Fitness Seller

Kracht training en Diabetes

Sparkals

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
72kg
Hallo beste mede mensen,

Mijn naam is Martijn ben 23 jaar 180 en 72 kg en heb al 21 jaar Diabetes ik gebruik nu 3 jaar een insuline pomp en een sensor die 24 uur per dag men bloedwaarden meet.
en ben van altijd zeer hoge bloedwaarden(2 maal in coma gelegen) naar stabielere waarden gegaan en ben in 3 jaar tijd van 63kg naar 70-73kg gegaan.
en niet doormiddel van trainen maar door de bloedwaarden.
Ik heb vind ik zelf veel mee gemaakt mijn vader was zolang ik me kan herinneren een bodybuilder die ondanks dat hij super erg verbrand was aan zen armen benen en borst en letterlijk en figuurlijk uit zen vel scheurde door trainen en een zeer dunne verbrande huid maar in 2002 pleegde die zelfmoord en was men voorbeeld weg
Maar nu ben ik zelf ook met kracht training bezig om spieren en kracht op te bouwen want die miste ik door de jaren heen,
alleen nu is mijn probleem dat ik " lange " spieren heb en hoe ik ook train ik geen of weinig resultaat zie
mijn internist en diabetesverpleegkundige kunnen me geen informatie geven welke supplimenten ik kan gebruiken, ik gebruik dit moment alleen creatine (Ethyl Ester caps 1000 mg per cap) en train nu 3 a 4 dagen in de week cardio en kracht training
Voor de rest is mijn voedings schema best wel in orde omdat ik moet opletten op de vetten etc etc
(oow jah misschien ook handig ik train bij een basic-fit sportschool dus alles basic)

Nu zou ik graag wat meningen hint tips weet ik wat willen weten van wat ik kan doen, om wat reslultaat te boeken misschien dat er ook kracht sporters met diabetes zijn die hun ervaring met mij kunnen delen

Greetzz

Hoe train je precies en wat train je? Ik zie wel cardio en kracht maar verder niets. En ook geen voedingsschema, je kunt wel aangepast eten ivm met diabetes maar misschien niet voldoende aanvulling voor spieropbouw zeg maar. Zou je die kunnen posten?

Gebruik je wel veel eiwitten?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe train je precies en wat train je? Ik zie wel cardio en kracht maar verder niets. En ook geen voedingsschema, je kunt wel aangepast eten ivm met diabetes maar misschien niet voldoende aanvulling voor spieropbouw zeg maar. Zou je die kunnen posten?

Gebruik je wel veel eiwitten?
Hallo natty87,

zoals ik al zei heb ik weinig info kunnen krijgen maar heb een schemaatje van i net geplukt

Maandag: Benen, kuiten en schouders

1.Squats
2.Lunges
3.Calf raises
4.Shoulder press
5.Shoulder side raise
6.Shoulder frontal raise
Alles 3 sets van 16 reps.

Dinsdag rust

Woensdag: Rug en biceps

1.Seated row
2.Lateral pull
3.Back flyes
4.Lower back
5.Biceps curl
6.hammer curl

Donderdag rust

Vrijdag: Borst, triceps en buik

1.Barbell chest press
2.Dumbbell chest fly
3.Incline dumbbell press
4.Triceps pull down
5.Triceps overhead extensions
6.Dips

Dit is zo n beetje wat ik allemaal doe en omdat ik bij bij basic fit train kunnen de mensen die daar werken me er weinig bij helpen, kunt er geen begeleiding niets bij krijgen
en ik eet vrij gezond zonder eenige toevoegingen vandaar ook het topic wat ik heb geplaatst om mensen te vragen wat ik het beste kan doen, en ik niet weet wat of welke aanvulling voor spieropbouw ik kan gaan doen.
en ik gebruik eingelijk vrij weinig eiwitten :$

Ik zou sowieso wat minder reps gaan pakken. 8-10 anders train je ook meer uithoudingsvermogen ipv opbouw.

Daarnaast meer eiwitten innemen, die heb je ook hierbij nodig. Wat het doet met diabetes kun je zelf goed in de gaten houden met pomp natuurlijk.
Je kunt een pot whey eiwitten halen, daarnaast kun je nog wat multivitaminen nemen. Kijk ook maar eens bij supplementen hier op het forum en bij voeding.
Lees een de sticky's daar, staat veel informatie in.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou sowieso wat minder reps gaan pakken. 8-10 anders train je ook meer uithoudingsvermogen ipv opbouw.

Daarnaast meer eiwitten innemen, die heb je ook hierbij nodig. Wat het doet met diabetes kun je zelf goed in de gaten houden met pomp natuurlijk.
Je kunt een pot whey eiwitten halen, daarnaast kun je nog wat multivitaminen nemen. Kijk ook maar eens bij supplementen hier op het forum en bij voeding.
Lees een de sticky's daar, staat veel informatie in.

ok thnx ja ik ben vooral erg newbie hier en wil graag me bovenkant lichaam trainen en ook horen van anderen hoe en welke oefeningen en hoe ik op gegeven moment droog kan gaan worden

Vergeet je de onderkant niet? Benen trainen zoals squats, deadlift etc is ook erg belangrijk!!!
Een gespierd bovenlichaam is niets als je benen als stokjes hebt.

Veel sticky's lezen. ;)

Terug
Naar boven