AndroidHealthClinic

Lactose intolerant?

Nootmuskaatje

True Natural Space Ranger
Elite Member
10 jaar lid
10.000 likes
Waardering
10.232
Lengte
1m82
Massa
84kg
Het is nogal een twijfelgeval, 's ochtends drink ik zelfgemaakt chocolademelk met 200ml melk, geen probleem. Volgende maaltijd(tenzij ik school heb) drink ik ook een shake met 300ml melk, ook geen probleem. Maar wanneer ik voor het slapen m'n night proteins neem met 500ml melk begint het vaak wat te knorren met lichte pijn en moet ik daarna gelijk een grote boodschap doen.

Dat zou zeggen dat ik lactose intolerant ben, maar dan heb ik dat ook nog niet eens altijd. En als ik het heb heb ik het alleen 's avonds / 's nachts. Wat kan het zijn? Is het mogelijk dat je soort van deels lactose intolerant bent? Dat je lichaam een deel wel aan kan, maar geen grote hoeveelheid in 1 x?

Met water drinken vind ik niet echt smakelijk, en met minder melk(als een papje dus) ook niet echt. En ook wel jammer van de kcals:p. Vind het ook wel vreemd dat ik het dan weer niet altijd heb. Want ik neem aan dat iemand die lactose intolerant heeft er altijd last van hoort te hebben?

Stop gewoon een aantal dagen met melk en melkproducten dan weet je het.
Shake met water went vlot.

• Topic Starter Topic Starter
Stop gewoon een aantal dagen met melk en melkproducten dan weet je het.
Shake met water went vlot.

Als ik er een beetje last van heb is het ook niet echt erg ofzo, heb er niet veel last van. Ff snel naar de wc en klaar. Het gebeurd ook alleen als ik m'n night protein neem, maar ook niet altijd. Nam hiervoor precies hetzelfde maar dan met kwark, had er toen ook geen last van. Maar dat is toch wel een stuk duurder, en ik ben nooit echt een fan van kwark geweest.

of neem een tijdje amandelmelk/rijstmelk/sojamelk/cocosmelk als je het echt niet zonder melk kan hachelen.

Maar een weekje zonder zuivel en shakes is prima te doen.

kwark en yoghurt zit al een deel lactase in (enzym wat lactose afbreekt). Mogelijk kan je, als je lactose intolerant zou zijn, wel beter tegen kwark en yoghurt.

Misschien moet je de hoeveelheid melk iets minderen? Wellicht dat die laatste 500ml iets te veel van het goede is :)

Terug
Naar boven