Fitness Seller

Laag SHBG

Bezoekers in dit topic

De ALAT waarde was dus 100 en de ASAT waarde was 50
 
Weet de huisarts dat je intensief sport?
Dan is die waarde voor alat en waar altijd hoger. Soms 2-3x de max waarde ニ
Wat is je gamma gt ?
 
Weet de huisarts dat je intensief sport?
Dan is die waarde voor alat en waar altijd hoger. Soms 2-3x de max waarde ニ
Wat is je gamma gt ?

ja de huisarts weet het, vandaar ook eerder de vraag naar anabolen :p.

De gamma was de eerste keer al goed: 33. Afgelopen keren is er specifiek op ALAT en ASAT geprikt, dus dat durf ik niet te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Als gamma gt gewoon nog goed is, is met sporten (en evt. Aas) deze waarde "normaal" voor alat en asat.
 
Als gamma gt gewoon nog goed is, is met sporten (en evt. Aas) deze waarde "normaal" voor alat en asat.

dus nergens om zorgen over te maken? De huisarts vertelde dat het niet ‘ernstig’ was, maar wel te hoog. Vandaar ook de doorverwijzing naar het ziekenhuis voor verder onderzoek
 
Is er een fysieke afwijking aan jouw lichaam waardoor testosteron verdacht zou kunnen zijn( het missen van een testikel bijvoorbeeld)?
Anders kunnen er 1000 andere redenen zijn waardoor jij je futloos voelt;
Allergie, stress, vervuiling, aangekomen, enz enz

Testosteronwaardes zeggen vrij weinig als er niks fysieks aan je mankeert, ze fluctueren namelijk continu binnen een bepaalde bandbreedte en dat is per individu verschillend, dus jouw 14 is mijn 30 en zijn 9, het zegt echt niks als er verder niks fysieks aan jouw mankeert en die waarden niet rond de 3 of iets dergelijks zit zoals bij mensen die net klaar zijn met hun kuurtje.

Mocht je nou toch willen doorzoeken in de testosteronhoek dan zou je het volgende moeten doen;
-echo van je scrotum
-mri van je hypofyse
Om te checken voor tumoren of andere afwijkingen die jouw hormonen beinvloeden. Als hier niks gevonden wordt zou het gezien jouw leeftijd iets anders moeten zijn, enige logische conclusie.

Ik zit zelf al 2 en half jaar aan de trt omdat ik wel zo'n fysieke afwijking heb. Ik was altijd letharigisch aan het eind van de middag en daar ben ik vanaf sinds ik begon met kuren in 2014 (nooit meer gestopt). Ik heb dus gewoon zelf de spuit erin gezet bij wijze van experiment en is een keer willen kuren (ook een optie al raad ik dit absoluut af als er niks fysieks aan je mankeert!)

Als ik de reacties hier lees zit ik wel aardig te /facepalmen, maar logisch gezien het een BB forum is dat iedereen, incluis jijzelf, test verdenkt.
Zijn nog veel meer oorzaken van lage testosteron
 
Nogmaals bloed geprikt en zat nu op de 100. Dus 2 punten lager dan eerst. Nu door verwijzing voor het ziekenhuis.

huisarts gevraagd of zij misschien wist wat het wel kon zijn, zij had werkelijk geen idee. Ik gooide het syndroom van Gilbert op, maar ze reageerde alsof ze er nog nooit van gehoord had.

ThaDude het lijkt er wel erg op dat het het syndroom van Gilbert kan gaan zijn. Wat waren jouw leverwaardes?

De uitslag van mijn bloedwaardentest was:
ALAT 86
ASAT: 60
GGT: 149

prikken bij de HA:
ALAT: 49
ASAT: 65
GGT: 114
Bilirubine totaal: 41

Laatste keer prikken bij HA (zit ongeveer 2 weken tussen met vorige keer prikken bij HA):
ALAT: 49
ASAT: 37
GGT: 98
Bilirubine totaal: 27

Verschil met jou is dat mijn GGT ook is verhoogd.
Wat willen ze verder gaan onderzoeken in het ziekenhuis?
Edit: heeft de huisarts trouwens je bilirubine gecheckt? Bij Gilbert is deze ook (tijdelijk) verhoogd.
 
Laatst bewerkt:
De uitslag van mijn bloedwaardentest was:
ALAT 86
ASAT: 60
GGT: 149

prikken bij de HA:
ALAT: 49
ASAT: 65
GGT: 114
Bilirubine totaal: 41

Laatste keer prikken bij HA (zit ongeveer 2 weken tussen met vorige keer prikken bij HA):
ALAT: 49
ASAT: 37
GGT: 98
Bilirubine totaal: 27

Verschil met jou is dat mijn GGT ook is verhoogd.
Wat willen ze verder gaan onderzoeken in het ziekenhuis?
Edit: heeft de huisarts trouwens je bilirubine gecheckt? Bij Gilbert is deze ook (tijdelijk) verhoogd.

Ik heb werkelijk geen idee wat ze verder in het ziekenhuis gaan doen. De afdeling is maag-, darm- en leverziekten.
De huisarts heeft alleen op ASAT en ALAT geprikt.
 
Alsof je het wist ThaDude :P

Oke update tijd! Had een paar weken geleden een afspraak in het ziekenhuis. Alles verteld etc.. Dokter wilde graag dat ik stopte met creatine omdat het hier vandaan zou kunnen komen. Zo gezegd zo gedaan (nam de normale 5gr creatine per dag). Week later nogmaals bloedtest. Zojuist gebeld door de dokter en ja hoor ALAT verlaagd naar 61! Is uiteraard nog steeds niet 100% zeker dat het van creatine komt aangezien het de vorige keren ook 1x gedaald was en toen was ik niet gestopt met creatine.

Volgende week vrijdag alsnog een echo en dan gaan ze kijken of er daadwerkelijk 'littekens' op de lever zitten. Dan volgende maand ergens nogmaals bloedprikken om te kijken of het weer normaal is.
Wist oprecht niet dat dit door creatine zou kunnen komen, maarja het is dan ook nog niet 100% zeker. Benieuwd of het volgende maand met de bloedtest nog iets verlaagd is.
 
Alsof je het wist ThaDude :P

Oke update tijd! Had een paar weken geleden een afspraak in het ziekenhuis. Alles verteld etc.. Dokter wilde graag dat ik stopte met creatine omdat het hier vandaan zou kunnen komen. Zo gezegd zo gedaan (nam de normale 5gr creatine per dag). Week later nogmaals bloedtest. Zojuist gebeld door de dokter en ja hoor ALAT verlaagd naar 61! Is uiteraard nog steeds niet 100% zeker dat het van creatine komt aangezien het de vorige keren ook 1x gedaald was en toen was ik niet gestopt met creatine.

Volgende week vrijdag alsnog een echo en dan gaan ze kijken of er daadwerkelijk 'littekens' op de lever zitten. Dan volgende maand ergens nogmaals bloedprikken om te kijken of het weer normaal is.
Wist oprecht niet dat dit door creatine zou kunnen komen, maarja het is dan ook nog niet 100% zeker. Benieuwd of het volgende maand met de bloedtest nog iets verlaagd is.
Nee, creatine verhoogt je leverwaarden niet, dus daar ligt het niet aan.
 
Alat en Asat zijn altijd verhoogd bij sporters. Tot 3 x verhoogd is heel normaal. En ook al zijn ze heel hoog geweest dan nog "hoeft" er niets zichtbaar te zijn op een echo, mri en/of biopt.
 
Alat en Asat zijn altijd verhoogd bij sporters. Tot 3 x verhoogd is heel normaal. En ook al zijn ze heel hoog geweest dan nog "hoeft" er niets zichtbaar te zijn op een echo, mri en/of biopt.
ASAT is dan vrijwel altijd hoger dan ALAT, m.u.v. een korte periode zo'n 10 dagen na de laatste training, dan is het andersom.

Met normaal GGT, biliruibine, ALP en zonder symptomen is het vaak domme pech als er niks uit vervolgonderzoek komt. Onschuldig.
 
ASAT is dan vrijwel altijd hoger dan ALAT
Ik bedoelde alleen te zeggen dat beide waardes verhoogd kunnen zijn tov de referentie.

Met hoge waardes had ik het over echt hoog.. waardes van +300 voor beiden gedurende een paar jaar (en ook ggt >100). en evengoed "hoeft" er dan niets uit vervolgonderzoek te komen.
 
Nee, creatine verhoogt je leverwaarden niet, dus daar ligt het niet aan.

Leek me ook van niet. Vond het al sterk aangezien de vorige keren ook de ALAT verlaagd was zonder enige wijziging in dieet/voeding/supplementen/trainen. Alle andere ziektes etc. zijn uitgesloten aangezien daar ook op geprikt is. Zou jij nog enig idee hebben wat het wel zou kunnen zijn?
 
Leek me ook van niet. Vond het al sterk aangezien de vorige keren ook de ALAT verlaagd was zonder enige wijziging in dieet/voeding/supplementen/trainen. Alle andere ziektes etc. zijn uitgesloten aangezien daar ook op geprikt is. Zou jij nog enig idee hebben wat het wel zou kunnen zijn?
Meh, gebeurt soms weleens. Weet je toevallig of ALP ook is gemeten?

Kan soms ook een bepaalde voedingsgewoonte zijn. Sommige stofjes in de voeding kunnen leiden tot een verhoging van de leverwaarde. Vroeger zag je nog weleens een verhoogd ALAT, en in mindere mate ASAT, bij mensen die veel ongefilterde koffie drinken. Maar dat zie je niet zoveel meer.

Vervuilde supplementen kan ook nog, dat soort zaken.
 
Meh, gebeurt soms weleens. Weet je toevallig of ALP ook is gemeten?

Kan soms ook een bepaalde voedingsgewoonte zijn. Sommige stofjes in de voeding kunnen leiden tot een verhoging van de leverwaarde. Vroeger zag je nog weleens een verhoogd ALAT, en in mindere mate ASAT, bij mensen die veel ongefilterde koffie drinken. Maar dat zie je niet zoveel meer.

Vervuilde supplementen kan ook nog, dat soort zaken.

Durf ik niet zo 123 te zeggen zal binnenkort even kijken bij de volledige uitslag. Bedankt voor je reactie!
 
Back
Naar boven