XXL Nutrition

Krachtverlies aan 1 kant.

uncLez

Ripped Bodybuilder
Waardering
47
Lengte
1m77
Massa
100kg
Een goedemorgen allemaal,

ik heb zojuist een vervelende constatering besproken in mijn log en wilde die hier graag nog eens voorleggen om de kans op het verkrijgen van eventueel wat nuttige tips en/of ervaringen wat te verhogen...

Ik heb een half jaar geleden last gehad van krachtverlies aan mijn rechterzijde, vooral merkbaar bij biceps-curls en verschillende bank/db-presses. Ik weet het toen aan RSI, omdat ik daar ook toen flink wat last van had en aangezien dat in een gevorderde fase Carpal Tunnel Syndrome kan ontwikkelen, hetgeen redelijk wat symptomen zou kunnen verklaren.

Nu heb ik het echter weer een beetje sinds een week en dat terwijl ik geen last van RSI heb. Zeer duidelijk merkbaar een krachtsverschil tussen de linkerkant en de rechterkant.
Andere vervelende bijkomstigheid is dat ik wat huiverig word voor bijvoorbeeld incline db presses, omdat ik daarbij vorige keer dat ik er last van had bijna een db van 38 kg op mijn stuiter liet storten, doordat ik ineens compleet de controle over mijn rechterarm verloor...

Heb het eens besproken met mensen die veel ervaring hebben met (sport-)blessures en de eerste indrukken lijken te wijzen in de richting van een uitpuilende tussenwerverschijf in de nek. Dit zou dan waarschijnlijk veroorzaakt zijn door ongelijke belasting bij het tillen (eventueel misschien een foutieve zithouding? Ik werk met bv. twee monitoren, wellicht constant iets gedraaid houden van de nek een oorzaak?).

Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben en hoe hebben jullie het aangepakt? Vorige keer heb ik drastisch rust ingelast en ben toen vanaf nul gewichten op gaan bouwen tot het huidige niveau. Als het even kan, zou ik dat het liefst voorkomen eigenlijk.

Alvast bedankt!

Ik heb even voor je gegoogled en ik kwam hierop terecht, khoop dat je er wat aan hebt:

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Thx. Ik had ook al wel wat dingen bij elkaar gegoogled en ben vooral benieuwd naar hands-on ervaringen, maar hoe meer info hoe beter.

Terug
Naar boven