MuscleMeat

korte barbell

shenanigans

Competitive Bodybuilder
Waardering
144
Hallo dbb'ers,

Weet iemand waar ik een korte barbell kan kopen?

Ik train het lieftst mijn armen met een rechte bar ipv met een ez-bar. Maar met een lange barbell krijg ik bij zwaardere gewichten soms last van mijn polsen. Ik heb laatst een korte rechte bar gebruikt in een gym. Dat trainde wel lekker.

Ik zoek dus een rechte bar die het liefst nog kleiner is dan ez-bar. Het dient enkel om armen te trainen. Voor de andere oefeningen, gebruik ik wel een lange bar.

Gr.

Laatst bewerkt:
ez bar is aardiger voor je polsen,

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar ik train er niet graag mee. Ik doe liever curls en extensions met rechte bar.

Ik heb hetzelfde met mn polsen. Oplossing: gewoon niet meer doen. Dumbbell curls, preacher curls, arm curl (machine) en een soort facepull (ellebogen wat lager) zijn samen ook goed voor een prima bicep training

lol stop met zeuren man ik lust niet graag tonijn in blik maar eet ik het daarom niet? :)
Inderdaad ik vreet geen tonijn uit blik. ****ing smerig. Er zijn genoeg andere soorten vlees/vis. Waarom iets eten wat je niet lust?

Minder gewicht aanhangen is = 15+ herhalingen. Boring ook :). Ik zoek eigenlijk nog korter. Het liefst in de richting van een ez-bar. +- 100cm. Ze bestaan aangezien ik er al meegetraind heb :).

Ik heb hetzelfde met mn polsen. Oplossing: gewoon niet meer doen. Dumbbell curls, preacher curls, arm curl (machine) en een soort facepull (ellebogen wat lager) zijn samen ook goed voor een prima bicep training
Ik doe gewoon graag curls met een rechte bar. Het is niet van moeten, maar van willen ;).

Makkelijker, goedkoop en kwestie van wat karakter te kweken

Ik vind het raar dat je pijn aan je polsen krijgt bij een lange baar en niet bij een korte als het in totaal evenveel gewicht is..

Ik zal straks even zoeken voor je

Bedankt voor het mee zoeken jongens.

Ik vind het raar dat je pijn aan je polsen krijgt bij een lange baar en niet bij een korte als het in totaal evenveel gewicht is..

Ik zal straks even zoeken voor je

Ik denk dat het komt omdat bij een lange bar, de zwaartekracht verder naar buiten ligt en daardoor de druk op de polsen groter is.

Het totaal gewicht is gelijk, zelfs groter bij een korte bar doordat ik dus minder pijn heb en minder moet stabiliseren.

Ik denk dat het komt omdat bij een lange bar, de zwaartekracht verder naar buiten ligt en daardoor de druk op de polsen groter is.

Het totaal gewicht is gelijk, zelfs groter bij een korte bar doordat ik dus minder pijn heb en minder moet stabiliseren.
Wat lul jij nou weer stom?
Je positie van je polsen in princiepe gelijk, omdat de bar recht is, het enige is idd het stabiliseren, maar de zwaartekracht meer naar buiten oid is bullshit, totale gewicht is gelijk maar de zwaartekracht verplaatst zich?

Hoe verder het gewicht van je af is, hoe verder het zwaartepunt ligt. Logisch toch?

Maar het zwaartepumt blijf gelijk, ik citeer vanaf wikipedia:

Het gewichtszwaartepunt kan men zich als volgt voorstellen: als in het zwaartepunt van een willekeurige tweedimensionale figuur een gat wordt gemaakt, en daardoorheen wordt een spijker gestoken, dan zal de figuur geen 'voorkeurspositie' aannemen, maar in iedere willekeurige hoek (ten opzichte van een denkbeeldig horizontaal vlak) kunnen worden geplaatst.

Wat lul jij nou weer stom?
Je positie van je polsen in princiepe gelijk, omdat de bar recht is, het enige is idd het stabiliseren, maar de zwaartekracht meer naar buiten oid is bullshit, totale gewicht is gelijk maar de zwaartekracht verplaatst zich?

^dit.

Zwaartepunt ligt idd in het midden, maar het krachtmoment aan elke kant is een pak groter, dus je moet meer moeite uitoefenen om de bar horizontaal te houden

Terug
Naar boven