MuscleMeat

lage testosteron waarden...

sjapendoedel

Competitive Bodybuilder
Waardering
71
Lengte
1m88
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
heb recent een bloedonderzoek laten doen, alles was perfect(zelfs lever). alleen mijn testosteron is erg laag, nou moet ik zeggen dat ik 2 maanden geleden ben gestopt met een kuurtje. wat nakuren betreft heb ik rustig aan gedaan(vind tamofixen zooi, 2 weken 20mg ED). wat is nu het beste dat ik kan doen? alsnog iets van een nakuur doen, met supps proberen mn waardes wat omhoog te krikken of gewoon geduld hebben?

vind het wel vreemd, heb nogsteeds een hoog libido e.d. en raak geen massa kwijt. 1 ding is mischien dat ik iets onzekerder ben dan eerst, kan ermee te maken hebben mischien?

benieuwd naar de reacties....

heb recent een bloedonderzoek laten doen, alles was perfect(zelfs lever). alleen mijn testosteron is erg laag, nou moet ik zeggen dat ik 2 maanden geleden ben gestopt met een kuurtje. wat nakuren betreft heb ik rustig aan gedaan(vind tamofixen zooi, 2 weken 20mg ED). wat is nu het beste dat ik kan doen? alsnog iets van een nakuur doen, met supps proberen mn waardes wat omhoog te krikken of gewoon geduld hebben?

vind het wel vreemd, heb nogsteeds een hoog libido e.d. en raak geen massa kwijt. 1 ding is mischien dat ik iets onzekerder ben dan eerst, kan ermee te maken hebben mischien?

benieuwd naar de reacties....

Misschien eens aan je arts vragen?

zolang je je nu goed voelt zou ik niet teveel waarde hechten aan die "cijfertjes". uiteindelijk is elk mens anders. ik zou sowieso niet meer met middelen als nolva gaan werken die je hormoonbalans weer in de war schopt. de natuur maar even zijn werk laten doen zou ik zeggen. eventueel wat ZMA pakken, das voor mij wel een lekkere testosteron booster. succes

• Topic Starter Topic Starter
De Doc is zich aan het verdiepen in de materie, vrijdag kan ik terug bellen. Was alleen erg nieuwsgieren wat er hier gezegd zou worden.

Zma ga ik inderdaad maar eens mee beginnen, slaap ik ook erg goed op. Verder verwacht ik overigens niet dat dit veel effect gaat hebben, mischien dat het herstelproces wat versneld wordt.

Dalijk maar weer eens trainen als een beest:P, komt allemaal goed....

hoe lang en met welke middelen heb je gekuurd?

12 wk test, waarvan de eerste 8 weken op 250 en de laatste 4 op 500. niks extreems maar heb gewoon te kort en niet zwaar genoeg na gekuurt denk ik.

voor de winter ben je wel weer hersteld, komt goed. als je toch eens met een deskundige wilt praten dan kan je beter naar de endicronoloog gaan dan naar je huisarts trouwens. huisartsen heb over het algemeen totaal geen kennis van AAS

voor de winter ben je wel weer hersteld, komt goed. als je toch eens met een deskundige wilt praten dan kan je beter naar de endicronoloog gaan dan naar je huisarts trouwens. huisartsen heb over het algemeen totaal geen kennis van AAS
Idd, ik heb er zo eentje in de familie. Die zei dat je van AAS niet sterker wordt, alleen jezelf tijdelijk opblaast :rolleyes:

12 wk test, waarvan de eerste 8 weken op 250 en de laatste 4 op 500. niks extreems maar heb gewoon te kort en niet zwaar genoeg na gekuurt denk ik.

wel een erg licht kuur he, had dan op 20 weken gezeten, of die volle 12 weken op minstens 500 ..
Je axis is ook zo plat zoals je nu ziet.
Lage testo 2 maanden na je kuur is normaal, wat zijn de waardes nu ?
Volgende keer liever 4 t/m 6 weken nolva of chlomi nemen als nakuur.

Denk dat je met deze kuur niet veel massa gepakt hebt ?, vandaar dat je ook dat behoud wat je nu hebt.

Geduld hebben nu, en niet meteen weer kuren.
Geef je lichaam een kans.

Zijn je testis redelijk op volume? Bij mij beginnen ze na drie weken al te krimpen en moet ik HCG bijzetten....

Libido zegt niet alles...Door Dianabol lag mijn axis volkomen plat, had 5nmol/l maar met m'n libido was niets mis...Zoals gezegd, goed leermoment voor je.. En als je wil kuren dien je je te realiseren dat er een gedegen nakuur bij hoort, of jij het nu "zooi" vindt of niet..

Ik zit nu ook rond de 5nmol/l, volgende keer inderdaad gewoon een degelijke nakuur. Mijn ballen zijn ietsjes kleiner dan van te voren. Ook merk ik dat ik iets minder zaad produceer, nogsteeds deftig veel:P.

Achja, dit hoort er allemaal bij, ben al lang blij dat de rest allemaal goed is. Had echt nooit verwacht dat dingen als lever e.d. in orde zou zijn. Zonder steroiden zijn deze waarde meestal al verhoogd bij krachtsporters. Even afwachten wat mij Doc zegt, maar denk dat het gewoon op gedult aankomt.

Gewoon knallen, beesten, monster hard trainen en dan komt alles goed.

Wat was je LH, FSH, SHBG, vrije testosteron ??

8 weken na laatste injectie zijn de meesten nog niet hersteld, geen nolva of iets dergelijks pakken, laat je lichaam het zelf weer oppakken. Neem wel ZMA en misschien wat tribulus, macca of iets dergelijks. Absoluut geen pro-hormonen troep of verboden testboosters nemen. Voldoende rust nemen en tussen de 20-30 % van je totale behoefte aan vetten nemen en gewoon blijven trainen.

Over 8 weken weer even checken en dan is het allemaal weer goed, zit er maar niet over in.

ik denk zelfs dat time-on+pct=time-off voor de meesten ook niet eens voldoende is.

testis zijn meestal een paar weken na de kuur weer normaal, ook zonder hcg
hcg is echt een onnodig extra medicijn bij zulke milde kuurtjes.

Mild of niet, als je 12 weken je axis plat legt (en dat doe je nou eenmaal al bij deze dosering) dan heb je een goede kans op atrofie. Als je daar niets aan doet komt je eigen productie langzamer op niveau en heb je meer kans op verlies van je gains.

Als ik langer dan 12 weken on ben heb ik evenlang nodig om alles op het oude niveau te brengen, door hcg in lichte dosis bij te zetten en in de nakuur te gebruiken met nolva herstel ik in 4 weken.

Mild of niet, als je 12 weken je axis plat legt (en dat doe je nou eenmaal al bij deze dosering) dan heb je een goede kans op atrofie. Als je daar niets aan doet komt je eigen productie langzamer op niveau en heb je meer kans op verlies van je gains.

Als ik langer dan 12 weken on ben heb ik evenlang nodig om alles op het oude niveau te brengen, door hcg in lichte dosis bij te zetten en in de nakuur te gebruiken met nolva herstel ik in 4 weken.

Na laatste injectie ???? Dat is wel heel snel, ik ben bang als je direct na je nakuur je bloedwaardes gaat checken dat deze een vertekend beeld geven door HCG en nolva.

Als je bedoelt 4 weken na je nakuur dan is het een ander verhaal, maar nog steeds een snel herstel.

Ik zit nu ook rond de 5nmol/l, volgende keer inderdaad gewoon een degelijke nakuur. Mijn ballen zijn ietsjes kleiner dan van te voren. Ook merk ik dat ik iets minder zaad produceer, nogsteeds deftig veel:P.

Achja, dit hoort er allemaal bij, ben al lang blij dat de rest allemaal goed is. Had echt nooit verwacht dat dingen als lever e.d. in orde zou zijn. Zonder steroiden zijn deze waarde meestal al verhoogd bij krachtsporters. Even afwachten wat mij Doc zegt, maar denk dat het gewoon op gedult aankomt.

Gewoon knallen, beesten, monster hard trainen en dan komt alles goed.

je zegt dat je al twee maanden geleden gestopt bent met je kuur. had je dan verwacht dat je lever niet in orde zou zijn. leverwaarden kunnen verhoogd zijn tijdens een kuur, maar twee weken later zijn die al in orde. zeker als je enkel test gebruikt hebt.

Terug
Naar boven