AndroidHealthClinic

kuurplanning

HorusV

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m82
Massa
94kg
Vetpercentage
16%
Het gaat er nu echt van komen:

kuur 1

A la Cools style:

Voorjaar 2014:
w1-6
Test/Primo 250/200

6 maanden erna

Kuur 2

W1-8

Test 500
Primo 200

6 maanden erna kuur 3

W 1-8
Test 250
Tren 400

Nakuur 2 weken clomid bij elke kuur.

Misschien opmerkingen hierover?

Een paar tips:
1. Je kan niet zeggen dat je na 6 maanden weer gaat kuren, dit doe je ahv je bloedtest uitslag.
2. Ik zou niet met clomid nakuren en zeker niet met clomid alleen.
3. Een nakuur van 2 weken kan je bij je 1e nog wel uit de voeten maar bij je 2e en 3e is dit echt veel te kort.

je kan toch nooit meerdere kuren achter elkaar plannen, om bijv het feit dat niet weet hoe je lichaam reageert op een bepaalde stof of zit ik hiermee verkeerd?

• Topic Starter Topic Starter
Een paar tips:
1. Je kan niet zeggen dat je na 6 maanden weer gaat kuren, dit doe je ahv je bloedtest uitslag.
2. Ik zou niet met clomid nakuren en zeker niet met clomid alleen.
3. Een nakuur van 2 weken kan je bij je 1e nog wel uit de voeten maar bij je 2e en 3e is dit echt veel te kort.

1- ik mag er van uit gaan dat met die lichte doseringen en korte duur een bloedtest niet nodig is?
6 maanden rust is toch een flinke tijd toch?

2-Nolva erbij?

3- oke maar de kuurtjes zijn relatief kort toch?

Bedankt

---------- Toegevoegd om 11:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------

je kan toch nooit meerdere kuren achter elkaar plannen, om bijv het feit dat niet weet hoe je lichaam reageert op een bepaalde stof of zit ik hiermee verkeerd?

Oke dat is waar maar het is een idee van me.

Eerst wat schone massa bouwen daarna cutten.
Maar daar kan zeker iets veranderen ja;)

1- ik mag er van uit gaan dat met die lichte doseringen en korte duur een bloedtest niet nodig is?
Lichte doseringen bestaan niet, je natuurlijke aanmaak ligt plat en plat.

2-Nolva erbij?
Ik gebruik alleen nolva, geen clomid.
Nolva doet z'n werk en hoor van meerdere dat ze zware neveneffecten krijgen door clomid, vooral nadelen op je humeur.

Minimaal 1/3e van de kuur nakuren is ooit gezegd, dit is natuurlijk afhankelijk van het feit of je ondersteunende middelen gebruikt.
Als je een jaar on bent en hCG gebruikt betekend niet dat je 4 maanden aan de nolva moet.

Zou bij je 2e de primo verdubbelen (400mg) of zelfs naar 600mg

Lichte doseringen bestaan niet, je natuurlijke aanmaak ligt plat en plat.

2-Nolva erbij?
Ik gebruik alleen nolva, geen clomid.
Nolva doet z'n werk en hoor van meerdere dat ze zware neveneffecten krijgen door clomid, vooral nadelen op je humeur.

Minimaal 1/3e van de kuur nakuren is ooit gezegd, dit is natuurlijk afhankelijk van het feit of je ondersteunende middelen gebruikt.
Als je een jaar on bent en hCG gebruikt betekend niet dat je 4 maanden aan de nolva moet.

Overdrijf nu is niet. Ik heb in het begin ook wel is een bloedtest gedaan na een kuur, maar doe dat ook al lang niet meer. Na 6 maanden was ik altijd hersteld en ik al mijn kuren gedaan toen ik ouder dan 42 jaar was. De meesten kuren terug binnen de 6 maanden. Zelfs na 3 maanden. En wat clomid betreft, geef ik je ongelijk. Ik vind clomid wel goed als nakuur en beter als nolva. Die zware neveneffecten zitten volgens mij vooral in het kopke van de jongeren die tegenwoordig kuren. 't Is een andere generatie.:D En je bent na een lichte kuur van 6 weken wel degelijk vlugger hersteld dan een zwaardere kuur van 12 weken.

• Topic Starter Topic Starter
Overdrijf nu is niet. Ik heb in het begin ook wel is een bloedtest gedaan na een kuur, maar doe dat ook al lang niet meer. Na 6 maanden was ik altijd hersteld en ik al mijn kuren gedaan toen ik ouder dan 42 jaar was. De meesten kuren terug binnen de 6 maanden. Zelfs na 3 maanden. En wat clomid betreft, geef ik je ongelijk. Ik vind clomid wel goed als nakuur en beter als nolva. Die zware neveneffecten zitten volgens mij vooral in het kopke van de jongeren die tegenwoordig kuren. 't Is een andere generatie.:D En je bent na een lichte kuur van 6 weken wel degelijk vlugger hersteld dan een zwaardere kuur van 12 weken.

Interessant om te lezen dat ik niet de enigste oude zak ben die voor het eerst gaat kuren:D

@Skydirk: wat is je kuurverleden als ik vragen mag?
Kuur je nog steeds?

Jij hebt dus bloedtesten gedaan, als je dit voor/na een paar kuurtjes doet weet je ongeveer hoe snel je hersteld.
Als jij je eerste kuur gaat doen en vervolgens na een x aantal maanden aan de volgende begint heb je geen idee of je lichaam wel compleet hersteld na 2 weken clomid/nolva, misschien heb je wel een langere PCT nodig.

Hoe dan ook, het is niet mijn gezondheid maar waarom zou je het risico lopen?
Je betaald 1x je complete eigen risico en zolang jij 1 á 2 keer per jaar bij je huisarts een bloedtest aanvraagt zal hij of zei echt niet moeilijk doen.

Clomid raad ik inderdaad alleen niet aan op ervaringen van andere, kan best dat zij overdreven, ik heb het zelf nog niet gebruikt.

Over het feit dat je van een 6 weken kuur sneller hersteld dan een 12 weken kuur zonder hCG geloof ik niet.
Bij een grotere dosis AAS kan ik me voorstellen dat je HPTA eerder plat ligt maar 6 weken lijkt mij meer dan voldoende om dit ook klaar te spelen.

Ik zou op m'n 42e ( ervan uitgaande dat je weer wilt herstellen ) bij elke kuur HCG pakken a 2x500 iu per week. Nakuur van 2 weken Clomid vind ik weinig, kuur 1 red je het daar wel mee als je een beetje geluk hebt maar bij 2 en 3 niet. Discussie over Nolva of Clomid pakken meng ik me niet in, dat zal persoonlijke voorkeur zijn, ik vond Nolva prima werken.

Skydirk mag dan bang zijn voor bloedtesten, als je nog nooit gekuurd hebt lijkt me toch dat je graag wilt weten hoe je herstel verloopt > bloedtesten dus. Als je niet op TRT wilt is het echt een belachelijk risico wat je loopt imo voor die 100 euro die zo'n test kost.

Ik zou op m'n 42e ( ervan uitgaande dat je weer wilt herstellen ) bij elke kuur HCG pakken a 2x500 iu per week. Nakuur van 2 weken Clomid vind ik weinig, kuur 1 red je het daar wel mee als je een beetje geluk hebt maar bij 2 en 3 niet. Discussie over Nolva of Clomid pakken meng ik me niet in, dat zal persoonlijke voorkeur zijn, ik vond Nolva prima werken.

Skydirk mag dan bang zijn voor bloedtesten, als je nog nooit gekuurd hebt lijkt me toch dat je graag wilt weten hoe je herstel verloopt > bloedtesten dus. Als je niet op TRT wilt is het echt een belachelijk risico wat je loopt imo voor die 100 euro die zo'n test kost.

Bang voor bloedtesten? Ik vind het allemaal overdreven. Na een kuur voel ik mij k*t, geen libido, minder drive om te trainen. Als ik mij na twee maanden veel beter begin te voelen en mij weer normaal begin te voelen, weet ik genoeg. Dan weet ik dat ik op de goede weg ben. Ik heb daar geen bloedtest voor nodig. En na drie maanden ben ik dan ook zeker hersteld. Dat hebben vroeger bloedproeven bewezen. En zes maanden later ga ik alleszins geen bloed laten nemen om te weten of ik terug mag kuren. Daar hou ik mij helemaal niet mee bezig. Wil jij dat doen, geen probleem. Het enigste waar ik mij regelmatig (minstens om de twee jaar en soms om het jaar) op laat testen is lever, prostaat, cholesterol, enz... Een normale check up.

Na 6 maanden zullen de meeste wel hersteld zijn, maar als je zekerheid wilt zul je gewoon een bloedtest moeten doen.

Terug
Naar boven