XXL Nutrition

Lactose Intolerant, wat eten voor het slapen gaan?

Tevee

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
91kg
Vetpercentage
10%
Best leden,

Ik heb al een lange tijd last van maagpijn en kramp, ben daarom van plan om een tijdje alle zuivel te schrappen op een dag om te kijken of dat effect heeft. Nadeel is wel dat ik altijd gewend was om een 500gr magere kwark te eten voordat ik ga slapen. Nu heb ik een vervanger nodig, maar wat zou ik dan kunnen pakken? En kwark bevat ook ''langzame'' eiwitten, dus is het belangrijk dat ik nu ook iets vervangends zoek met langzame eiwitten?

Eieren

die caseíne poeders zijn toch ongeveer vrij van lactose? (not sure)

Kipfiletje gaat er bij mij goed in voor het slapen gaan hoor :)
Merk ook dat ik een stuk minder snel vet aankom sinds ik (fruit)kwark uit mijn schema heb gegooid.
Minder vol gevoel ook, prettiger in mijn vel etc etc.

• Topic Starter Topic Starter
Caseine poeders zijn misschien wel goede alternatieven, alleen helaas wel prijzig.. Ik vraag me af welk voedsel het langzaamste eiwitten afgeeft? Vis/Vlees is dus beter voor het slapen gaan dan eieren?

Drink je melk? Die kan namelijk als een soort van trigger werken op je intolerantie (had ik voor). Mss als je op lactosevrije melk zou overschakelen dat de effecten van de andere zuivel minder sterk zullen zijn en de krampen zullen minderen.

Caseine poeders zijn misschien wel goede alternatieven, alleen helaas wel prijzig.. Ik vraag me af welk voedsel het langzaamste eiwitten afgeeft? Vis/Vlees is dus beter voor het slapen gaan dan eieren?

Vis en vlees ja, vind zelf een biefstukje vooraf het fijnst:D Maarja zwem niet int geld dus meestal ist kip of kwark:(

Drink je melk? Die kan namelijk als een soort van trigger werken op je intolerantie (had ik voor). Mss als je op lactosevrije melk zou overschakelen dat de effecten van de andere zuivel minder sterk zullen zijn en de krampen zullen minderen.

Heb je al lactosevrije melk geproefd? De lactose is daarin omgezet naar glucose en fructose (niet verwijderd dus). Dat is alsof de melk gezoet is. Echt ranzig!

Heb je al lactosevrije melk geproefd? De lactose is daarin omgezet naar glucose en fructose (niet verwijderd dus). Dat is alsof de melk gezoet is. Echt ranzig!

Bij de lactosevrije melk (eigenlijk lactose-arm) die ik drink, merk ik nauwelijks verschil. Mss is het ook afhankelijk van merk tot merk.

Hij kan natuurlijk ook overschakelen op sojaproducten, maar omwille van de fyto-oestrogenen ben ik daar zelf dan weer geen voorstander van.

Soja melk
PAS OP: niet teveel van drinken bevat een hoge dosis aan oestrogeen

Een maat van me is lactose intollerant en die kan wel gewoon kwark eten (ook kaas btw) Van melk wordt ie harstikke ziek. Dus volgens mij valt de hoeveelheid lactose in kwark wel mee.

Zalm, groenten, havermout (hoewel het in water niet zo lekker is), pinda's en noten, avocado
"Gewone" maaltijden als rijst, pasta, brood met vlees, vis, kip, en groenten kan natuurlijk ook.

kwark en yoghurt bevatten al een klein deel lactase waardoor de lactose hierin al deels afgebroken is en dus minder is.
Sommige mensen zijn wel lactose intolerant en kunnen niet tegen melk, vla etc maar juist wel tegen zure producten.
Ik ben zelf ook lactose intolerant en kan zo nu en dan wel kwark eten met lichtere krampen dan andere melkproducten.
Zelf ben ik gewoon gek op yoghurt en kwark en pak dan vaak Kerutabs (lactase tabletten)
je zou eens rijstmelk kunnen proberen.

Surimi is ook een makkelijke bron van eiwitten. Ik vind het superlekker, maar ik kan begrijpen dat niet iedereen er fan van is.
EKV= 22/0.9/1 voor 100 gram

Ik heb zelf ook al amandelmelk en hazelnotenmelk geprobeerd. Als je de smaak erbij neemt, is het best te drinken. De downside, het is niet mager.

Pas op met surimi.. de goedkopere bevatten maar 6-10 gram eiwit per 100 gram.

Terug
Naar boven