XXL Nutrition

Kuur net achter de rug wat nu???

firedsoul zei:
Ik denk van niet... En ik heb je ook een studie laten zien , dat jouw studies mijne tegengaan is dan jammer.
En nog iets ik ben de gene hier die het heeft gebruikt jij hebt het niet eens gebruikt hoe durf jij te zeggen dat het werkt zoals Pregnyl en dat het zo nodig onderdrukt waar slaat dit op? Gebruik het zelf eerst op ze minst voordat je dingen gaat roepen. P.S reden dat ik proviron nam was juist omdat ik libido problemen had. Nadat ik proviron had genomen voor een maand geen last meer van gehad. Als het onderdrukkend was zogenaamd was me libido probleem eerder erger geworden in plaats van helemaal weg...

Wie zegt dat ik het niet hebt gebruikt?:rolleyes: Hoe de **** kom je daar nou weer bij. Ik heb het WEL gebruikt. OEI.... excuses lijkt me wel op z'n plaats voor je foute bewering.

Pfff, iemand raakt hier gefrustreerd, zoals dat gewoonlijk gaat als iemand kritiek geeft op oude gewoontes of kennis. Ook gefrustreerd omdat je bang bent dat je niet wilt weten dat je misschien fout hebt gehandeld? Als jij je er beter bent gaan voelen, dat is goed voor jou. Maar niet simpel op eigen ervaring gaan zeggen dat het een PCT product is. Want dat is het niet. Het is GEEN SERM. Nolva stimuleert je LH veel beter.

Weetje wel hoe pregnyl werkt?

Het kan ook zijn dat de test helemaal niet direct wordt gestimuleerd, maar dat het via verhoging van vrije testosteron wel zo gaat.

G21 zei:
over het gebruik van proviron valt te discussieren..er zijn studies die aantonen dat het onderdrukt, maar ook studies die het tegendeel bewijzen.

persoonlijk denk ik dat 25mg tot 50mg ed een toegevoegde waarde kan leveren tov je libido, meer opwinding en daarom meer coïtus zorgt voor een stijging in test plasma's wat dus ten goede kan komen van je herstel.

Ik ben het er ook wel mee eens,zolang je je eigen maar aan een lage dosering houdt

4.8 Bijwerkingen
De volgende bijwerkingen zijn toegeschreven aan een behandeling met androgenen: Natrium- en waterretentie met oedeem bij hooggedoseerde of langdurige toediening.Onderdrukking van de spermatogenese bij langdurige en hooggedoseerde toediening en verkleining van de testes. Bij prepubertale jongens voortijdige geslachtelijke rijping, frequenter optredende erecties en voortijdige sluiting van de epifysaire schijven. Priapismus. Paradoxaal kunnen zich verschijnselen voordoen van feminisatie, in het bijzonder gynaecomastie. Indien een van de genoemde bijwerkingen optreedt, moet de behandeling worden onderbroken en na verdwijning van de symptomen met een lagere dosering worden hervat.

http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl/070_provi_05927.html

• Topic Starter Topic Starter
is proviron geen anti-aromatize???????????????????????????

en nolva en clomid zijn gaan niet tegen het oorzaak maar die blockeren je eigen oestrogeen door aan de receptor te binden.

http://www.mesomorphosis.com/steroid-profiles/proviron.htm

Proviron, an anabolic steroid, is particularly interesting. I suspect that it not only acts as an antiaromatase but in an unknown DHT-like anti-estrogenic manner. This might involve estrogen receptor downregulation

http://www.ergogenics.org/antioestro.html

Type 1. De enzymblokkers. Proviron en arimidex remmen de enzymen die testosteron omzetten in oestrogenen. Proviron behoort tot de eerste generatie blokkers en is een androgeen. Een verwant preparaat is formestan. Arimidex is geen androgeen, en behoort tot de tweede generatie blokkers. Een verwant preparaat is letrozole.

Glenn GX zei:
Wie zegt dat ik het niet hebt gebruikt?:rolleyes: Hoe de **** kom je daar nou weer bij. Ik heb het WEL gebruikt. OEI.... excuses lijkt me wel op z'n plaats voor je foute bewering.

Pfff, iemand raakt hier gefrustreerd, zoals dat gewoonlijk gaat als iemand kritiek geeft op oude gewoontes of kennis. Ook gefrustreerd omdat je bang bent dat je niet wilt weten dat je misschien fout hebt gehandeld? Als jij je er beter bent gaan voelen, dat is goed voor jou. Maar niet simpel op eigen ervaring gaan zeggen dat het een PCT product is. Want dat is het niet. Het is GEEN SERM. Nolva stimuleert je LH veel beter.

Weetje wel hoe pregnyl werkt?

Het kan ook zijn dat de test helemaal niet direct wordt gestimuleerd, maar dat het via verhoging van vrije testosteron wel zo gaat.

pfff wie raakt hier gefrusteerd mannetje? Rustig maar. Ik ben niet bang dat ik fout heb gehandeld en ik doe me eigen research.Anders had ik het niet genomen. Ik vraag me af waarom jij het uberhaupt hebt genomen als je het zo afkraakt. Zeg ik dat het een PCT product is? Nee zeg ik niet ik vroeg aan je waarom het je er niet voor extra bij zou kunnen gebruiken. Nolva gebruik je zoiezo voor PCT.... En ja ik weet hoe pregnyl werkt maat maar het is nog altijd een heel ander iets dan proviron. En dit is niet mij eigen ervaring maar van vele anderen.Anders had ik het ook niet gebruikt... Volgende keer niet zo op je teentjes getrapt zijn. Je had nergens gezegt dat je het zelf had gebruikt. Ik probeer enkel een discussie aan te gaan. Want andere lezen dit ook en ik vind dat je proviron fout afschrijft. en proviron is een anti-e niet een anabole steriod. Het onderdrukt niet je eigen axis. Je moet eens op Amerikaanse boards gaan lezen zul je aardig wat ervaringen van proviron met pct en zelfs off cycle zien. Waarvan allemaal positief. Als het echt zou onderdrukken zoals jij beweert of die nederlandse onderzoekjes die je laat zien die vaak achterhaalt zijn dan had ik en al die gebruikers dat wel gemerkt. Voor mij heeft het verder niet veel nut hier op in te gaan. Ik weet dat het werkt. Laat ik wel zeggen als je boven de 300 mg gaat zitten met proviron je wel degelijk je axis onderdrukt maar we hadden het hier over 50 mg. En zei ik ook dat ik het gebruikt had als PCT? nee ik dacht dat ik zei dat ik het gebruikte voor me libido maanden na me nakuur. Dus nolva heeft hier ooks niks mee te maken of het feit dat het geen SERM is. Het ging mij om het libido en vrije test levels die verhoogt worden zonder onderdrukking. Want proviron tussen de 50-100 mg proviron onderdrukt niet en dat heb niet alleen op eigen ervaring ondergaan maar ook op tich onderzoeken waarvan allemaal Amerikaans en niet Nederlands. En sorry maar heel vaak zijn onderzoeken uit Nederland in mij mening achterhaalt. Als je ziet dat ze op de amerikaanse forums en onderzoeken hebben over het opbouwen van HGH (Hoe het hoort moet ik zeggen!) en hier op deze forums bijna niemand van opbouwen met HGH heeft gehoort en ook niet in nederlandse onderzoeken te vinden is zegt genoeg. En ik neem dat gewoon als voorbeeld ik weet dat het verder niets met het topic te maken heeft dus je hoeft dat er niet bij te gaan zeggen. Toen ik een tijdje terug DBC01 waarschuwde om wel op te bouwen met HGH verklaarde hij me ook voor gek , Maar later moest hij toch lager gaan in dosering vanwege de extreme sides en bouwt nu ook op. En sindsdien heeft hij me ook gelijk gegeven. Op de Amerikaanse boards zijn ze vaker verder dan in nederland.

Laatst bewerkt:
firedsoul zei:
pfff wie raakt hier gefrusteerd mannetje? Rustig maar. Ik ben niet bang dat ik fout heb gehandeld en ik doe me eigen research.Anders had ik het niet genomen. Ik vraag me af waarom jij het uberhaupt hebt genomen als je het zo afkraakt. Zeg ik dat het een PCT product is? Nee zeg ik niet ik vroeg aan je waarom het je er niet voor extra bij zou kunnen gebruiken. Nolva gebruik je zoiezo voor PCT.... En ja ik weet hoe pregnyl werkt maat maar het is nog altijd een heel ander iets dan proviron. En dit is niet mij eigen ervaring maar van vele anderen.Anders had ik het ook niet gebruikt... Volgende keer niet zo op je teentjes getrapt zijn. Je had nergens gezegt dat je het zelf had gebruikt. Ik probeer enkel een discussie aan te gaan. Want andere lezen dit ook en ik vind dat je proviron fout afschrijft. en proviron is een anti-e niet een anabole steriod. Het onderdrukt niet je eigen axis. Je moet eens op Amerikaanse boards gaan lezen zul je aardig wat ervaringen van proviron met pct en zelfs off cycle zien. Waarvan allemaal positief. Als het echt zou onderdrukken zoals jij beweert of die nederlandse onderzoekjes die je laat zien die vaak achterhaalt zijn dan had ik en al die gebruikers dat wel gemerkt. Voor mij heeft het verder niet veel nut hier op in te gaan. Ik weet dat het werkt. Laat ik wel zeggen als je boven de 300 mg gaat zitten met proviron je wel degelijk je axis onderdrukt maar we hadden het hier over 50 mg.

Om libido-problemen te voorkomen zou je gerust proviron in je pct kunnen gebruiken.
Vooral na een zware kuur.
Heb hier veel over gesproken met wat Amerikaanse gasten.
Ze kwamen niet aanzetten met hele onderzoeken etc. maar hebben zelf de ervaring.
Ga het in mn volgende pct ook proberen.
Door niet meer dan 50 mg ed te gebruiken zou je ondertussen herstellen en geen libido-problemen ondervinden.

firedsoul zei:
pfff wie raakt hier gefrusteerd mannetje? Rustig maar. Ik ben niet bang dat ik fout heb gehandeld en ik doe me eigen research. Zeg ik dat het een PCT product is? Nee zeg ik niet ik vroeg aan je waarom het je er niet voor extra bij zou kunnen gebruiken. Nolva gebruik je zoiezo voor PCT.... En ja ik weet hoe pregnyl werkt maat maar het is nog altijd een heel ander iets dan proviron. En dit is niet mij eigen ervaring maar van vele anderen. Volgende keer niet zo op je teentjes getrapt zijn. Je had nergens gezegt dat je het zelf had gebruikt. Ik probeer enkel een discussie aan te gaan. Want andere lezen dit ook en ik vind dat je proviron fout afschrijft. en proviron is een anti-e niet een anabole steriod. Het onderdrukt niet je eigen axis.

Kheb hier nog wat over mn gebruik gezegd: http://forum.dutchbodybuilding.com/showpost.php?p=1164649&postcount=23

Daarnaast maakt het niet uit of iemand product x wel of niet heeft gebruikt. Er zijn goede dopinggurus en chemici/medici die amper of niet hebben gebruikt maar heel goed weten waar ze het over hebben. Zo ook op dit board zijn er zat mensen die advies geven zonder dat ze het product gebruikt hebben.

Ervaringen van mensen blijven discutabel als je het niet meet. Veel mensen nemen geen nakuur na een winstrol only kuur. Ze merken amper of geen libido verlies. Terwijl ik zeker weet dat hun axis grotendeels onderdrukt is geweest. Dus tja.. Hoe betrouwbaar is het.

Het is overigens wel een steroïde:
Kijk naar de structuur formule 1 alpha-methyl-17 beta-hydroxy-5 alpha-androstan-3-one

Afgeleid van testosteron en lijkt precies op DHT. Alleen is het 1-gemethyleerd. Het is dus een DHT-derivaat. DHT=Dihydrotestosterone. Testosteron wordt na 5-alpha-reductie DHT.
Echter, is het zwak anabool omdat het in spierweefsel bijna nooit met de AR bindt. Omdat het na hoge waardes DHT via een enzym verandert in 5-alpha-androstan-3alpha,17beta-diol (oftewel 3a-diol of gewoon diol). Hoewel het wel goed met de AR bindt in het algemeen.
Tenzij je gigantische doseringen neemt van proviron, zal je van proviron alleen nauwelijks spiermassa kunnen krijggen. Maar dat maakt het wel een steroïde ook omdat het een steroïde structuur heeft.

Oh je hebt je post weer aangepast. Ik lees ook op amerikaanse boards btw. Weer een foute bewering.

En dan ben ik wel benieuwd naar de onderzoeken.

oke dus er zijn verschillende meningen over mijn eerste vraag [is 20 mg nolva en 50 mg proviron genoeg?] ik denk dat ik 40mg nolva de eerste week dan 20 en gewoon 50 mg proviron. nu mijn tweede vraag kan ik die twee gewoon door gebruiken tot volgende kuur?[3 a 4 maanden ver]

Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen hoe proviron (mesterolone) min of meer werkt.

Ik heb tig boeken gelezen, kheb de boards afgestruind en ik wist het eigenlijk al.

Door verlaging van oestrogeen in het bloed, wordt de HPTA (Hypothalamic-Pituitary-Testicular-Axis of gewoon de axis) gestimuleerd en zelfs geactiveerd. Dat verklaart oa dit onderzoek:

The effect of mesterolone on sperm count, on serum follicle stimulating hormone, luteinizing hormone, plasma testosteron and outcome in idiopathic oligospermic men.Int J Gynaecol Obstet. 1988 Feb;26(1):121-8.

The effects of mesterolone, a male coïtus hormone in depressed patients (a double blind controlled study).Methods Find Exp Clin Pharmacol. 1984 Jun;6(6):331-7.

In de laatste studie, werden zelfs de LH waardes verhoogd van gezonde mannen. Ook dat wordt verklaard.
Met alle respect voor Anthony Roberts, is het dus een verkeerde interpretatie geweest van hem. Hij zegt dus dat LH een signaal stuurt naar de testis (cellen van Leydig) om testosteron te produceren. Maar dat gaat niet als je eigen androgeen niveau vervangen is (oa door feedback mechanisme maar blijkbaar is activering van de HPTA toch sterk genoeg).

Wat ik op de boards lees is het dus achterhaald om proviron als PCT te gebruiken. Je stelt je eigen herstel alleen maar uit, maar omdat je gestopt ben met de SERM vertraagt het zelfs je herstel. En met herstel bedoel ik, je eigen testosteron productie. Maar proviron gebruikers hebben dat niet altijd door omdat het je libido verhoogt (vooral een toename van erecties door DHT). Het is dus sowieso GEEN PCT product. Halfwaarde tijd is rond de 12 uur (T<SUB>1/2el</SUB> = 12–13 uur). Dus het zou het wel tot aan de PCT gebruikt kunnen worden.

Kan proviron, een laag testosteron gehalte herstellen? Nee, het wordt in de medische sector ook niet zo gegeven. Het wordt oa gegeven bij androgeentekort bij hypogonadisme. En als de patïent klachten heeft die met proviron verholpen kunnen worden, moet de patïent een onderhoudsdosering slikken.

Proviron is dus een androgeen-anabool steroïdhormoon met een anti-aromatiserende eigenschap (door binding met het aromatase enzym). En geen anti-e.

De anti-a eigenschappen zijn niet 'waterdicht' dwz gebruikers zouden nog steeds gyno kunnen krijgen.

Khoop dat jullie hier wat aan hebben, misschien dat ik een compleet profiel over proviron ga schrijven. Wie weet.

Glenn

Glenn GX zei:
Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen hoe proviron (mesterolone) min of meer werkt.

Ik heb tig boeken gelezen, kheb de boards afgestruind en ik wist het eigenlijk al.

Door verlaging van oestrogeen in het bloed, wordt de HPTA (Hypothalamic-Pituitary-Testicular-Axis of gewoon de axis) gestimuleerd en zelfs geactiveerd. Dat verklaart oa dit onderzoek:

The effect of mesterolone on sperm count, on serum follicle stimulating hormone, luteinizing hormone, plasma testosteron and outcome in idiopathic oligospermic men.Int J Gynaecol Obstet. 1988 Feb;26(1):121-8.

The effects of mesterolone, a male coïtus hormone in depressed patients (a double blind controlled study).Methods Find Exp Clin Pharmacol. 1984 Jun;6(6):331-7.

In de laatste studie, werden zelfs de LH waardes verhoogd van gezonde mannen. Ook dat wordt verklaard.
Met alle respect voor Anthony Roberts, is het dus een verkeerde interpretatie geweest van hem. Hij zegt dus dat LH een signaal stuurt naar de testis (cellen van Leydig) om testosteron te produceren. Maar dat gaat niet als je eigen androgeen niveau vervangen is (oa door feedback mechanisme maar blijkbaar is activering van de HPTA toch sterk genoeg).

Wat ik op de boards lees is het dus achterhaald om proviron als PCT te gebruiken. Je stelt je eigen herstel alleen maar uit, maar omdat je gestopt ben met de SERM vertraagt het zelfs je herstel. En met herstel bedoel ik, je eigen testosteron productie. Maar proviron gebruikers hebben dat niet altijd door omdat het je libido verhoogt (vooral een toename van erecties door DHT). Het is dus sowieso GEEN PCT product. Halfwaarde tijd is rond de 12 uur (T<SUB>1/2el</SUB> = 12–13 uur). Dus het zou het wel tot aan de PCT gebruikt kunnen worden.

Kan proviron, een laag testosteron gehalte herstellen? Nee, het wordt in de medische sector ook niet zo gegeven. Het wordt oa gegeven bij androgeentekort bij hypogonadisme. En als de patïent klachten heeft die met proviron verholpen kunnen worden, moet de patïent een onderhoudsdosering slikken.

Proviron is dus een androgeen-anabool steroïdhormoon met een anti-aromatiserende eigenschap (door binding met het aromatase enzym). En geen anti-e.

De anti-a eigenschappen zijn niet 'waterdicht' dwz gebruikers zouden nog steeds gyno kunnen krijgen.

Khoop dat jullie hier wat aan hebben, misschien dat ik een compleet profiel over proviron ga schrijven. Wie weet.

Glenn
duidelijke info bro heeft mij genoeg overtuigd dat proviron toch NIET aan te raden is in een pct. WEL om lekker tijdens je kuur toe te voegen door zijn milde oestrogeen remmende werking en bij 19-nor deriviaten voor het ondersteunen van het libido(probleem) dat er vaak optreedt.

ingar zei:
oke dus er zijn verschillende meningen over mijn eerste vraag [is 20 mg nolvadex en 50 mg proviron genoeg?] ik denk dat ik 40mg nolvadex de eerste week dan 20 en gewoon 50 mg proviron. nu mijn tweede vraag kan ik die twee gewoon door gebruiken tot volgende kuur?[3 a 4 maanden ver]

:eek:

:rolleyes:

Glenn GX zei:

Glenn

hey waar kan ik die onderzoek krijgen en ik begrijp deze zin niet [In de laatste studie, werden zelfs de LH waardes verhoogd van gezonde mannen] daar zeg je dat proviron je LH verhoogt??? is dat niet wat je als nakuur wilt???

Die onderzoeken kan je vinden op de Medline databank, die je via het programma PubMed kan bekijken:

Entrez PubMed

Het zijn zgn. Abstracts. Soort samenvattingen, mocht je heel graag de hele onderzoeken willen lezen kan ik wel iets regelen. Alleen op speciaal verzoek omdat dit mij aardig wat tijd kan kosten (ik heb geen toegang met een gewone PC).

Onderzoek is niet echt vergelijkbaar met onze situatie, want hier werd maar liefst 300 tot 450 mg proviron per dag gegeven aan de proefpersonen. En bij mannen met hoge testosteron waardes daalde hun plasma testosteron en eiwitgebonden testosteron méér dan bij mannen met een laag testosteron gehalte. Dus zij (mannen met een hoog testosteron gehalte) hadden er meer voordeel aan.

Kheb het hele onderzoek niet gelezen, maar ik maakte daar zelf een tijd geleden uit dat de LH waardes vermoedelijk werden verhoogd. Maar ik kon dit niet echt verklaren. In het abstract wordt er niet gesproken over de HPTA of LH en FSH waardes.

LH verhogen is echter wel wat je wilt ja. Daar zorgt een SERM voor. Maar met proviron heb je daar weinig aan in de PCT. Proviron is namelijk geen stimulator.
Want alhoewel de LH waarde zou kunnen steigen, wordt er toch niet meer testosteron aangemaakt. Sterker nog, je testis maken bijna helemaal niks meer aan. Behalve zaad. Proviron vervangt de androgeen niveau in je lichaam en kan daarmee zelfs verkleining (krimpen) van de testis zorgen of behouden.

Dus stel je voor dat je een Nolva + proviron pct (1) doet in vergelijking met een nolva only pct (2).

Bij de het einde van PCT 1 zijn je LH waardes hersteld misschien, maar je hebt amper nog een testosteron productie. En vermoedelijk dalen je LH waardes weer, afhankelijk van de hoogte van de dosering proviron (dus hoogte androgeen niveau) en oestrogeen rebound (want wordt er veel minder gebonden met het aromatase enzym).
Bij PCT 2, stijgen je LH waardes en wordt je testosteron productie gestimuleerd. En dat laatste is belangrijk voor het behoud van je gains!

goeie post Glenn!

om eerlijk te zijn is dit voor mij niets nieuws, alle onderzoeken zijn toegepast op mannen met een gezonde HPTA, dit gaat al niet op voor de doeleinden waarvoor BB'ers het gebruiken, en zal het zeer zeker zoals je stelt het herstel in de weg staan.

toch moeten we "the state of wellbeing" niet wegcijferen, wanneer iemand met deca of trenbolone gekuurd heeft, kan zijn libido voor wel maanden onderdukt blijven, wat vervolgens gevolgen heeft voor je state of mind, en motivatie in the gym! in die zin kan proviron imo een toegevoegde waarde hebben..

ookal geeft het een vertekendbeeld m.b.t het herstelproces, kan je doordat je het gevoel hebt hersteld te zijn je beter voelen, waardoor je meer zin hebt in coïtus, trainen etc, je "overall state of wellbeing" is hierin heel belangrijk IMO..

en voor die redenen zou je evt. proviron in een beperkte mate kunnen toevoegen, voorwaarde is dat je de nolvadex langer doorslikt om een oestrogeen rebound te voorkomen.

hahahah iedereen reageert wel serieus, maar dit is natuurlijk een mopje.

Vertel er nog eens een!

Terug
Naar boven