AndroidHealthClinic

Koophuizen

dan hoef je niet echt op een hypotheek te richten, dat geld krijg je niet eerst op je rekening, bij mij werd het iig gelijk doorgestort.
Je kan dan wel op bv 1 dag tig persoonlijke leningen afsluiten ;)

• Topic Starter Topic Starter
klinkt meer eerlijk gezegd alsof Penose terminaal kanker heeft of zo en nog even 3 ton wil verkwanselen aan prostituees op een jacht of zo en daarna zijn familie met de overgebleven schulden wil laten zitten

Beetje vreemde reactie gab..

Dacht dat het nu wel duidelijk was maarja.

Onmogelijk, dan zou je het theoretisch dus ook tegelijkertijd moeten laten passeren bij de Notaris...

daarom zei ik ik weet niet hoe snel het verwerkt wordt, op het moment dat je tekent staat er nog niks in de systemen neem ik aan, dan 15 minuten erna naar de volgende notaris.
Het is maar een idee he, ik heb geen behoefte aan twee hypotheken, snap zowiezo de zin niet in 2 hypotheken aangezien er maar 1 aftrekbaar is en de tweede dus niets meer is als een PL met iets lagere rente.

Ik heb geen zin om in details te treden ik dacht dat door de regels wel heen te lezen was wat ik bedoel.

Het gaat mij erom om zo'n hoog mogelijke hypotheek te krijgen, dat is het enige probleem waar ik tegen aanloop.
Om mijn hypotheek af te betalen is er geen enkel probleem.

Ik ga er even vanuit dat je van de druk op de huurmarkt wilt profiteren en een redelijk gunstige aankoop kunt doen in verhouding tot de huur die je op die locatie kunt vragen. Je zegt dat je een zo hoog mogelijke hypotheek wilt, daar maak ik uit op dat je weinig tot geen eigen vermogen in kan brengen en daardoor ook erg kwetsbaar bent bij tegenslagen in de verhuur.

Heb je voor jezelf al een business case opgezet met terugbetaalschema's (rente en aflossing) en de risico's in beeld gebracht? Heb je hier een buffer voor? Denk hierbij aan:

1) Wanbetaling. Huurders zijn redelijk goed bechermd in NL in het huurrecht. Kan je een half jaar zonder huurinkomsten en nog steeds aan je verplichtingen voldoen? Zolang kan het namelijk makkelijk duren voordat een rechter in je voordeel beslist.
2) Onderhoud. Weet niet of je nieuwbouw of bestaand koopt, maar maak hier een inschatting van. Hypotheek is niet je enige last.
3) Hoogte van de huur. Val je in de geliberaliseerde of gereguleerde huurmarkt?
4) etc.. etc...

Ten slotte zal een bank je nooit een hypotheek verstrekken als je doel is te gaan verhuren. Er bestaan nu wel uitzonderingsposities als je woning bijvoorbeeld erg lang te koop staat.

De overige suggesties in dit topic grenzen overigens aan regelrechte fraude, wil je soms de bak door de boel te flessen? Ga er maar vanuit dat het je niet lukt om het notariaat voor de gek te houden.

Succes verder! :)

• Topic Starter Topic Starter
Het liefst koop ik oude panden/huizen en knap deze op met mijn eigen geld en verkoop deze dan weer.
Verhuren kan ook.

Terug
Naar boven