AndroidHealthClinic

Kwark & eiren

Goose Lift

Cool Novice
Waardering
6
Guys,

Ik haal altijd Magere franse kwark bij de Lidl die van Linessa. Alleen sinds vandaag zijn ze uit de schappen! Ben ook naar een andere Lidl gegaan en daar is die ook weg! Zijn er meer mensen die dit gemerkt hebben bij de Lidl? Deze was qua prijs/voedingswaarde de beste.

En nu ivm de kippenziekte hoorde ik op de radio dat er zeer binnenkort leverings problemen zulle zijn met eiren... Zou het dan slim zijn om langs een boer te gaan of dan tijdelijk gaan voor Musclemeat.nl? Of zoude die ook leverings problemen krjgen?

Heb vandaag nog eieren gekocht bij jumbo

Ben je niet voorbereid op een schaarste op de eier en kwark markt? Dan zou ik me ook zorgen gaan maken

Je kan sowieso de kwark er beter uitgooien en voor caseïne shakes gaan. Minder lactose en wordt beter opgenomen, en je houd minder vocht vast. ;)

Qua prijs scheelt het niet eens zoveel. Ligt er wel aan welk merk je neemt.

Je kan sowieso de kwark er beter uitgooien en voor caseïne shakes gaan. Minder lactose en wordt beter opgenomen, en je houd minder vocht vast. ;)

Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar 'echt' voedsel i.p.v shakes

Ik heb de magere kwark van de jumbo, kost iets van 90cent en 9g eiwitten per 100gr. En is nog lekker ook :)

• Topic Starter Topic Starter

Real food vind ik "beter" is placebo. Maar ik maak er een soort fluffy kwark van. Pak 250g kwark, 130ml half volle melk, 20g casein, 20g havermout. Met een vork mengen. (Dit maak ik in de middag en gaat in de koelkast) dan in dr avond 1 bakje opeten.

Dat minder vocht etc is toch niks van te merken. Daarnaast ben ik niet lcatose intollerant en word me voeding betaald.

Ik heb zelf een hekel aan shakes. Ze zijn een vervanger voor een keer maar niet voor altijd. Vind ik. Ik gebruik whey en casein dus ook niet voor een shake maar om iets een smaakje te geven. Dus een smaak toevoeging.

Lactose is de boosdoener waardoor je vocht vasthoud, of je nou intolerant bent of niet. ;) Denk je echt dat IFBB pro's aan een bakje kwark zitten elke avond? Caseïne wordt nou eenmaal beter opgenomen en is schoner t.o.v. kwark. Maar je moet uiteindelijk doen wat je zelf fijn vind, ik geef alleen een tip. :)

Lactose is de boosdoener waardoor je vocht vasthoud, of je nou intolerant bent of niet. ;) Denk je echt dat IFBB pro's aan een bakje kwark zitten elke avond? Caseïne wordt nou eenmaal beter opgenomen en is schoner t.o.v. kwark. Maar je moet uiteindelijk doen wat je zelf fijn vind, ik geef alleen een tip. :)

Meer mensen die het hier mee eens zijn? Heb het namelijk nog nooit zo drastisch gehoord.

• Topic Starter Topic Starter

Zijn hier bepaalde onderzoeken na ofzo? Ik merk zelf wel bij de wedstrijde manne in mijn gym dst die wel echt shakes nemen. Maar die worden ook gesponserd door XXL.

Ben wel benieuwd. Want zitten er ook bij die wel gewoon kwark etc pakken?

Als ik die 20g casein weg zou doen zou ik 500g kwark moeten pakken. Heb het dus 50/50. Dasrnaast ben ik geen pro en wil ik misschien 2015 maar minimaal 2016 me 1e wedstrijd gaan doen.

Lariekoek, zou gewoon bij je kwark blijven. Voeding blijft het uitgangspunt, bovendien is kwark goedkoper en imo lekkerder. Vocht vasthouden valt allemaal wel mee. Als je een pro bent, dan kan het anders liggen.

Meer mensen die het hier mee eens zijn? Heb het namelijk nog nooit zo drastisch gehoord.

Niet mee eens met die stelling, zo erg is het namelijk niet tenzij je dus een IFBB pro bent en elk grammetje vocht eruit wilt hebben. Daarbij hou je niet altijd vocht vast met kwark maar is dit persoonsgebonden.
Mensen buiten contest prep kunnen prima kwark eten ;)

Terug
Naar boven