MuscleMeat

Koran lezen

Laatst bewerkt:
maar wat jij nodig hebt in het leven staat toch niet gelijk aan wat andere mensen nodig hebben in het leven?
Hoe kan je op basis hiervan medelijden met ze hebben? Dat klinkt erg denigrerend.
De enige reden waarom iemand vindt dat ie iets 'nodig' heeft, is omdat ie er vooraf aan verslaafd is geraakt.

De vrijheid om te geloven moet er zijn, ik heb geen probleem met wie dat wenst te doen en wens hen er veel geluk mee. Maar dat neemt niet weg dat mijn opinie is dat ze levenslust halen uit een illusie.

Medelijden is op zich niet denigrerend hoor. In deze context bedoelde ik het in elk geval niet zo.

De enige reden waarom iemand vindt dat ie iets 'nodig' heeft, is omdat ie er vooraf aan verslaafd is geraakt.

De vrijheid om te geloven moet er zijn, ik heb geen probleem met wie dat wenst te doen en wens hen er veel geluk mee. Maar dat neemt niet weg dat mijn opinie is dat ze levenslust halen uit een illusie.

Medelijden is op zich niet denigrerend hoor. In deze context bedoelde ik het in elk geval niet zo.

"Nodig hebben" is misschien een groot woord inderdaad. Maar iedereen maakt zijn leven op een andere manier zinvol.

Ik heb het hier overigens niet alleen over religie he.

Dat ligt er een beetje aan wat je met respect bedoelt.

Naja inderdaad.
Ik bedoelde meer dat je niet zomaar respectloos kan doen, omdat je iets onzin vindt.
Maar ik begrijp dat er verschil zit tussen geen respect hebben en je respectloos gedragen.

Maar om nou toch religie te nemen als voorbeeld. Ik ben ongelovig, maar heb wel respect ervoor dat andere mensen steun vinden in dit geloof en kan het ook tot op zekere hoogte begrijpen. Ik hoef niet elke keer met gelovigen in discussie te gaan, om hun geloof af te kraken en hen over te halen om zich te bekeren of iets dergelijks.

Live and let live is het devies wat mij betreft.

Terug
Naar boven