AndroidHealthClinic

Intolerant voor melk of lactose

• Topic Starter Topic Starter
Het eerste was het antwoord op de vraag alternatief voor sojamelk. Tweede antwoord was een reactie op het duurder zijn van de zwarte bonen en linzen in blik. ;)

Dat snap ik :D, ik zat meer hardop te filosoferen (me af te vragen) of bonen (kikkererwten) ook een optie voor 's morgens zou zijn. De Engelsen ontbijten er ook mee.

Ik moet zeggen dat ik een full cooked English breakfast zalig vind.
Gebakken bloedworst, eieren, bacon, tomaten, champignons en uiteraard witte bonen in tomatensaus. :D

Het kan prima hoor. Bonen bij je ontbijt. eitjes/kip erbij en eten maar.

Ik ben zelf ook lactose intolerant, moet elke eiwit shake bekopen met een gezicht vol eczeem. Ik zie vaak van verschillende merken whey zonder lactose is dit misschien iets?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben zelf ook lactose intolerant, moet elke eiwit shake bekopen met een gezicht vol eczeem. Ik zie vaak van verschillende merken whey zonder lactose is dit misschien iets?

Tja dat zou kunnen, zal ik een sonderzoeken.

Dank je

Zijn meestal wel meteen weer een pak duurder, dus dan zul je de afweging moeten maken of je daar het geld voor over hebt.
Persoonlijk zou ik dan gewoon naar een andere eiwitbron grijpen (zoals tonijn, kip of eieren).

Hydrolisaat bevat nog nauwelijks lactose. Hoogstwaarschijnlijk kan je hier tegen. Mensen met een intolerantie kunnen over het algemeen 12 gram lactose verdeeld over de dag verdragen

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:22 ----------

ik wil ook voor een tijdje stoppen met melk. puur om te kijken of IK daar nou allergisch van ben.
maar wat moet dan mijn vervanger zijn voor de havermout? voor soja ben ik wél allergisch (krijg dan jeuk in me keel en lippen zwellen op)

Als je een allergie had, dan had je het wel gemerkt hoor ;)

Terug
Naar boven