MuscleMeat

kt en conditietraining

kevstr

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
69kg
Vetpercentage
9%
Nu wil ik binnenkort beginnen met naast KT ook conditietraining te gaan doen.

Nu weet ik dat ik dit het beste direct na de KT kan doen en hierbij ook een snack eten. Mij werd aangeraden een fruitsnack te eten waarbij ik zelf dacht aan een banaan. Daarbij wil ik ook nog BCAA's gaan gebruiken om zo eventuele spierafbraak te verminderen.

Is dit ene goede voorbereiding op conditietraining na KT?

Fruit een snack? Fruit hoord bij gezonde voeding geloof ik en geen snacks
of begrijp ik nu iets verkeerd ?

• Topic Starter Topic Starter
Een snack in de zin van snel iets tussendoor. Niet mars, snicker, koek oid!

Duidelijk. Een tussendoortje. Echter zal je echt niet snel massa gaan verbranden na een krachttraining door cardio. Of je moet echt veel te lang gaan cardioen en te intensief tegelijkertijd. Als je echt puur op conditie wil gaan trainen zou ik het echter op een aparte dag er bij doen. Ik weet niet hoeveel conditie jij hebt maar voor echt conditie raad ik minimaal een uur rustig aan aan zamen met af en toe wat kortere trainingen zoals hele intensieve intervallen max 20 min of wat minder intensieve intervallen max 40 min.

Het is wel echt de bedoeling een betere conditie opbouwen. Maar ik zou dus graag rustdagen, rustdagen willen houden. Omdat ik op andere dagen met zowel studie als werk zit.

Maar mijn vraag is of BCAA's een goeie aanvulling kunnen zijn als ik ook conditietraining erbij wil gaan doen?

Weet je ook wanneer welk tijdstip het beste is? Ik lees overal verschillende dingen, op het potje staat 'vlak voor de training' en vervolgens lees ik ergens anders weer na de training.. :rolleyes: Alvast bedankt natuurlijk!:D

Als TS voldoende eiwitten eet zijn BCAA's nergens voor nodig?

Als TS voldoende eiwitten eet zijn BCAA's nergens voor nodig?

Kun je mij ook vertellen waarom niet dat. Ik zie niet hoe eiwitten voorkomen dat wanneer ik nog een uur hardlooop na de training ik niet bv spieren ga verbranden.

Nu wil ik binnenkort beginnen met naast KT ook conditietraining te gaan doen.

Nu weet ik dat ik dit het beste direct na de KT kan doen en hierbij ook een snack eten. Mij werd aangeraden een fruitsnack te eten waarbij ik zelf dacht aan een banaan. Daarbij wil ik ook nog BCAA's gaan gebruiken om zo eventuele spierafbraak te verminderen.

Is dit ene goede voorbereiding op conditietraining na KT?

Wat je ook kan proberen (ik doe dit), is voor je krachttraining een degelijke maaltijd eten (vb: 200-250g kip, met iets extra bij, GEEN FRIETEN of zo :P)

En dan na de krachttraining meteen half uurtje cardio doen.

Dit werkt perfect voor mij, ik doe 1-1.5u kracht, en 30-45 mins cardio. Hierna drink ik dan een shake. (Pure whey)

Kun je mij ook vertellen waarom niet dat. Ik zie niet hoe eiwitten voorkomen dat wanneer ik nog een uur hardlooop na de training ik niet bv spieren ga verbranden.

BCAAS zitten in eiwitrijk voedsel [evt een bron]. Sporters die zwaar in de cut zitten en ook minder eiwitrijk eten gebruiken BCAA's om toch genoeg van de (belangrijke) aminozuren binnen te krijgen.

Terug
Naar boven