AndroidHealthClinic

komt dat zien, studenten in rechten en anderen. Een uitgelezen kans om een forumlid te helpen!

Bezoekers in dit topic

Dat verwacht ik niet.;) Maar heb al heel veel aan vele posts gehad, waaronder je voorlaatste. Zeer nuttig om te weten allemaal.



Misschien geen slecht idee om advocaat in te schakelen? :D

Probeer iemand te vinden die hier op professioneel vlak meer uitleg over kan geven ja, maar verschaf hem dan wel alle feiten op een correcte manier, kwestie dat hij snapt hoe het in elkaar zit :p

Maar zou niet direct naar advocaten grijpen, expensive shit.
 
Waarom is vrouw nou erger???

En ik ben belg. En mijn broer ook.

Streatvieuw is inderdaad een goed idee. miscchien op zo'n rijbewijs forum waar ik vroeger altijd vragen stelde over theoretisch examen aan die mannen vragen of mijn broer wel werkelijk op het verkeerde fietspad fietste. Als dat niet zo is, wat wsl wel zo is helaas, dan kunnen die hem sowieso niets maken. Zal die foto ook hier posten.

is er een verklaring afgelegd aan de politie? Is ze naar het ziekenhuis geweest?

zoniet heeft ze geen enkele flikker om op te staan, al zeker niet bij enkel mondelinge toegeving wat er gebeurd is.
 
Gezicht is sowieso al erger dan bv je hand.
Het is ook een vrouw dus nog erger.
Kan een klein, quasi onzichtbaar litteken zijn die ze kan laten behandelen met zalf, geen operatie nodig.
:roflol: totaal geen discriminatie.

Maar ik zou zelf ook (nog) niets betalen
 
:roflol: totaal geen discriminatie.

Maar ik zou zelf ook (nog) niets betalen

Zo werkt het wel :o

Litteken in een vrouw haar gezicht is erger dan pakweg een litteken op een man zijn hand.
 
Dus die kerel die met je broer gaan praten is kan even goed een soort van privé detective zijn die even poolshoogte komt nemen? :p

Wat Calyptus zegt klopt idd, hangt af van hoe erg het is, geslacht, activiteiten etc. Stel het is een vrouw van begin de 20 die modellenwerk doet, dan ben je ****ed.

Ik zou dus sowieso met alles wachten qua betalen (in het vervolg wel beetje opletten als je een brief krijgt en er staat een datum op tot wanneer je kan aangeven niet akkoord te zijn).

Dokterskosten etc zijn voor verzekering, die fiets, dunno.
Als ze plastische chirurgie wil laten uitvoeren, zal ze dit eerst moeten laten doen (ze kan dus niet zeggen: je de dokter zegt dat het zoveel gaat kosten dus betaal mij maar)
En dan nog, als ze dit laat doen, zal dit gerechtvaardigd moeten zijn, en moet het ernstig genoeg zijn, ook gezien haar activiteiten etc. Maar ik denk niet dat ze zo ver zal gaan, om ingrepen te laten uitvoeren.
Ze moet zelf al eerst die kosten dekken, en dan nog proberen dat geld van jullie te krijgen.

Gewoon wachten dus, niet betalen.

We hebben geen familiale verzekering. En mijn broer is werkloos en zonder uitkering nog wel. Omdat hij niet graag profiteert van de werkende mens.:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Sat 12 Jan 2013 om 16:16 ----------

is er een verklaring afgelegd aan de politie? Is ze naar het ziekenhuis geweest?

zoniet heeft ze geen enkele flikker om op te staan, al zeker niet bij enkel mondelinge toegeving wat er gebeurd is.

Ja ambulance. Politie weet ik niet, sorry sorry:o

---------- Post toegevoegd Sat 12 Jan 2013 om 16:18 ----------

Probeer iemand te vinden die hier op professioneel vlak meer uitleg over kan geven ja, maar verschaf hem dan wel alle feiten op een correcte manier, kwestie dat hij snapt hoe het in elkaar zit :p

Maar zou niet direct naar advocaten grijpen, expensive shit.

Ja maar iemand inschakelen wiens hoedanigheid hieronder valt zal mijn ma wel doen, dat is mijn taak niet.

edit, caly met politie weet ik niet: bedoel ik dat ik niet weet of ze een verklaring heeft afgelegd bij de flikke. Er waren geen flikke ter plaatsen gekomen he. Maar dat is wellicht wat obvious.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit eigenlijk niet zo verkeerd. Maar dit gaat nooit lukken. Het is een wij tegen zij strijdje aant worden. En vooral, mijn broer zou veeleer werk zoeken en die schade betalen dan zijn excuus aanbieden. Ik begrijp dat het vrij hectisch geschreven is allemaal, mijn excuus daarvoor. Dat maakt het allemaal er niet makkelijker op. Maar ben zelf nog volop informatie aan het verschaffen en het dit topic in een impuls geopend zonder het goed voor te bereiden. Vraag maar raak indien er wat niet klaar helder voor jou is.;)

Dus hij heeft zijn verontschuldigingen niet aangeboden, niet oprecht spijt getoond van z'n fout en waar het toe geleid heeft of wel?
 
Dus hij heeft zijn verontschuldigingen niet aangeboden, niet oprecht spijt getoond van z'n fout en waar het toe geleid heeft of wel?

Ik denk wel dat hij eens sorry heeft gezegd.:o
 
Hoezo geen familiale? Is toch verplicht in België of niet? Samen met wat andere verzekeringen.
 
Heb hier geen reet verstand van, weet alleen dat m'n broer 'n keer was aangereden (slachtoffer), heeft paar dagen in ziekenhuis gelegen, na ontslag nog tijd met krukken gelopen, gigantische brandwond op z'n schouder van het 'glijden' over het asfalt, en die heeft uiteindelijk iets van 700 euro gekregen (excl. schade aan voertuig).
 
Ik denk wel dat hij eens sorry heeft gezegd.:o

:roflol:, mja, niet echt verwonderlijk dan dat ze zo'n geldboete eist en imo ook correct. Ik zou daar maar eerst eens mee beginnen moest ik van hem zijn, kans lijkt me anders vrij groot dat hij nog wat zal moeten dokken.
 
Heb hier geen reet verstand van, weet alleen dat m'n broer 'n keer was aangereden (slachtoffer), heeft paar dagen in ziekenhuis gelegen, na ontslag nog tijd met krukken gelopen, gigantische brandwond op z'n schouder van het 'glijden' over het asfalt, en die heeft uiteindelijk iets van 700 euro gekregen (excl. schade aan voertuig).
Fokt op. Je had hier veel meer uit kunnen halen.

Ik zat een keer bij een vriend van me achter op de scooter. We werden door een auto van achter aangereden. Viel met 60 op het asfalt in me t shirt en korte broek. Ik had niks.. geen schrammetje.. Echt bizar.

anyway, krijg een week later een belletje van de verzekeringsmaatschappij van de autobestuurder en die bood me 500 euro aan voor smartengeld + nog 250 euro voor me spullen die kapot waren..
 
fokt op. Je had hier veel meer uit kunnen halen.

Ik zat een keer bij een vriend van me achter op de scooter. We werden door een auto van achter aangereden. Viel met 60 op het asfalt in me t shirt en korte broek. Ik had niks.. Geen schrammetje.. Echt bizar.

Anyway, krijg een week later een belletje van de verzekeringsmaatschappij van de autobestuurder en die bood me 500 euro aan voor smartengeld + nog 250 euro voor me spullen die kapot waren..
:d
 
Bijkomende info.

Materiële schade is (ongeveer) €390

morele schade 500 ofzoiets.

esthetische blijvende schade wordt geschat op graad 4(wie dit heeft geschat, geen idee) en bedraagt 5,5 duizend euro.
 
Je broer moet weigeren die som te betalen en dan niets doen behalve afwachten. Als zij haar schade vergoed wilt zien worden, dan moet ze maar naar de rechtbank stappen.
Je geeft niet echt genoeg details om een definitief antwoord te kunnen geven. Maar goed, voor haar schade zal ze naar de Burgerlijke rechtbank stappen en via 1382BW zal ze haar gelijk krijgen. Er is namelijk een fout, schade en oorzakelijk verband. Maar de bewijslast ligt volledig bij haar. Je kan alleen krijgen wat je vraagt en bewijst en dat is meestal niet veel.

En trouwens, eerst en vooral. Er is geen politie die het voorval heeft genoteerd? Hoe kan zij dan bewijzen dat uw broer verantwoordelijk is voor de schade? In dat geval moet uw broer simpelweg ontkennen, want dan wordt het wel heel moeilijk om te bewijzen en dan kan ze zo veel zeggen als ze wilt, dan moet uw broer geen cent betalen.

Maar goed, indien hij jammer genoeg al bevestigd heeft dat hij verantwoordelijk was, dan heb je pech natuurlijk. Wat die vrouw dan in de rechtbank zal krijgen zal nooit 7000euro bedragen, dat kan ik je wel garanderen.

Conclusie: Niet betalen, afwachten en mond houden.
 
Bijkomende info.

Materiële schade is (ongeveer) €390

morele schade 500 ofzoiets.

esthetische blijvende schade wordt geschat op graad 4(wie dit heeft geschat, geen idee) en bedraagt 5,5 duizend euro.
Weet je zelf niet hoe ze er nu uit ziet? Geschat op graad 4, kan evengoed huisdokter zijn waarmee ze goed overeenkomt. Schatting moet gebeuren door iemand onafhankelijk.
 
Doet goed om te horen, ik ben er ook niet bij gebaat dat mijn broer, dus mijn moeder, die som moet gaan betalen. Ik heb dit topic dan ook niet uit altruïstische beweegredenen aangemaakt.

Bij een fietsongeval is er toch alleen sprake van materiele schade en geen morele? En nee mijn broer heeft die niet uitgescholden -.-

550euro morele schade, hier stel ik me serieus vragen. Die onderhandelaar is trouwens een verzekeringsagent van de tegenpartij.

---------- Post toegevoegd Sat 12 Jan 2013 om 17:20 ----------

Deze schade heeft niets te maken met de economische schade die voortvloeit uit esthetische ontsiering. De arts-deskundige baseert zich op de gebruikelijke schaal van 1 tot 7 (schaal van Julin). De rechter kan onder meer rekening houden met de plaats van de ontsiering, het geslacht, de leeftijd en de activiteiten van het slachtoffer. Met activiteiten wordt bedoeld niet zozeer de professionele activiteiten waarbij het uiterlijk invloed kan hebben maar ook de sociale activiteiten zoals deelname aan een toneelkring, muziekgroep of andere sociaal culturele activiteiten die een mens confronteren met anderen.

Daar de rechter hier moet appreciëren, is het noodzakelijk een zo gedetailleerd mogelijk advies van de deskundige te ontvangen. Het is ten zeerste aan te bevelen dat de arts-deskundige, naast de gebruikelijke quotering van 1 tot 7, een gedetailleerde beschrijving geeft van de schade, indien mogelijk ondersteund door foto’s, onverminderd de mogelijkheid om de schade van het slachtoffer op de zitting de visu vast te stellen.

Quotering
Schadevergoeding

1/7 (miniem): € 250,- tot € 750,-

2/7 (zeer licht): € 750,- tot € 1.500,-

3/7 (licht): € 1.500,- tot € 2.250,-

4/7 (middelmatig): € 2.250,- tot € 8.750,-

5/7 (ernstig) : minstens € 8.750,- (geen maximum)

6/7 (zeer ernstig): minstens € 15.000,- (geen max.)

7/7 (afstotend): minstens € 25.000,- (geen max.)

2 littekens valt ms onder 1, en ze moet ook kunnen bewijzen dat het door het voorval komt(doktersattest). Ze probeert je broer hard in de zak te zetten.

Dit is wel voor België

Heeft iemand foto's van middelmatig. en een uitgebreidere beschrijving indien mogelijk. Mijn ma zegt een foto te hebben. Kunnen we eens vergelijken.
 
Die onderhandelaar is trouwens een verzekeringsagent van de tegenpartij.
Lol, dus wellicht heeft ze haar verzekering aangesproken en wil de verzekering de kosten op jou verhalen. Als de verzekering zelf niet moet betalen gaan ze natuurlijk zo veel mogelijk proberen vragen voor hen client. Nadeel is dat ze dan wellicht ook de gerechtskosten enzo niet zelf moet betalen.
Anderzijds is het ook mogelijk dat ze goed geïnformeerd zijn en dat ze gelijk hebben dat ze zo'n bedrag kunnen eisen. Maar dan moeten ze daar natuurlijk alle bewijzen voor neerleggen en dan kan je nog steeds weigeren en het voor de rechter laten komen.

Je kan natuurlijk ook ontkennen dat de aangebrachte littekens het gevolg zijn van het ongeval. Dan is het aan de tegenpartij om dit te bewijzen. Enige mogelijkheid is dan een verslag van op die datum van het ziekenhuis waarin de verwondingen schriftelijk staan, politie of foto's.

---------- Post toegevoegd Sat 12 Jan 2013 om 17:26 ----------

Hoe oud is ze?
 
Back
Naar boven