Wijsheid is lezen als je antwoord krijgt in andere topics als je daar ook je vraag stelt. En gewoon zelf je keuze maken of je het risico wilt lopen dat het nog meer verergert, of het eerst een kans wil geven om het te verminderen of onder controle te brengen. Afhankelijk van wat je doelstellingen zijn (wedstrijd?) is het een afweging vaak voor mensen om gewoon verder te gaan kuren. En soms weten ze al dat het niet meer weggaat, of juist hoe ze het prima tijdens een kuur verder onder controle moeten houden, of dat ze tzt toch wel het operatief laten weghalen. En er zijn vast nog meer mogelijke afwegingen die een rol spelen of dingen die ik nu even vergeet.
Op 38 jaar, 80 kg en 14% BF (up2date?) zou ik het om meer dan alleen de gyno al niet doen; je bent er kennelijk gevoelig voor, komt dacht ik ook net uit een kuurtje (test 500mg IIRC?) en wil gelijk weer door terwijl je kennelijk behoorlijke last van gyno hebt. Zou zeggen probeer eens 4-5% in BF te zakken voordat je weer gaat kuren, kan je ook beter zien hoe erg je gyno is, en of het misschien in die tussentijd niet van zichzelf al is verminderd. En als tzt vaststaat dat het niet meer weggaat, dan komt de afweging die enkel jij kan maken.