XXL Nutrition

Korte update: Mijn vuurwerk transfer 2004

• Topic Starter Topic Starter
Ja hallo zeg! :D Snapt de gemiddelde DBB'er hier nog iets van? :roflol:

Wel mooi hoor, 2 chemische GI-Joes op het forum! :)

Update 14 december 2004:

Mijn ex ging gisteren naar het postkantoor. Daar aangekomen vroeg men wat erin zat.
Ze loog en zei iets van 'geschenken en boeken'.
De mevrouw shudde de doos en er rammelde iets, hoewel mijn ex toch zeker wist dat ze alles schud-vrij had verpakt. Het mocht niet verstuurd want er schudde iets van binnen.

Dus nu is ze weer thuis en wordt de boel opnieuw verpakt en opgestuurd.

heb je geen last van die snuffelhonden dan met vuurwerk ?

reusje20 zei:
levi, je meot je H2O2 verdunnen naar 10 a 15 %, dan is je yeild veel meer, wel goed koelen vanwege de b-isothoop

h2o2 niet makkelijk aan te komen ? mischien in de grote stad niet nee :D :D :D
en zoutzuur heb je maar een flut beetje van nodig als de reactie enmaal loopt gaat ie wel hoor

Geen probleem, verdun ik de h202 met 500 ml demiwater, heb ik meteen 1 liter verdunde h202 :D

Ik koel alle ingredienten eerst af tot 5°C voor ik met de synthese begin.

Ik heb nog nooit H202 gekocht, dus ik weet niet wat er verkrijgbaar is aan concentraties. In drogisterijen hebben ze alleen 5% oplossingen geloof ik.

Dan moet je eerst de shit flink indampen wil je het voor dit soort doeleinden kunnen gebruiken.

indampen gaat niet met h2o2 valt het molecuul uiteen

h2o2 word veel in de landbouw toegepast in concentraties van 80 % ofzo, opzich al een levensgevaarlijke stof

reusje20 zei:
indampen gaat niet met h2o2 valt het molecuul uiteen

h2o2 word veel in de landbouw toegepast in concentraties van 80 % ofzo, opzich al een levensgevaarlijke stof

Op zich is het al een erg instabiele stof, onder invloed van zonlicht (UV) kan het al uiteen vallen in waterstof en zuurstof, naar ik begrepen heb.

Edit: De opbrengst van een synthese met de hoeveelheden die ik meegenomen heb is geen 120-150 gr, maar al gauw 250 gr :D

Laat ze maar komen met die vlinders :cool:

(Volgens mij had ik kort geleden nog een link gezet naar het scheikundeforum :D )

DBC01 zei:
(Volgens mij had ik kort geleden nog een link gezet naar het scheikundeforum :D )

Ik heb me eerlijk gezegd nog niet eerder bezig gehouden met synthese van explosieve materialen. Wel ben ik al jarenlang op de hoogte wat je allemaal voor leuke dingen kunt maken, en hoe je ze kunt maken.

Ik hield mezelf voornamelijk bezig met het kruit van knalpatronen in een buis te stoppen, knalpatroon erin drukken (zonder dopje). Daarvoor half rotje, daarvoor weer n halve meter kruit, en daarvoor weer n half rotje.

Geeft je al gauw een minuut om weg te komen....en dat zul je ook nodig hebben :D

boefje ! :thumbs:

als je van plan ben om die ap te bewaren tot oud en nieuw, houd het dan wel goed nat he, en niet in een afgesloten iets bewaren

ik hield me vroeger bezig met zelf vuurwerk maken, via allerlei formules echt siervuurwerk

helaas is er tegenwoordig niet makkelijk meer aan chemicalien te komen en moet je alles zelf gaan maken

heb hier een handboek hoe je van die grote mortieren van 5 kg plus kan maken, die tijdens die grote shows de lucht in gaan, als je geintreseerd ben mag je m wel lenen van me

h2o2 is ook kankerverwekkend, dus uikijken met direct contact.

wie heeft er nog wat Belgische shizzle in de aanbieding?

heey pssssst, heb nog wel een paar kg bon bonns voor je in de aanbieding, niet verder vertelle hor !

OK update nummer 3:

Nadat gisteren het pakket is geweigerd door de dame van het postkantoor, omdat er alsnog iets zou loszitten omdat ze het schudden voordat ze het innemen (en er mag niks rammelen) is het vandaag opnieuw aangeboden.

Er werd gevraagd om op een briefje de inhoud te zetten mét handtekening.
Er is ingevuld dat het pakket speelgoed, kadootjes en wat boeken bevat en voorzien van een valse handtekening en dito adres op het pakket.

Het gaat morgen aan z'n grote reis beginnen.
Laat het niet voor niets zijn geweest!

DBC01 zei:
Ja hallo zeg! :D Snapt de gemiddelde DBB'er hier nog iets van? :roflol:

Wel mooi hoor, 2 chemische GI-Joes op het forum! :)

Update 14 december 2004:

Mijn ex ging gisteren naar het postkantoor. Daar aangekomen vroeg men wat erin zat.
Ze loog en zei iets van 'geschenken en boeken'.
De mevrouw shudde de doos en er rammelde iets, hoewel mijn ex toch zeker wist dat ze alles schud-vrij had verpakt. Het mocht niet verstuurd want er schudde iets van binnen.

Dus nu is ze weer thuis en wordt de boel opnieuw verpakt en opgestuurd.

kruid wat in het vuurwerk zelf zit rammelt ook, als ik zo naar de potten kijk die mijn broer uit belgie heeft gekocht, rammelen ze echt hard als je ze schud.

DBC01 zei:
Het gaat morgen aan z'n grote reis beginnen.
Laat het niet voor niets zijn geweest!
het moge duidelijk zijn dat 30 doden in een treinreis niet niks genoemd mag worden............

Heeft iemand deze rookbom toevallig ooit in elkaar geknutseld?
[Link niet meer beschikbaar]

ja, toen 3 weken met brandblaren op me klauwen gelopen, en alles stinkt naar caramel

je moet amoniumnitraat/suiker mengels hebben, rookt veel beter en 3 x veiliger om te maken

best leuk als je een emmer van die rommel vol heb

reusje20 zei:
ja, toen 3 weken met brandblaren op me klauwen gelopen, en alles stinkt naar caramel

je moet amoniumnitraat/suiker mengels hebben, rookt veel beter en 3 x veiliger om te maken

best leuk als je een emmer van die rommel vol heb

En is dat ook in bepaalde tuincentra te koop?

ja volgens mij wel, ik haalde het altijd bij de tuinders-groothandel, zakken van 25 kg, zit het nog wel in kleikorrels helaas

je kan ookdie kalkamonsalpeter gebruiken zoals op die website staat bestreven, die hebben ze zeker in het tuincentrum

reusje20 zei:
ja volgens mij wel, ik haalde het altijd bij de tuinders-groothandel, zakken van 25 kg, zit het nog wel in kleikorrels helaas

je kan ookdie kalkamonsalpeter gebruiken zoals op die website staat bestreven, die hebben ze zeker in het tuincentrum

Ik zal wel eens kijken voor welke variant ik ga en welke stoffen makkelijk te vinden zijn. Het was vroeger altijd mn droom de hele buurt onder de rook te zetten en dat moet dit jaar dan eindelijk maar eens gaan gebeuren :D

Terug
Naar boven