Fitness Seller

Koop jezelf een ticket naar de hemel

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
'Een non die het hele jaar door, dagelijks, speciaal voor jou, bidt! Met het fenomenale 'adopt-a-sister' programma van de zusters Salesianen uit New Jersey, wordt jouw droom werkelijkheid. Voor het schamele bedrag van 160 tot 500 $ kan ook jij in genade vallen bij de Allerheiligste. Betalingen kunnen per creditcard, in termijnen. Bel nu, 1-877-OUR-NUNS, 1-877-OUR-NUNS!'

Kijk niet raar op, wanneer je tussen alle Telsellreclames door, ook deze boodschap op de tv voorbij ziet komen. Niet alleen bestaat het adopt-a-sister programma, het is tevens een groot succes. De bedenkers zijn inmiddels miljoenen dollars rijker. Is de aflaat, gehuld in een modern jasje, teruggekeerd?

De zusters Salesianen zeggen dat hun congregatie geld nodig had om voor de oudste leden te kunnen zorgen. Daarop ontstond het idee om in ruil voor geld te gaan bidden. Klanten, voornamelijk christenen en joden, zijn er in ieder geval blij mee. "Het is een directe lijn met God en het is goedkoper dan elk telefoontje", aldus een enthousiaste klant.

FOK!frontpage / Nieuws / Massale 'adoptie' van nonnen in de VS

ik zeg niks*

*dbc01 patent pending

Ticket naar de hel heb ik al, is gratis.

idd de klassieke aflaat in een nieuw jasje :rolleyes:

Nonnen zijn best geil.

Er zijn genoeg gelovigen nog zo gek om het te doen ook. Misschien dat ik ook maar zo'n site open. :D

Bizar. Als ik een christen was zou ik me diep schamen voor dit soort praktijken.

Ik heb bij de nonnen gezeten tot mijn 3e jaar.
De meesten nonnen waren heel slecht voor de kinderen.

Ze zouden dit echt moeten gaan verbieden.
Dit is puur oplichterij, zwendel en diefstal.

Veel mensen geloven dat we door te bidden tot een hogere macht, of door het volgen van een of andere formule die tot verlossing leidt, kunnen worden ontheven van het ervaren van de gevolgen van onze slechte daden.
De ideeën die we koesteren beïnvloeden ons handelen, en een geloof dat we kunnen ontsnappen aan de consequenties van onze handelingen leidt ons ertoe te denken dat het niet van wezenlijk belang is hoe we handelen, omdat het effect van onze verkeerde daden altijd door een gebed om vergeving kan worden opgeheven.
Degenen die dit geloof aanhangen handelen zonder van te voren serieus na te denken over de consequenties en kunnen zichzelf en anderen daardoor ongeluk brengen.

Omdat het geloof in vergeving van zonden dit schadelijke effect heeft, wordt het van belang te bepalen of dit een redelijke veronderstelling is waarop we onze toekomst en ons lot kunnen baseren.

Het zal duidelijk zijn dat de leer van vergeving van zonde de leer van karma tegenspreekt.
Het is dus onmogelijk dat beide leringen juist zijn.

Het gevolg van slechte daden kan nooit worden uitgewist tenzij het mogelijk was om de wet van oorzaak en gevolg op te schorten, en omdat dit een natuurwet is en geen door mensen verzonnen uitspraak, is dat onmogelijk. We weten dat dit in de fysieke wereld niet gebeurt en zouden onze dagelijkse handelingen in de praktische zaken van het leven niet op zo’n geloof baseren.

Bron

Ik heb bij de nonnen gezeten tot mijn 3e jaar.
De meesten nonnen waren heel slecht voor de kinderen.

Ze zouden dit echt moeten gaan verbieden.
Dit is puur oplichterij, zwendel en diefstal.

Veel mensen geloven dat we door te bidden tot een hogere macht, of door het volgen van een of andere formule die tot verlossing leidt, kunnen worden ontheven van het ervaren van de gevolgen van onze slechte daden.
De ideeën die we koesteren beïnvloeden ons handelen, en een geloof dat we kunnen ontsnappen aan de consequenties van onze handelingen leidt ons ertoe te denken dat het niet van wezenlijk belang is hoe we handelen, omdat het effect van onze verkeerde daden altijd door een gebed om vergeving kan worden opgeheven.
Degenen die dit geloof aanhangen handelen zonder van te voren serieus na te denken over de consequenties en kunnen zichzelf en anderen daardoor ongeluk brengen.

Omdat het geloof in vergeving van zonden dit schadelijke effect heeft, wordt het van belang te bepalen of dit een redelijke veronderstelling is waarop we onze toekomst en ons lot kunnen baseren.

Het zal duidelijk zijn dat de leer van vergeving van zonde de leer van karma tegenspreekt.
Het is dus onmogelijk dat beide leringen juist zijn.

Het gevolg van slechte daden kan nooit worden uitgewist tenzij het mogelijk was om de wet van oorzaak en gevolg op te schorten, en omdat dit een natuurwet is en geen door mensen verzonnen uitspraak, is dat onmogelijk. We weten dat dit in de fysieke wereld niet gebeurt en zouden onze dagelijkse handelingen in de praktische zaken van het leven niet op zo’n geloof baseren.

Bron

Het is dus mogelijk dat beide leringen fout zijn. ;)

Het is mogelijk dat je daar in gelooft tot het tegendeel is bewezen.
Als de leer van karma fout zou zijn dan is die van reincarnatie dat ook.
En alles wat daar mee te maken heeft.
De beste gesprekspartner van een filosoof is een atheïst.

Natuurlijk is de beste gesprekspartner van een filosoof een atheïst. Een atheïst gelooft niet in bullshit zonder argumenten. Grote kans dat de filosoof zelf atheïst is. Waarom gooi je er toch altijd van die dooddoeners tegenaan?

Ontopic: zolang er mensen zoals mb bestaan zuller er ook afzetters bestaan zoals in de eerste post van dit topic.

Een atheist gelooft helemaal niet.
Die gelooft niet in een God of Goden.
Ik zie die vergelijking niet van mij en een afzetter.
Leg uit.

@musclebear, kerel, je zou eens een grondig onderscheid moeten maken tussen waarde gerelateerd handelen, dat relatief is als de pest, en de onverschillige gang van zaken in de natuurlijke wereld. Karma systeem is een systeem van beloning, vergelijkbaar met het hiernamaalsdenken, enkel dat reincarnatie geen eindpunt heeft.
Ik haal er niet graag bij, maar het logisch positivistisch wetenschappelijk denken (evolutieleer, psychologie, ...)
is in staat om de mens volledig uittekleden en te ontdoen van zijn metafysische karakter, totdat het subject tot een punt in elkaar krimpt en geen enkele plaats meer heeft in een zuiver materialistische wereld.

Het probleem is dat je ook altijd een doelgerichtheid zoekt in de dingen, terwijl alles een net, causaal karakter heeft (zeker op menselijk niveau) waardoor alle waarde wordt ontdaan. Je zit gewoon moeilijkheden te zoeken waar het niet moet.

Een atheist gelooft helemaal niet.
Die gelooft niet in een God of Goden.
Ik zie die vergelijking niet van mij en een afzetter.
Leg uit.

Nee, ik wil je niet vergelijken met een afzetter maar met één van de goedgelovige types die afgezet wordt. Zolang mensen maar dingen blijven geloven omdat ze dat óf verteld wordt óf omdat ze dat gewoon willen geloven in plaats van oordelen op rationele en wetenschappelijke gronden zullen mensen er van profiteren.

=Blackadder;1641476Karma systeem is een systeem van beloning, .... Je zit gewoon moeilijkheden te zoeken waar het niet moet.

Karma is een leersysteem.
Ik zoek mogelijkheden waar over het algemeen niet wordt gezocht.

Nee, ik wil je niet vergelijken met een afzetter maar met één van de goedgelovige types die afgezet wordt. Zolang mensen maar dingen blijven geloven omdat ze dat óf verteld wordt óf omdat ze dat gewoon willen geloven in plaats van oordelen op rationele en wetenschappelijke gronden zullen mensen er van profiteren.

Ik ben niet goedgelovig hoor.
Ik geloof wat ik zelf geloof, en een mening kan je op vele gronden vormen.
Je hebt te weinig mijn posts gelezen, anders had je dat wel geweten.

*een leersysteem dat werkt met beloning

*tja kan ik ook een gans pakket mogelijkheden uit mijn duim, waar geen harde bewijzen voor op tafel liggen, daarom maakt het het ook nog niet waar.
Dat je zoiets verzint in de donkere middeleeuwen kan ik nog meeleven, maar in de 21ste eeuw waarin alles netjes open ligt op vlak van menselijk onderzoek en relativisme, komaan kerel, zoek liever eens iets erieus op ipv die obscure hippiesites aftestruimen.

Terug
Naar boven