XXL Nutrition

"kunst"

Peiling Peiling Wat vind je van kunst waar bij men dieren dood, mishandeld of onrespectvol mee omgaat?

• Doe ik ook elke dag.

Stemmen: 2 4,0%
  • Het is voor de kunst brah!

Stemmen: 2 4,0%
  • /care, I don't give a shit.

Stemmen: 5 10,0%
  • neutraal

Stemmen: 3 6,0%
  • Walg er van

Stemmen: 6 12,0%
  • Die 'kunstenaars' verdienen een hoofdschopper tegen het lijf te lopen (vriendelijk gezegd)

Stemmen: 28 56,0%
  • Vind ik er net over.

Stemmen: 4 8,0%

• Totaal stemmers
    50
"En wat moeten we hier dan uit leren? "Het 'stokpaardje' staat symbool voor alle verloren gevechten, dus ook de kleine tegenslagen des levens die vaak ongemerkt voorbijgaan", besluiten de leden van Zabriskie Point. "

-_-'

brb, ff een foto van mijn stijve derde been trekken en zeggen dat hij symbool staat voor de moed om te vechten, dus ook de kleine dappere momenten des levens die vaak ongemerkt voorbij gaan.

in b4 9 miljoen euro!

ff wachten tot het nachtcafe open is.

Doel van die "kunstenaars" is anders precies deze discussie. En omdat jij hier een topic over maakt is het geslaagd als kunst.

Want we lopen verontwaardigd te roepen over dierenmishandeling met een broodje vlees in de bek. (op een leren bank, trappend naar een spin, enz.)

Vind al die dierenvrienden prima maar de hypocrisie en selectiviteit vind ik walgelijk. Zo komen we bijvoorbeeld ook alleen op voor "schattige" dieren. Hond kat enz. is heilig (af en toe een walvis??!) maar bijv. een rat (net zo intelligent) ligt echt niemand wakker van. Zo kunnen we wel even doorgaan.

Ik wordt zieker van de selectieve verontwaardiging dan van dit soort "kunst".

Van zo iets komen men haren echt recht te staan. Als een normale mens zoiets doet steken ze hem in de pyschiaterie, omdat het een kunstenaar is is het kunst. ****ing losers.

Doel van die "kunstenaars" is anders precies deze discussie. En omdat jij hier een topic over maakt is het geslaagd als kunst.

Want we lopen verontwaardigd te roepen over dierenmishandeling met een broodje vlees in de bek. (op een leren bank, trappend naar een spin, enz.)

Vind al die dierenvrienden prima maar de hypocrisie en selectiviteit vind ik walgelijk. Zo komen we bijvoorbeeld ook alleen op voor "schattige" dieren. Hond kat enz. is heilig (af en toe een walvis??!) maar bijv. een rat (net zo intelligent) ligt echt niemand wakker van. Zo kunnen we wel even doorgaan.

dan nog is het volslagen achterlijk als ze erbij zeggen: "Het 'stokpaardje' staat symbool voor alle verloren gevechten, dus ook de kleine tegenslagen des levens die vaak ongemerkt voorbijgaan", besluiten de leden van Zabriskie Point. "

Mensen zien hun eigen hypocrisie nooit in, zelfs als je hen er expliciet op wijst durven sommigen nog steeds in ontkenning te blijven. Als je dan toch zulke boodschap met je kunstwerk wil maken, wees dan een man en zeg het er expliciet bij, anders ben je gewoon een f**got die een dood paard ophangt en anderen een beetje irriteert.

edit: Hoewel ik ten zeerste betwijfel dat de boodschap effectief iets anders was dan wat ze zeggen.

Laatst bewerkt:
Kunst:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dan nog is het volslagen achterlijk als ze erbij zeggen: "Het 'stokpaardje' staat symbool voor alle verloren gevechten, dus ook de kleine tegenslagen des levens die vaak ongemerkt voorbijgaan", besluiten de leden van Zabriskie Point. "

Ja ok. Zo ver had ik niet gelezen. :p

@Friedenand Die kwasten zijn anders van paarden/varkenshaar beetje lopen schilderen dierenbeul. Als die t**ten een beetje groter geschilderd waren en zeg, een beetje motion blur dan waren die varkensharen tenminste niet voor niets gestorven maar dit is gewoon zinloos.

Lelijke kunst imo.
Hoop niet dat er weer een zak met belasting geld naar deze 'kunstenaar' is gegaan!

Friedenand Die kwasten zijn anders van paarden/varkenshaar beetje lopen schilderen dierenbeul. Als die t**ten een beetje groter geschilderd waren en zeg, een beetje motion blur dan waren die varkensharen tenminste niet voor niets gestorven maar dit is gewoon zinloos.

Oké, genoteeerd.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter

Hadk ook gelezen hoor dat het om deze discussie gaat...
En dat toont hoe dom die kunstenaars zijn.
Er is absoluut niets hypocriet aan. Het toont enkel hoe een slechte mensen ze zelf zijn dat ze deze ethische regel niet snappen.
Zelfs de meeste jagers houden zich aan deze regel. Een dier dood je niet voor de lol maar omwille van het vlees, de vacht enzo te gebruiken. Je gaat dus met respect om met het dier dat je gedood hebt en laat het niet voor niets sterven.
Dus er is een extreem groot verschil tussen beide zonder enige hypocrisie.

---------- Post toegevoegd 5 April 2013 om 16:57 ----------

Van zo iets komen men haren echt recht te staan. Als een normale mens zoiets doet steken ze hem in de pyschiaterie, omdat het een kunstenaar is is het kunst. ****ing losers.
+1
T'is enkel en alleen om te aandachtsh**ren. 'Kunstenaars' hebben vaak ook nogal een nekske ze. Ze denken net als ik steeds dat ze gelijk hebben, met het verschil dat ik ook altijd gelijk heb, en zij niet.

---------- Post toegevoegd 5 April 2013 om 17:00 ----------

Ja ok. Zo ver had ik niet gelezen. :p

@Friedenand Die kwasten zijn anders van paarden/varkenshaar beetje lopen schilderen dierenbeul. Als die t**ten een beetje groter geschilderd waren en zeg, een beetje motion blur dan waren die varkensharen tenminste niet voor niets gestorven maar dit is gewoon zinloos.
Men dood dat die niet enkel voor de haartjes maar ook voor onder andere het vlees. Groot verschil. En zelfs doden ze het enkel voor het haar dan is het nog steeds begrijpelijker dan dat opgehangen paard. Want dat haar werd dan gebruikt om een nood te vullen.

Hadk ook gelezen hoor dat het om deze discussie gaat...
En dat toont hoe dom die kunstenaars zijn.
Er is absoluut niets hypocriet aan. Het toont enkel hoe een slechte mensen ze zelf zijn dat ze deze ethische regel niet snappen.
Zelfs de meeste jagers houden zich aan deze regel. Een dier dood je niet voor de lol maar omwille van het vlees, de vacht enzo te gebruiken. Je gaat dus met respect om met het dier dat je gedood hebt en laat het niet voor niets sterven.

excuses die je eigen slechte gedrag proberen goed te praten.
- Not to mention sportjagers
- Not to mention jaarlijkse vleesverspilling in de westerse wereld
- Not to mention wanneer vlees geen noodzaak is, je het niet als excuus kan gebruiken om dieren te doden (iedereen aan een vegetarisch dieet zou wereld-honger oplossen), want dan doe je het voor je eigen gulzigheid/smaak->plezier (=lol)
- Not to mention slechte behandeling van bepaalde dieren gekweekt voor de slacht, wat tig keer erger/onethischer is dan een dier pijnloos te doden voor de lol
-...

wel hypocriet dus:)

edit: daarenboven doen zulke kunstenaars het niet "voor de lol" zoals een psychopaat, maar net om een boodschap te sturen om mensen een beetje zelfkritischer te maken. Dat is een over 9000x "nobeler" doel dan het doen om aan de wraatzuchtigheid van de gemiddelde fat **** te voldoen:)

Laatst bewerkt:
excuses die je eigen slechte gedrag proberen goed te praten.
- Not to mention sportjagers
- Not to mention jaarlijkse vleesverspilling in de westerse wereld
- Not to mention wanneer vlees geen noodzaak is, je het niet als excuus kan gebruiken om dieren te doden (iedereen aan een vegetarisch dieet zou wereld-honger oplossen), want dan doe je het voor je eigen gulzigheid/smaak->plezier (=lol)
- Not to mention slechte behandeling van bepaalde dieren gekweekt voor de slacht, wat tig keer erger/onethischer is dan een dier pijnloos te doden voor de lol
-...

wel hypocriet dus:)

edit: daarenboven doen zulke kunstenaars het niet "voor de lol" zoals een psychopaat, maar net om een boodschap te sturen om mensen een beetje zelfkritischer te maken. Dat is een over 9000x "nobeler" doel dan het doen om aan de wraatzuchtigheid van de gemiddelde fat **** te voldoen:)
Ben ook tegen sportjagers.
Vleesverspilling zou men ook iets tegen moeten doen maar een deel van het vlees wegsmijten is nog steeds veel minder onrespectvol dan een dier doden voor de lol en er niets van gebruiken.
Vlees is nu eenmaal geen noodzaak meer maar we zijn nu eenmaal geen herbivoren, is niet meer dan normaal. En we gebruiken niet enkel het vlees.
Slechte behandeling van sommige dieren voor te slachten ben ik ook sterk tegen en de meeste mensen zijn dat ook, en opdat vlak komt er traag maar zeker verbetering.

Het is niet omdat anderen even slechte dingen doet dat het ineens goed te praten is om zelf iets gelijkaardigs te gaan doen. 'Oh er zijn elke dag een paar duizend mensen die een mensen vermoorden, dan mag ik dat toch ook doen hé. En nee, dan moet ik niet naar het gevang want in tegenstelling tot die anderen deed ik het voor de kunst. Je bent hypocriet om te zeggen dat ik naar het gevang zou moeten, want er plegen zo veel mensen een moord en iedere mens is van nature uit in staat te moorden.'

Ja doden enkel voor het vlees enz. als ethisch bestempelen is leuk bij grote hongersnood en graatmagere mensen die vechten om te overleven maar als je bij de gemiddelde McDonalds of nog veel erger, een zondagsbrunch in een restaurant ofzo gaat kijken waar bussen vol vadsig volk op af kruipt, dan blijft daar héél weinig van over.
Mensen staan daar namelijk ettelijke kilo's vlees naar binnen te werken per persoon en nee, geen één daarvan doet aan BB. Meer nog wordt verspilt.

Daar kan ik echt helemaal niets ethisch aan bedenken sorry. Staat voor mij ook compleet gelijk aan het nutteloos/voor de lol doden van dieren. Maar omdat dat toevallig cultureel als normaal wordt gezien is men daar niet over verontwaardigd. Raar hoor.

Vele kunstenaar heb wel het een of het ander psychisch probleem. En ze doen het wel vaak voor de lol en aandacht. En dan zijn ook weer terug bij wat ik al zei, dat ze nekske hebben en zicht beter voelen. Alsof zij ons wat te leren hebben. Het is hen mening en wij zouden de zelfde mening moeten hebben? Wat zij denken zou de norm moeten zijn? Het is gewoon allemaal pure bs.

---------- Post toegevoegd 5 April 2013 om 17:39 ----------

Ja doden enkel voor het vlees enz. als ethisch bestempelen is leuk bij grote hongersnood en graatmagere mensen die vechten om te overleven maar als je bij de gemiddelde McDonalds of nog veel erger, een zondagsbrunch in een restaurant ofzo gaat kijken waar bussen vol vadsig volk op af kruipt, dan blijft daar héél weinig van over.
Mensen staan daar namelijk ettelijke kilo's vlees naar binnen te werken per persoon en nee, geen één daarvan doet aan BB. Meer nog wordt verspilt.

Daar kan ik echt helemaal niets ethisch aan bedenken sorry. Staat voor mij ook compleet gelijk aan het nutteloos/voor de lol doden van dieren. Maar omdat dat toevallig cultureel als normaal wordt gezien is men daar niet over verontwaardigd. Raar hoor.
Zoals ik al zei, de mens is geen herbivoor.

---------- Post toegevoegd 5 April 2013 om 17:41 ----------

En de gemiddelde fat **** eet meer slachtafval dan vlees :p dus die help bij het opruimen van wat anderen niet willen xD. Met al hen hamburgers, frikandellen, etc vol met slachtafval. (of wat ik als slachtafval zie)

leuk voor jou zeg!
1291131680_two-thumbs-up.jpg

ik zie er echter geen gigantische groep mensen tegen lobby'en en wel tegen dit, jouw gevoelens zijn dus weinig relevant.
Vleesverspilling zou men ook iets tegen moeten doen maar een deel van het vlees wegsmijten is nog steeds veel minder onrespectvol dan een dier doden voor de lol en er niets van gebruiken.
jij was toch begaafd/hoogbegaafd? en je kan nieteens lezen?:(
bump:
angelus zei:
daarenboven doen zulke kunstenaars het niet "voor de lol" zoals een psychopaat, maar net om een boodschap te sturen om mensen een beetje zelfkritischer te maken. Dat is een over 9000x "nobeler" doel dan het doen om aan de wraatzuchtigheid van de gemiddelde fat **** te voldoen
Vlees is nu eenmaal geen noodzaak meer maar we zijn nu eenmaal geen herbivoren, is niet meer dan normaal. En we gebruiken niet enkel het vlees.
Sommige mensen zijn van nature best sadistisch, is dierenmishandeling voor deze individuën vanwege het "natuurlijk/normaal" argument ook verdedigbaar?:eyes:

in b4 toevoeging van het-is-altijd-zo-geweest-argument:
Slechte behandeling van sommige dieren voor te slachten ben ik ook sterk tegen en de meeste mensen zijn dat ook, en opdat vlak komt er traag maar zeker verbetering.
zie reactie met boratpic
Het is niet omdat anderen even slechte dingen doet dat het ineens goed te praten is om zelf iets gelijkaardigs te gaan doen. 'Oh er zijn elke dag een paar duizend mensen die een mensen vermoorden, dan mag ik dat toch ook doen hé. En nee, dan moet ik niet naar het gevang want in tegenstelling tot die anderen deed ik het voor de kunst. Je bent hypocriet om te zeggen dat ik naar het gevang zou moeten, want er plegen zo veel mensen een moord en iedere mens is van nature uit in staat te moorden.'
Met zo'n analogie als argument durf jij dit: "Ze denken net als ik steeds dat ze gelijk hebben, met het verschil dat ik ook altijd gelijk heb, en zij niet."
te zeggen?:roflol:

moet ik effectief zeggen waarom je hier gigantisch de plank misslaat of ben je slim genoeg om het zelf uit te zoeken?

---------- Post toegevoegd 5 April 2013 om 17:51 ----------

not to mention dat:
een argument is van "gewoon omdat het kan" :roflol: we zijn immers ook geen carnivoren, einstein!;)

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei, de mens is geen herbivoor.

Jaaaja. Dus dat er bij zo'n zondagsbrunch voor een gemiddelde Van de Valk ff een middelgrote stal vol beesten over de kling wordt gejaagd is volstrekt ethisch. Die mensen hadden anders het einde van de dag niet meer gered. Sterker nog waren er niet wat gezonder op geworden was dat niet gebeurd. Ja zeer ethisch allemaal. Maar een kunstenaar die een kat oid. de nek omdraaid juist met het doel deze discussie tjonge! Onmenselijk! Die moet dood!
Ik snap het.

Vele kunstenaar heb wel het een of het ander psychisch probleem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fallacy#Hasty_generalization.2C_or_converse_fallacy_of_accident
En ze doen het wel vaak voor de lol en aandacht.
random uitspraak zonder enige onderbouwing
En dan zijn ook weer terug bij wat ik al zei, dat ze nekske hebben en zicht beter voelen. Alsof zij ons wat te leren hebben. Het is hen mening en wij zouden de zelfde mening moeten hebben? Wat zij denken zou de norm moeten zijn? Het is gewoon allemaal pure bs.
zij zijn tegen dieren doden en niemand luistert wanneer het om koeien,varkens,... gaat. Plots luistert iedereen wanneer het om andere dieren gaat. Blijkbaar heeft iedereen dus wel dezelfde mening als hun, alleen zijn ze selectiever en passen die mening enkel toe op een bepaalde subset van dieren, dat arbitrair bepaald is (vermoordt maar eens een koe in india;)).

++++++

Weer drukte om niets. Als iemand dit nu kunst vind.. Moet kunnen imo, zelfs met mensen.

Terug
Naar boven