AndroidHealthClinic

Krachtverlies in quadricepsen.

Abik

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
16%
Gegroet allemaal, ik doe eigenlijk niet aan bodybuilding, ik ben een hardloper, zo een scharminkel dat door bos en polder snelt (meep meep!)
Maar nu heb ik eigenlijk toch een vraagje dat heel erg specifiek over spieropbouw gaat, ik ben na een periode weinig trainen mij aan het voorbereiden op een lange loop op de veluwe, en heb in de herstart wellicht iets te veel krachttrainingsachtige dingen gedaan, heuvelsprints traplopen etc, het lijkt erop dat mijn quadricepsen fors in omvang aan het groeien zijn, maar er zit nu heel erg weinig kracht in, nu heb ik ooit ergens gehoord of gelezen, dat bij bodybuilding er ook fasen zijn waar er tijdelijk sprake is van krachtsverlies, wat dan later weer goed komt, ik vraag mij af hoe jullie daarmee omgaan en wat wijsheid is.

krachtsverlies in de zin van? kun je voorbeelden geven waarbij je het merkt?

• Topic Starter Topic Starter
Bijvoorbeeld bij het opfietsen van de bruggen in amsterdam, of het oplopen van een trap, dat mijn bovenbenen dan vollopen, het lijkt allemaal wat zwaarder, ook merk ik het bij het hardlopen, dat ik al vrij snel een futloos gevoel in die quadricepsen heb. Overigens geen spierpijn, en behalve dit voel ik me ook nog best fit, dus echt overtrained ben ik niet.

Je hebt klaarblijkelijk in een ander energysysteem getraind. je hebt je anerobe krachts energysysteem getraind. je spieren hebben wel kracht nu maar niet het aerobe uithoudingsvermogen. Als hardloper heb je 0.0 aan krachtige gespierde benen. oftewel gewoon weer gaan hardlopen en je spieren trainen op de juiste manier voor jouw doeleinde.

Terug
Naar boven