XXL Nutrition

kuren en cardio

Stoner

Cool Novice
Waardering
1
Normaal deed ik dus bijna nooit cardio. Dit omdat ik mijn gewicht niet omlaag wou laten gaan. Maar nu dat ik kuur lijkt het mij toch best cardio te doen.
Mijn vraag nu, hoeveel keren per week zou ik dit doen? en hoe lang?

Maandag: Fietsen 15min/Benen
dinsdag: Rug/Buik
Woensdag: Schouders/20 min Cardio
Donderdag: Biceps/Triceps/Buik
Vrijdag: Borst/Cardio 20 min

Zo ziet mijn traingschema er uit. Buikspieren doe ik bijna elke dag dus dat heb ik er niet tussen gezet. Vandaag was dinsdag en heb 25 minuten op die loopband gestaan maar had vreselijk pijn mijn kuiten van de dag ervoor dus dat lijkt mij niet zo een goed idee.

greetz

Laatst bewerkt:
Ligt aan je doel

cutting--> 4-7 dagen
Bulk -->2-3 max.Ligt ook hoevel kcal je boven je voeding zit

Zou trouwens buikspieren maar 1-2 x in de week pakken.

ja ik merk dat als ik cardio tijdens een kuur toch meer eetlust heb en heb n beetje het gevoel dat je met steppen ofzo het spul sneller of beter word opgenomen doordat je je kont spier dan goed beweegt als het ware.

Het is wel zo dat als je bv een kilo of 10 pakt op je kuur en dan pas begint te lopen dit een zware slag gaat zijn op je gewrichten , zwaarder allesinds dan dat je toch elke week tweemaal loopt en je gewrichten wat kunnen wennen aan het zwaarder worden .

• Topic Starter Topic Starter
ja mijn lichaam is het lopen dus echt niet gewoon. Doe het normaal nooit aangezien ik niet in gewicht wil afgeven.
Ik wil gewoon mijn conditie beetje op pijl krijgen zonder aan gains van mijn kuur in te moeten geven.
2 x per week lopen genoeg dan?
Gaat dit effect hebben op mijn kuur?

Laatst bewerkt:
doel is dus degelijk BULK.
Ben op 73 kg begonnen en zit al aan 77 op 2 weken.
Lijkt mij gewoon niet gezond van geen cardio te doen.. daarmee

Tuurlijk gaat dat effect hebben want je bent aan het verbranden....ik zou het niet doen maar je moet het natuurlijk zelf weten.

Als je het dan toch doet,doe het dan iig op lage intensiteit.

mja wat ga ik vebranden met 25 minuten lopen? Een paar calorieën. Even iets eten en die verbrande calorieën zitten er toch terug in?

Stoner zei:
ja mijn lichaam is het lopen dus echt niet gewoon. Doe het normaal nooit aangezien ik niet in gewicht wil afgeven.
Ik wil gewoon mijn conditie beetje op pijn krijgen zonder aan gains van mijn kuur in te moeten geven.
2 x per week lopen genoeg dan?
Gaat dit effect hebben op mijn kuur?

Kijk in een kuur kom je zowizo vet bij ook , niet alles is spieren . Als je KH hoog genoeg zitten denk ik niet dat je veel zal verliezen door twee keer per week een half uur te lopen .

Ermee wachten tot na de kuur zal zwaarder zijn dan en meer belastend voor je hart .

Dus een DO of DON'T? Dat ik beetje wou lopen was gewoon puur voor de gezondheid, om mijn hart een beetje sterker te maken aangezien die kuur enz toch zwaar belastend is op me lichaam

Stoner zei:
Dus een DO of DON'T? Dat ik beetje wou lopen was gewoon puur voor de gezondheid, om mijn hart een beetje sterker te maken aangezien die kuur enz toch zwaar belastend is op me lichaam

Hetgene wat zwaar is voor je lichaam is het feit dat je veel bijkomt op korte tijd . Dus een constante duursport erbij in de vorm van cardio kan zeker geen kwaad volgens mij .

ok dus een DO :) maar dus over de intensiteit nu... 2x per week zal wel voldoende zijn aangezien ik de dag na dat ik mijn benen getrained heb amper op mijn poten kan staan. 2x per week 20 minuutjes lopen, voor de gezelligheid. Goed blijven eten enz en dan zal er wel geen gewicht afgaan.
Kan het mij ook moeilijk voorstellen dat ik ga vermageren door 2x per week een paar miezelige kcal te verbranden. 1 proteine reep naar binnen en die verbrande kcal zitten er al terug bij.

Buikspieren moet je niet bijna elke dag doen maar hooguit 2-3 x per week.

Je kan gewoon blijven cardioen als je het maar op een lage intensiteit doet.

pat21 zei:
Buikspieren moet je niet bijna elke dag doen maar hooguit 2-3 x per week.

Je kan gewoon blijven cardioen als je het maar op een lage intensiteit doet.

Wat bedoel je met intensiteit eigenlijk? De lengte van de cardio training of de zwaarte?

Stoner zei:
ok dus een DO :) maar dus over de intensiteit nu... 2x per week zal wel voldoende zijn aangezien ik de dag na dat ik mijn benen getrained heb amper op mijn poten kan staan. 2x per week 20 minuutjes lopen, voor de gezelligheid. Goed blijven eten enz en dan zal er wel geen gewicht afgaan.
Kan het mij ook moeilijk voorstellen dat ik ga vermageren door 2x per week een paar miezelige kcal te verbranden. 1 proteine reep naar binnen en die verbrande kcal zitten er al terug bij.

voordat ik mijn benen train(2x per week) ga ik sowieso minimaal n kwartier fietsen. anders is de spierpijn de dag erna niet te harden.

DAT, mijn vriend, zou wel eens de oplossing kunnen zijn voor mij :)

triceps de dag voor borst .. that's gotta suck!

Trainingschema is aangepast bovenaan...

AreZje zei:
triceps de dag voor borst .. that's gotta suck!

Ja ik weet het, maar ik weet niet waar ik het anders kan plaatsen.
Anders zit ik met Biceps naast Rug en dat is ook niet goed.
Benen is beter vooraan in de week.
Biceps en triceps tussen de zware dagen.
Schouders naast Borst zetten is ook niet goed...
Waar zou jij het dan tussen plaatsen?

intensiteit is zwaarte

Terug
Naar boven