MuscleMeat

Laagst werkzame dosis roaccutane

Larssonn

Ripped Bodybuilder
Waardering
449
Lengte
1m88
Massa
87kg
Ik zit nu +/- anderhalve maand op 20mg per dag en mijn huid is perfect. Daar ben ik erg tevreden over, maar helaas merk ik zelfs op 20mg wat irritante bijwerkingen die ik liever kwijt dan rijk ben. Ik vroeg me dus af wat de laagst werkzame dosis is als ik wil dat de talgklieren niet weer terug in grootte toenemen en daarmee de talgproductie.

Ik heb gelezen in een van de roa topics dat de werkzame dosis al op 2mg per dag ligt. Is er iemand die dit kan bevestigen?

Alle reacties zijn welkom.

Ik zit nu +/- anderhalve maand op 20mg per dag en mijn huid is perfect. Daar ben ik erg tevreden over, maar helaas merk ik zelfs op 20mg wat irritante bijwerkingen die ik liever kwijt dan rijk ben. Ik vroeg me dus af wat de laagst werkzame dosis is als ik wil dat de talgklieren niet weer terug in grootte toenemen en daarmee de talgproductie.

Ik heb gelezen in een van de roa topics dat de werkzame dosis al op 2mg per dag ligt. Is er iemand die dit kan bevestigen?

Alle reacties zijn welkom.
Stap 1. Pak de telefoon op.
Stap 2. Typ het nummer van je huisarts in.
Stap 3. Stel je vraag.
Is dit nou echt zo moeilijk om zelf te bedenken?

Hangt van allerlei factoren af, ondermeer van je lichaamsgewicht. Met je 92 kg ga je net iets meer nodig hebben dan die 2mg per dag denk persoonlijk :).

ik zit op 30 per dag
dermatoloog vertelde dat het gaat om de totale hoeveelheid van de gehele kuur, niet om de dagelijkse inname.
dus met 2mg per dag ben je wel ff bezig :P

mssn ook maar eens de huisarts contacten. heb al sinds mn 18de puisten. nog steeds niet weg :(

• Topic Starter Topic Starter
De Amerikaanse theoriën over roa zijn ook weer anders dan de Nederlandse..

Met 10mg om de dag, dus 5mg per dag zit ik zelf goed.

Zal wel afhangen van hormoon/stress levels, voeding, lichaamsgewicht inderdaad, etc.

Ohja en las ik nou ergens dat je vitamine D3 nam? Ga ik ook proberen en ik hou er dan rekening mee dat ik door betere test levels misschien wat meer roa nodig heb.

Ohja en las ik nou ergens dat je vitamine D3 nam? Ga ik ook proberen en ik hou er dan rekening mee dat ik door betere test levels misschien wat meer roa nodig heb.

Jep, ik heb nu al 2/3 weken geen een puistje meer gehad (behalve af en toe een kleine comedoom). Ik ga gewoon rustig afbouwen met de roa en als ik merk dat het terugkomt of m'n huid weer vetter word, dan schroef ik het terug omhoog.

@Larssonn

Neem je roa in overleg met de huisarts of bepaald jij voor jezelf de dosis? In het laatste geval, hoe kom jij dan aan de roa? (ik krijg maar 1 pakje per keer mee en de dokter moet telkens een nieuw recept schrijven).

Heb het zelf gekocht. Een member van dit forum had nog een aantal doosjes over en die heb ik overgenomen. Zijn arts had hem meer dan genoeg meegegeven in 1x.

Zelf gekocht? Dat lijkt me niet verstandig. Toen ik aan de roa zat (2010, kuur toen niet afgemaakt vanwege de zomer, en nu is het weer terug, dus ik ga weer beginnen in februari) moest ik supervaak bloedprikken van mijn dermatoloog omdat je heel goed je leverwaarden in de gaten moet houden. Het is namelijk echt niet goed voor je lever, je moet er ook zeker geen alcohol (al hoorde ik dat 2 glazen per week kan, maarja boeien, dan net zo goed niet) bij drinken. Ik raad ook zeker aan om naar de dermatoloog te gaan en de geadviseerde periode van de kuur af te maken, anders heb je dus kans dat het terug komt.

Een 17aa is schadelijker voor je lever dan roa. Ga maar eens 'n half jaar 'n 17aa slikken op 80 mg per dag, dan liever roa.

Zelf gekocht? Dat lijkt me niet verstandig. Toen ik aan de roa zat (2010, kuur toen niet afgemaakt vanwege de zomer, en nu is het weer terug, dus ik ga weer beginnen in februari) moest ik supervaak bloedprikken van mijn dermatoloog omdat je heel goed je leverwaarden in de gaten moet houden. Het is namelijk echt niet goed voor je lever, je moet er ook zeker geen alcohol (al hoorde ik dat 2 glazen per week kan, maarja boeien, dan net zo goed niet) bij drinken. Ik raad ook zeker aan om naar de dermatoloog te gaan en de geadviseerde periode van de kuur af te maken, anders heb je dus kans dat het terug komt.

Tuurlijk is het verstandiger om je bloedwaardes in de gaten te houden. Maar op een dosis van 20mg is er imo heel weinig risico...

Blabla, dit heb ik nou al 100 keer gehoord. Ik heb me er echt wel goed over ingelezen. Mijn dosis is heel laag en ga ik nu nog verder verlagen.. er zijn mensen die 5x zoveel nemen als ik nu neem en ik ben nog vrij groot ook.

Zie het nut niet van zo lage dosis. Ben je wel 2 jaar bezig.. Zeker gezien je gewicht.

Zie het nut niet van zo lage dosis. Ben je wel 2 jaar bezig.. Zeker gezien je gewicht.

Ik zie het nut wel. Mijn huid is nu perfect en dat heb ik allemaal te danken aan de roa. Ik heb liever een lange lichte kuur, dan een kuur van 6 maanden waarin ik me constant k*t voel.

Dan zal je acné wel meevallen.

Ik had er ook soms nog last van. Ik neem nu sinds een aantal weken D3 en biergist en het is helemaal weg.

Terug
Naar boven