XXL Nutrition

Kromme rug

Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
82kg
Fysio

edit:
Oefeningen als lat pulldown en andere bovenrug oefeningen zijn ook goed ervoor, maar nog steeds gewoon naar fysio gaan

Heb het ook in mindere mate, vind het eerlijk wel handig bij deadliften en yoke lopen :o

Ik heb er ook last van. Maar na 3 jaar krachttraining kan ik wel verbetering merken.
Belangrijk is een goede combi van buikspier oefeningen en onderrug oefeningen.
En veel rek en strek oefeningen doen die je van de fysio of begeleider krijg.

Ik heb het ook maar ik betwijfel of dit ooit beter kan worden door wat strek oefeningen van de fysio. ik ga eens kijken of er 'success stories' zijn.

Ik heb het ook maar ik betwijfel of dit ooit beter kan worden door wat strek oefeningen van de fysio. ik ga eens kijken of er 'success stories' zijn.

Strek oefeningen alleen is niet genoeg denk ik.
Maar bij mijn is het toch wel voor zo,n 80% verbeterd dankzij krachttraining, maar ik heb mijn doel nog niet bereikt.
Ik merk ook als ik een tijdje niet strek enzo dat het dan weer achteruit gaat met me houding. Ik krijg dan ook weer onderrug klachten.

Mobiliteit van de thoracic spine verbeteren, scapula retractors sterker maken( de spieren die de schouderbladen naar elkaar toe trekken.

Op youtube staan genoeg filmpjes over ''thoracic spine mobility'' die je een eind op weg kunnen helpen.

Een goede test om te kijken of je mobiliteit is verbetert is het proberen van overhead squats met een grip net buiten schouderbreedte.

Terug
Naar boven