MuscleMeat

Kuurtje en anesthesie

jjviji

Novice
Waardering
0
Ik ben momenteel bezig met een kuurtje, zit nu in week 5 (schema hieronder). Volgende week woensdag moet ik drie dagen in het hospitaal voor een operatie, waarbij ik onder volledige verdoving zal worden gebracht. Is er iemand die op de hoogte is van een of ander risico als gevolg van gebruik van anbolica en de verdoving?

Kuur:

week 1 - 4: 100mg oxy ED
week 5 : 750mg test en. GS per week --> heb juist deze week achter de rug
week 6 - 13: 500 mg test en. GS per week
week 15 - 17: 40mg Nolva ED
week 17 - 19: 20mg Nolva ED

Je kuurverleden inclusief huidige kuur is dus niet bekend bij de anesthesist? Lijkt me toch verstandig om dit z.s.m. te melden.

Is heel erg belangrijk om dit door te geven idd!

Beter is om volledig open kaart te spelen ook op het gebied van drugs..dit is van invloed op je weerstand tegen de verdoving

Je zal maar geopereerd worden en de verdoving is niet sterk genoeg...

+ dat er meer kans is op bloedingen tijdens een kuur

• Topic Starter Topic Starter
Heb een volledig formulier ingevuld, maar dit wordt pas een uurtje voor de operatie aan de hoofdarts gegeven, wou toch ff informeren op voorhand of er mij niks kon overkomen :-)

toen ik m'n borstspier afscheurde zat ik ook in een kuur en ik heb dat toen ook door gegeven voor de operatie. ze hebben me toen iets gegeven tegen trombose omdat de steroids de kans hier op zouden vergroten.

-rodge

• Topic Starter Topic Starter
Ok thanks. Heb juist de resultaten van mijn bloedonderzoek gekregen. Testosteron level was vele malen te hoog, wat volgens dokter niet echt een probleem was. Wel was mijn LH veel te laag (normale waarde tussen 1.7 en 8.6), waar ik 0.6 had. Volgens dokter is dat ook een lichaamseigen hormoon. Iemand meer info daarover? Tijdens bloedonderzoek zat ik in de 4de week, waarbij ik enkele de Oxy gebruikte...

dat je LH en waarschijnlijk ook je FSH te laag zijn is logisch als je in een kuur zit. als je straks een goede pct doet zal dit weer herstellen.

-rodge

LH en FSH zijn stuurhormonen die door hypofise geproduceerd worden en die stuurhormonen zorgen ervoor dat je ballen testosteron en zaadcellen aanmaken. als je dus testosteron neemt gaat je hypofise die stuurhormonen niet aanmaken omdat er al teveel testosteron in je bloed is. dus het lichaam maakt op dat ogenblik ook geen testosteron en zaadcellen aan.

Terug
Naar boven