XXL Nutrition

Kritiek/commentaar gevraagd op mijn clean bulk schema.

Hakunamatata

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
Beste members van DBB,

Na nu een goede cut te hebben gehad (kom van 15-17%) naar 8-9% nu.
Ik zou straks graag willen onderhouden/ of clean iets proberen aan te komen. Het maakt mij niet zo gek veel uit eerlijk gezegd. Als ik maar niet boven de 12% BF uitkom!

Ik wil graag 4x20 minuten cardio gaan doen na de KT (HF 130-140)
Nou heb ik allereerst een vraagje rond het "bulk" niveau van harris benedict. Is dit berekend EXCL. cardio? Misschien een domme vraag maar ik heb geen clue of ik hier rekening mee moet houden.

Alle shakes worden gedronken op waterbasis.
Momenteel gebruik ik Isolaat perfection va B&F voor de cut. (misschien behouden in de onderhouds/clean bulk fase)?

Mijn onderhoudsniveau = 2816Kcal
Bulken = 3098
(volgens Harris Benedict)

08.00u: 1 shake (op water) + 2 boterhammen met kipfilet.
Kcal 311/ eiwit 33,7/ koolhydraten 32,77/ vet 4,2g
10.30
3 boterhammen met kipfilet = kcal/ 297 kcal/ 17g eiwit/ 45,5g koolhydraten/ 4,2G vet
13.00
4 boterhammen met 4 gebakken eieren/omelet + wat augurk. = Kcal/ 700/ eiwit 37,1G/ koolhydraten 67G/vet 27G
15.30
2 boterhammen met kipfilet + shake = kcal 311/ Eiwitten 33,7G/ Koolhydraten 32,77G/ vet 4,2G
18.00 avondeten wat de pot schaft.
20.30 PWO = shake + banaan = 221KCAL = 23,5G eiwit/ 26,2G koolhydraten/ 1,7G vet
23.00 500G kwark = 240 kcal/ 42,5G eiwit/ koolhydraten 15G/ vet 0G
Totaal: 2080KCAL/ eiwit 187,5/ koolhydraten 220g/ vet 41,3g

E 41%/ K 49%/V 10%.

Ik weet dat het aantal vetten te laag zit. Hier heb ik een verklaring voor:

Dit is EXCLUSIEF het avondeten! Ik probeer eerst rond onderuit te eten, kom van een cut. Kijken wat dit voor een effect heeft op de spiergroei. Daarna kan ik het altijd opschroeven. Voor het avondeten reken ik ongeveer 800(denk dat dit de beste schattig is) door het avondeten word de verhouding natuurlijk wel wat anders. We eten vaak zalm of een vetter stuk vlees oid kip met rijst, pasta met garnalen/zalm staat ook vaak op het menu. Er zit altijd wel olijfolie, bakboter in. Dus dat krikt de vetten gigantisch op. Ik denk dat ik hierdoor de goede E/K/V verhouding krijg.

2080+800 = 2880. Zit ik net iets boven mijn onderhoud.

Helaas kan ik door de boycot van mijn ouders geen rijst meenemen naar school etc. Dan moet ik nog even een jaartje of twee wachten. Echter probeer ik er het beste van te maken.

Brand maar los ;) :cool:

Als je ook je cardio doet ga je niet aankomen. Dat mini overschot dat jij creëert met je voeding verbrand je binnen mum van tijd met je cardio. Je zou dus nog iets meer kunnen om te compenseren met je cardio. Complimenten voor het feit dat je aan cardio doet, goede conditie en uithoudingsvermogen is altijd handig.

Tja en je voeding is redelijk eentonig met zoveel brood maar als je dat niet beu wordt moet het kunnen natuurlijk.

Met dit schema kom je niet aan meer eten :)

• Topic Starter Topic Starter
Heb vorig jaar al veel gegained. Als ik het nu zo houd vind ik het wel prima :)

Terug
Naar boven