MuscleMeat

krachtplateau eerste kuur

Van 3x100 naar 10x100
'Matige gains'
Wat

:( Denk dat t genetisch is, voor mij is kracht gainen naturel ook al heel moeilijk.

---------- Toegevoegd om 21:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

Ik hecht vooral waarde aan kracht, das t probleem. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je geen spiermassa kan bijkrijgen zonder krachttoename.

---------- Toegevoegd om 21:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:08 ----------

Wat is dan een normale krachttoename op zo een kuur? Ik kan er niks over vinden...

Zoals al gezegd, ik eet meer dan genoeg(besef ook dat ik iemand ben die al heel lang met overgewicht had gekampt, dus ik eet altijd eerder te veel dan te weinig)

Je bent overtuigt at je geen spiermassa bijkrijgt als je geen krachttoename hebt? Wat is die 11kg dan? Haha jezus man. Je mag heel blij zijn met je gains. En is ook best een vooruitgang in kracht wat je hebt. Maar daar hou ik me niet mee bezig eerlijk gezegd.

Als ik je foto's bekijk dan denk ik dat het meeste van die 11 kilo vet en vocht is. Het spijt me, maar ik vind je fysiek geen goede basis om te kuren.
Wat krachttoename betreft. Massa en kracht zijn twee verschillende dingen en voor elk moet je anders trainen. Al heeft het een wel wat invloed op het andere, het zijn twee doelen op zich.

Boeiend wat jij vind , als hij wilt kuren moet hij dat toch zelf weten.

Kracht gaat goed omhoog man! Van je 3rm 10rm maken is toch netjes.
Zou vast wel goede massa bijzitten.
Walter denk dat powerlifters alleen maar kracht hebben en geen massa

Als ik je foto's bekijk dan denk ik dat het meeste van die 11 kilo vet en vocht is. Het spijt me, maar ik vind je fysiek geen goede basis om te kuren.
Wat krachttoename betreft. Massa en kracht zijn twee verschillende dingen en voor elk moet je anders trainen. Al heeft het een wel wat invloed op het andere, het zijn twee doelen op zich.

(Na zojuist voor het eerst de fotos hebben bekeken).........heeft @Walter een punt en geeft dat in iedergeval duidelijk aan (kun je van de rest niet zeggen)........ ook al is het vaak niet leuk om te horen, maar is wel de waarheid.

Kan mij, na zien van fotos, nu ook onmogelijk van het feit ontrekken dat in deze kuur VEEL meer had kunnen zitten

Overigens, ook kracht gains van 4 naar 10 reps krijg je er ook wel eens uitgeperst op een goede trainingsdag als je je TOP voelt en er na toe werkt om een PR te maken.

Maargoed, dat mag allemaal geen probleem zijn, van leren en volgende keer ZOVEEL beter.

• Topic Starter Topic Starter

Nee, dat begrijp ik. Wel vraag ik me af wat jij als goede basis zou beschouwen? En wat zou jij als goede vooruitgang tijdens een basiskuur beschouwen?

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------

(Na zojuist voor het eerst de fotos hebben bekeken).........heeft @Walter een punt en geeft dat in iedergeval duidelijk aan (kun je van de rest niet zeggen)........ ook al is het vaak niet leuk om te horen, maar is wel de waarheid.

Kan mij, na zien van fotos, nu ook onmogelijk van het feit ontrekken dat in deze kuur VEEL meer had kunnen zitten

Overigens, ook kracht gains van 4 naar 10 reps krijg je er ook wel eens uitgeperst op een goede trainingsdag als je je TOP voelt en er na toe werkt om een PR te maken.

Maargoed, dat mag allemaal geen probleem zijn, van leren en volgende keer ZOVEEL beter.

Killpoes, ben jij dat?

---------- Toegevoegd om 21:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:58 ----------

K, ik heb op andere fora gekeken en daar zeggen veel mensen dat ze op een cycle van test en tren gemiddeld zo' n 40 pond(19 kilo) op hun bench plakken. Ik heb mijn 1rm met 15 kilo verhoogd op gewoon test, dus is dat echt zo slecht?

sorry wil niet moeilijk doen, vindt wel jammer dat je op je 20ste aan aas zit. maar goed ik kan nergens je foto's zien. zou je een link kunnen geven?

Ik vindt het echt totaal niet boeiend, kracht toename in de kuur.
Zorg er wel voor dat er rustig een goeie pomp komt.
Weegschaal en spiegel naar mijn mening belangrijker.

Waarom vraagt niemand hoe hij precies traint? Als je traint met een draak van een schema zullen je gains op roids ook tegenvallen. Anders kan je net zo goed een spuit zetten en op de bank gaan zitten.

Waarom vraagt niemand hoe hij precies traint? Als je traint met een draak van een schema zullen je gains op roids ook tegenvallen. Anders kan je net zo goed een spuit zetten en op de bank gaan zitten.

Ik train: push/pull/legs. Ik concentreer me nu vooral op mijn bovenlichaam, omdat dat achterloopt. Ik train dus eens per week benen, 2 keer per week de rest.

Dus, eerst een basisoefening: bench press 3 keer 6-8
Dan een secundaire oefening: close grip bench 3 keer 6-8/of shoulder press bijv.

Dan naar de wat kleinere oefeningen:
-triceps extension: 3 keer 8-12
-incline db press: 3 keer 8-12

dit is bijvoorbeeld push.

Mijn bench 1rm is nu 135 kilo trouwens. Dus dat is 20 kilo op mijn 1rm(eigenlijk 25 kilo op mijn 1rm aan het begin vd kuur). Echt, wat had ik moeten verwachten van mn eerste kuurtje? 30 kilo op mn 1rm, 40? Dan zou ik na een kuur al meer dan 150 kilo benchen...

Terug
Naar boven