Fitness Seller

Kracht toename valt tegen...

marijnham

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,

De titel zegt het al...
Ik ben nu een 5 maanden fanatiek aan het sporten.
Ik let op mijn voeding, train 4 ochtenden per week een uur waarbij er geen tijd is koffie of ouwehoeren maar hard trainen.

Ik train op maandag Borst/Schouders/Triceps/abs
Op dinsdag train ik benen/rug/biceps
Op donderdag weer Borst/Schouders/Triceps/abs
op vrijdag weer benen/rug/biceps
Verder doe ik 4 avonden per week insanity

Wat betreft groei mag ik niet klagen.
Het lichaam begint steeds meer in vorm te komen.
Borst, schouders, rug en armen groeien goed en het resultaat waar ik nu sta had ik niet eens voor ogen binnen deze 5 maanden te behalen.
Zo ver gaat alles prima:)

Er is alleen 1 ding wat mij tegenvalt...
De spierkracht van mijn collega met wie ik train gaat een stuk harder vooruit dan die van mij.
Ik benchpress bijvoorbeeld met moeite 65 kilo.
Komt dit doordat bijvoorbeeld mijn triceps niet sterk genoeg zijn?
Moet ik hier meer nadruk op leggen?
Of zijn er andere dingen die ik kan doen om ook in kracht vooruit te gaan?

Ik trek bijvoorbeeld wel 100 kilo in mijn rug met de vertical traction...
Alleen mijn benchpress blijft dus erg achter.

Hoe bench je? 3x8?
Misschien is je bench techniek ook niet goed

Probeer eens 5x5

Jij bent niet je collega.

Ik bedoelde het serieus natuurlijk :P . Als hij zich goed aan zijn voeding en training houd dan is dit gewoon wat hij kan.
Iedereen heeft een 'zwakke plek' en als er iets is wat je niet moet doen bij KT/BB of welk andere sport dan ook, dan is het jezelf vergelijken met anderen. Verspilling van energie en ontzettend demotiverend.

Volgens mij is het zelfs de meeste gehoorde 'klacht' : mijn BP loopt achter. Achter op wat? Als jij het maximale uit je sets haalt loop je helemaal nergens op achter.

Ik bedoelde het serieus natuurlijk :P . Als hij zich goed aan zijn voeding en training houd dan is dit gewoon wat hij kan.
Iedereen heeft een 'zwakke plek' en als er iets is wat je niet moet doen bij KT/BB of welk andere sport dan ook, dan is het jezelf vergelijken met anderen. Verspilling van energie en ontzettend demotiverend.

Volgens mij is het zelfs de meeste gehoorde 'klacht' : mijn BP loopt achter. Achter op wat? Als jij het maximale uit je sets haalt loop je helemaal nergens op achter.

Klopt, maar veel mensen houden dit aan:

BP: 1xbw
SQ: 1,5xbw
DL: 2xbw

Dus als hij al 160 dl, gok van niet, zal hij dus 80 willen benchen

Ach, mijn bench press is 85 kg terwijl m'n squat slechts 95 is. M'n benen lopen in verhouding nog altijd voor.

Ik ben het eens met Sjors: vergelijk niet met anderen. Als je progressie maakt en geen blessures krijgt is er niets aan te hand.

Insanity is veel push ups enzo toch? Mischien zijn je triceps nog niet herstelt ervan

Heeft je collega kortere armen en daardoor een kortere ROM?

Kan ook een heel stuk verschil in techniek liggen.

Ik denk dat je dubbele training in de week teveel is.
Probeer eens 3 dagen in te delen ofzo, full body, push-pull-leggs.
RUst is belangrijk, deze groei komt misschien door je spierpomp/ beginnersgains.

De collega zal meer ervaring hebben? Of jij niet, als je een oefening meervoudig herhaalt zal je ze kunnen verzwaren zonder moeilijkheden te ondervinden, als ik een lange tijd stilzit moet ik ook trg rustig beginnen hoor, geduld hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe geen deadlifts om de reden dat ik een rugpatient ben.
Momenteel ben ik in behandeling en worden al mijn rug- en nekwervels rechtgezet.
Ik mag sporten en zwaar trainen, zolang het gecontroleerde bewegingen zijn.
Bukken is iets wat ik momenteel niet kan vanwege knellingen in mijn onderrug, dus de deadlift en squats laat ik voor nu even rusten.

Mijn collega heeft kortere armen, dat is waar.
Mijn techniek is (volgens mij) goed, ik krijg gewoon die stang niet omhoog als ik meer kilo's wil drukken.
Mijn fysiek daarentegen groeit prima, mijn borst groeit zelfs harder dan die van mijn collega dus ik heb niks te klagen.

Was alleen benieuwd of je bepaalde oefeningen kan doen waardoor je spierkracht wat sneller zou toenemen.
Voeding is afgestemt om te cutten.
Begon met een VP van 20% en zit nu op de 15% en wil in de zomer op 11 zitten.
vandaar dat ik er ook insanity bij doe.

Weekend en woensdag hou ik rust om mijn lichaam ook tot rust te laten komen.

Terug
Naar boven