XXL Nutrition

krachtverlies

Angelus

Gargantuan Beast
Waardering
3.499
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
8%
aan het eind vd bulk squatte ik 3x6x95kg, de laatste weken had ik 97,5kg geprobeerd en kwam tot de conclusie dat ik moest resetten, dus de week voor de cut was ik terug vanaf 80kg begonnen (4x8)
mijn 1RM lag toen op 110kg (fullsquat)

ik trainde in de bulk 2x per week mn benen en deed elke keer "zware" trainingen.
toen begon ik met cutten en trainde ik UB-LB split: 1 zware beentraining en 1 lichte beentraining, 1 zware UB-training en ook een lichte.

de eerste week vd cut probeerde ik dus 4x8 met 82,5kg te squatten en dat ging vlot
2de week was de bedoeling 4x8x85 maar ik kon maar 2x8 en 2x6 met 85kg
3de week dacht ik nog eens met 85kg te doen omdat het vorige keer niet gelukt was en kon maar 4x6 met 85kg doen, en zo ging het maar slechter en slechter.

Ik dacht dat het normaal was omdat ik al gelezen had dat je tijdens de cut wel wat aan krachtverlies kan leiden, maar dit gaat me te ver,
na 6 weken cutten zit ik nog maar op 3x6x80kg en mn 1RM is gedaald tot 100kg (en het was zelfs geen fullsquat die 1RM)

ik dacht eerst dat het probleem lag bij het cutten, maar zou het misschien niet kunnen omdat ik maar 1x per week een zware training houdt voor mn benen ipv 2 of 3?
in die lichte beentraining squat ik immers maar 3x10x60kg omdat ik de dag ervoor deadlift.
dus misschien een anders schema hanteren ofzo? of ligt het toch aan het cutten?

ps: bench en deadlift zijn praktisch niets achteruit gegaan, heb zelfs enkele kilo's verhoogd bij bench

Lijkt me niet zorgwekkend. en je 1RM 10 kg minder vind ik niet overdreven veel ofzo.
Ik ging alleen met benchpress(schouders ook kan ik me herinneren,, voorkant) op kracht inleveren toen ik aan het cutten was. Dat ging van 9x80 naar 5x80.
Als je met de rest gewoon op kracht blijft is het prima toch?? En als het cutten verder goed gaat.

Alsje cut is het toch normaal...

Terug
Naar boven