XXL Nutrition

Laag testosteronniveau structureel omhoog halen

Caveat

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
Loop al een tijdje rond met het vermoeden rond dat ik een laag testosteronlevel heb en heb daarom maar even een bloedtest laten doen. De uitslag is zoals ik al vermoedde...

V5gDuIb.jpg

Heeft iemand nog tips om mijn testosteronlevel structureel op te krikken?

PS: na mijn vakantie ga ik uiteraard even langs de huisarts met deze uitslagen.

Edit: heb nog nooit gekuurd oid

Laatst bewerkt:
1

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Leeftijd: 28
Sporten: al zo'n drie jaar minimaal drie keer p/w
Voeding: drink nooit fris en eet nauwelijks snoep en andere producten met suiker

Loop al een tijdje rond met het vermoeden rond dat ik een laag testosteronlevel heb en heb daarom maar even een bloedtest laten doen. De uitslag is zoals ik al vermoedde...

V5gDuIb.jpg

Heeft iemand nog tips om mijn testosteronlevel structureel op te krikken?

PS: na mijn vakantie ga ik uiteraard even langs de huisarts met deze uitslagen.

Edit: heb nog nooit gekuurd oid

Begin eens met vitamine d3, 5000iu per dag (tenzij je veel in de zon bent een dag, want dan maak je zelf voldoende aan). Vit d3 heeft een bepaalde correlatie met testosteron namelijk.

D-aspartic acid kan wellicht ook helpen. Er is volgens mij ook een heel topic waar de best werkende (en veilige) testosteron boosters vermeld staan. Gebruik de zoekfunctie even ;)

Ik supplementeer al zo'n zes maanden vitamine D (eerst 1000iu per dag, sinds twee maand 5000iu) dagelijks.

Naar de andere tips zal ik even kijken. Thnx!

1

Laatst bewerkt:
knoflook vreten

Ik weet niet wat voor leeftijd je hebt maar ik zou eerst eens naar je voeding kijken, minder suiker, pepermunt en drop.
Ook kan degelijke training bijdragen aan het verhogen van je testosteronniveau.

Als je deze waardes het, ga je dat niet oplossen met hetgeen jij hier voorstelt. Met deze waardes moet je behandeld worden door een arts want is er wel degelijk iets dat niet goed functionneert in je lichaam.

Slik je bepaalde medicijnen of heb je nog bepaalde aandoeningen (geschiedenis van leverafwijkingen?), ik vind je waarden zeer opmerkelijk.

Als je deze waardes het, ga je dat niet oplossen met hetgeen jij hier voorstelt. Met deze waardes moet je behandeld worden door een arts want is er wel degelijk iets dat niet goed functionneert in je lichaam.
Dit, reden genoeg voor verder onderzoek.

Ja, met name die LH, FSH en SHBG.

Ik had gelijkaardige resultaten, enkel hoger LH, was wel 9 weken na mijn kuur. Ook via bloedtest.com gedaan, maar ik merk wel geen klachten.

Nee, slik geen medicijnen en heb geen leveraandoening, voor zover ik weet. Zit wel al enige tijd in de cut. Misschien dat cutten ook effect heeft?

Ik supplementeer al zo'n zes maanden vitamine D (eerst 1000iu per dag, sinds twee maand 5000iu) dagelijks.

Naar de andere tips zal ik even kijken. Thnx!
Dat kun je wel weer terugschroeven hoor, bij zo lang gebruik en zulke dosissen kan vitamine D-gehalte hier niet de oorzaak van zijn.

kaneel

Je bloedafname was wel later in de ochtend, dus het zou wat hoger uit kunnen vallen als je vroeger in de ochtend zou gaan.

Maar dan nog, je kan me niet vertellen dat je dokter dit normaal vindt? Of heb je je bloed bij een derde partij af laten nemen? Dan ff naar je dokter gaan lijkt me.

---------- Toegevoegd om 10:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:24 ----------

Snuiven?

Nee, slik geen medicijnen en heb geen leveraandoening, voor zover ik weet. Zit wel al enige tijd in de cut. Misschien dat cutten ook effect heeft?

Cutten heeft wel een slechte invloed op je test gehalte inderdaad.

Misschien eens 2 weken een klein beetje boven onderhoud eten, en dan nog eens testen ?

Terug
Naar boven