gehad, waaronder je voorlaatste. Zeer nuttig om te weten allemaal.

Wtf @ 300 euro betalen om goede wil te tonen... Dit moet je dus nooit gaan betalen.

Schadevergoeding die een rechter zal toewijzen zal alleen maar materiële schade zijn, schadevergoeding voor immateriële schade zijn rechters erg terughoudend mee. Tegenpartij zal dus met een heel goed verhaal moeten komen en dat bedrag zal nooit heel hoog worden.

Maar burgerlijk recht is alweer een tijdje geleden voor mij

Misschien geen slecht idee om advocaat in te schakelen? :D
 
Dat verwacht ik niet.;) Maar heb al heel veel aan vele posts gehad, waaronder je voorlaatste. Zeer nuttig om te weten allemaal.



Misschien geen slecht idee om advocaat in te schakelen? :D
Nee, dan ben je meteen enkele 1000'den kwijt.
 
Gezicht is sowieso al erger dan bv je hand.
Het is ook een vrouw dus nog erger.
Kan een klein, quasi onzichtbaar litteken zijn die ze kan laten behandelen met zalf, geen operatie nodig.

Waarom is vrouw nou erger???

En ik ben belg. En mijn broer ook.

streetview is inderdaad een goed idee. miscchien op zo'n rijbewijs forum waar ik vroeger altijd vragen stelde over theoretisch examen aan die mannen vragen of mijn broer wel werkelijk op het verkeerde fietspad fietste. Als dat niet zo is, wat wsl wel zo is helaas, dan kunnen die hem sowieso niets maken. Zal die foto ook hier posten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven