Fitness Seller

Korte update: Mijn vuurwerk transfer 2004

• Topic Starter Topic Starter
Van Pools vuurwerk importeren naar het arm & rijk vraagstuk...jullie verbazen me keer op keer lieverds! :D

Ik vind er geen hol aan, aan vuurwerk... om het af te steken dan. Al die k*tpubers die er 3 dagen lang mee lopen te gooien mogen ze van mij in een wak stoppen. Echter, tussen 12 en 2 vind ik het super. Heerlijk een beetje kruit snuiven en de ramen zien trillen. (om nog maar te zwijgen van die vuurzee boven de stad (bijzonder mooi in Harlingen, aangezien alle vissers dan hun oude noodfakkels afsteken zodat de lucht echt vuurrood is !) Maar zelf afsteken... ik steek nog liever het geld zo in de brand.

Vul ook even deze enquete in: http://www.cijfers.net/enquete.html (t'is maar 1 vraag: Wat hebben mannen toch met vuurwerk ? )

But anyways, have fun (tussen 12 en 2 :))

Tja en zo zijn er mensen die het weggegooid geld vinden om een paar kilo eiwitpoeder per maand erdoor heen te jagen á minimum €50 en vaak wel twee keer zoveel.
Da's per maand dan. En of je écht als gemiddelde sportschoolbezoeker zoveel meer proteine nodig hebt valt nog steeds te bediscussieren.

Ieder z'n waanzin.

Mijn unithoofd biechtte op dat hij wel eens nitro had gemaakt.. vanachter een dijkje gelegen brachten ze een druppeltje tot ontploffing... De dreun was zo heftig dat z'n moeder vroeg wat er toch gebeurd was omdat ze het huis voelde schudden... de rest van de nitro hebben ze maar weggespoeld.

motto: wees voorzichtig en test het eerst uit :D

Met een beetje hulp van de posthoertjes en thread-vrienden komt alles tot een goed punt! :)

DBC01 zei:
Ik beperk en concentreer me op kindertehuizen. Degenen die het 't minst hebben dus. En Tractortjes vorige posts zijn PRIMA in orde want dit is ten eerste een vuurwerk-thread en geen liefdadigheids-thread.

Zouden w dan ook al het geld van onze proteine en eventuele kuurtjes maar moeten overmaken naar Polen? En voor de rest al onze andere pleziertjes en bezigheden die in een ander z'n ogen nutteloos zouden kúnnen zijn?
Het is te idioot voor woorden.

Ik herinner de mensen er altijd aan dat ze het hele jaar door elk weekend gaan stappen. En dat dit feestje slechts één keer per jaar gebeurd en dan nog een paar uurtjes en geen drie dagen.
Dus als men mij vraagt om vuurwerk-geld voor dat ene feestje per jaar over te maken naar Polen dan zeg ik op mijn beurt: Doe zelf eens wat met die wekelijkse onnodige stapavondjes van je. Of met je suffe kapitale onzinnige postzegelverzameling.

Maar dat vind ik onredelijk want: Wat in mijn ogen een onzinnig tijdverdrijf of hobby is, is in een ander z'n ogen een fijne bezigheid.
Dus respecteer elkaars vrijetijdsbestedingen en stop met moraalridderen.

Nee, maar mijn inziens is vuurwerk ECHT een volledige verspilling van geld. Overigens stap ik nooit, ik zit altijd bij mijn vriendin/vrienden. Daarnaast heb ik simpelweg geen nutteloze/kostige tijdbestedingen. Ik probeer me zoveel mogelijk in te zetten voor goede doelen; of dit nou arme kinderen in Tibet zijn of mijn eigen arme familie in Oost-Polen(ja schroefje bij Minsk). Ik heb hier een voldoening aan al mijn basisbehoeftes en probeer anderen ook te helpen dit niveau te bereiken. Begrijp me niet verkeerd ik ben geen moraalridder, maar ik ben heel tevree met wat ik heb en probeer mijn steentje bij te dragen aan andermans geluk.

lol een maat van me werkte bij de spoorwegen
en daar hebben ze zo van die schijven om een trein te waarschuwen .
die krengen geven een giga ontploffing . dus je haalt het bevestigingstuk ervan af . en wat wij deden . wij legden het op de straat bij oudejaar .
je moest eens zien hoeveel aoutobanden er in de lucht vlogen .ik weet het ik heb een thug jeugd gehad .

ook wel leuk is zo een cold ice breekding als je een blessure hebt te nemen en je stopt het in een fles met water . je schroeft het heel vast digt en gooit ermee . de ruiten van je huis gaan er gegarandeert aan :D .

ben enkele jaren terug naar tjechie geweest en voor 200 kronen ongeveer 5euri's denk ik . had je toch al leuke knallers . zo leuk dat ik enkele brievenbussen ermee naar het kerkhof heb geholpen .

maar vuurwek heb ik al een jaartje of 2niet meer gedaan gewoon om het fijt dat 2jaar terug mijn neefje in het ziekenhuis lag . en toen vond ik het wat dom om keihard te feesten terwijl hij lag af te zien . dit jaar ga ik gewoon een lekkere orgie houdde op oudejaar :) en daarna na de disco .

CQ_Demolisher zei:
Nee, maar mijn inziens is vuurwerk ECHT een volledige verspilling van geld. Overigens stap ik nooit, ik zit altijd bij mijn vriendin/vrienden. Daarnaast heb ik simpelweg geen nutteloze/kostige tijdbestedingen. Ik probeer me zoveel mogelijk in te zetten voor goede doelen; of dit nou arme kinderen in Tibet zijn of mijn eigen arme familie in Oost-Polen(ja schroefje bij Minsk). Ik heb hier een voldoening aan al mijn basisbehoeftes en probeer anderen ook te helpen dit niveau te bereiken. Begrijp me niet verkeerd ik ben geen moraalridder, maar ik ben heel tevree met wat ik heb en probeer mijn steentje bij te dragen aan andermans geluk.

Ik begrijp het heel goed.

Maar probeer anderen óók te respecteren in hún keuzes.
Enorme betrokkenheid neigt vaak naar spiritualiteit: Denken dat je met jouw levensbeschouwing puurder, en dus beter bent dan een ander.
Kijk daarmee uit, het is een spiraal.

DBC01 zei:
Enorme betrokkenheid neigt vaak naar spiritualiteit: Denken dat je met jouw levensbeschouwing puurder, en dus beter bent dan een ander.
Kijk daarmee uit, het is een spiraal.

Zeer wijs ouwe haan. En zo valt er overal wel wat voor te zeggen. Tis dat je karma genoeg hebt.. :P

Er kan nog wel wat bij hoor Duckje.

Ik had gister middagdienst, van 15:00-23:00. En dan werk ik met slechts 1 collega in het lab. Dus dat gaf me alle gelegenheid om het volgende mee te nemen:

500 ml aceton
500 ml zoutzuur (35%)
500 ml waterstofperoxide (37%)

Ik geloof dat bovengenoemde hoeveelheden genoeg zijn voor zo'n 125-150 gr acetonperoxide.

Nu ben ik niet zo stom om zulke hoeveelheden te maken, dit is genoeg om je halve woning letterlijk op te blazen. Ik beperk het tot 10-25 gr, de rest van de chemicalien spoel ik met een overmaat aan water weg.

Hier een leuke link. Gelukkig is het niet zo makkelijk om aan geconcentreerd HCL en H2O2 te komen, dus ik kan m gerust hier plaatsen.

[Link niet meer beschikbaar]

Dergelijke syntheses doe je maar op eigen risico.....ik ben chemisch laborant dus ik WEET waar ik mee bezig ben, en hoe ik de risico's zoveel mogelijk kan beperken.

levi, je meot je H2O2 verdunnen naar 10 a 15 %, dan is je yeild veel meer, wel goed koelen vanwege de b-isothoop

h2o2 niet makkelijk aan te komen ? mischien in de grote stad niet nee :D :D :D
en zoutzuur heb je maar een flut beetje van nodig als de reactie enmaal loopt gaat ie wel hoor

idd ik heb eens gezien wat 432 gr ap (niet afgelsoten) doet met het wegdek .... de klap was in een straal van 5 km gehoord :D

met welk belgish vuurwerk je het kan vergelijken hoorde ik ergens.... heh heh, als je het over aceton peroxide heb, kan je de term vuurwerk wel achterwegen laten hoor....

verder raad ik iedereen af zonder enig benul van scheikunde dat ie hier zo ver mogelijk bij uit de buurt blijft als je leven je lief is, het blijft niet bij een paar afgeknalde vingers als het misgaat, en 1 vonkje van statishe elektriciteit is genoeg... zelfs het leger mijd het spul om deze reden...ook staan er sinds 11 sept aardige straffen op het maken van dit soort goedjes, en zijn ze er erg fel op momenteel...

Terug
Naar boven