Fitness Seller

Lange esters, 1x of 2x per week injecteren?

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Wat vinden jullie, is het handig om bij lange esters deze 2x per week te injecteren, of gewoon 1x?

Ik was zelf van plan aankomende kuur 2x per week Test. Enth. en Eq. te zetten, maar deze post van Big Cat brengt me aan het twijfelen echter.

Ik ben sterk voorstander van 1 maal per week, opbouw is sneller, piekdosis is hoger, en tenzij je maanden aan een stuk kuurt is dit duidelijk voordeliger. Bij enth zal de dosis aan het einde van de week nog maar gedaald zijn tot je niveau aan het begin van de week, dus nog binnen de halfwaarde tijd. Eenmaal is dus niet enkel makkelijker, maar ook aan te raden in dit geval.

hey kerel, als je kuurt met hoeveelheden van 500 mg test en 400 mg eq dan zou ik gewoon 2 keer per week injecteren. het is ook het meest logische dat je dan de meest stabiele bloedwaarden houdt. tuurlijk is dat waar van die halfwaarde tijd, maar vergeet niet dat het niet binnen 1 dag halveerd. dat gaat gelijdelijk aan natuurlijk. net zoals jij zegt dat elmo niet heilig is, is big cat dat in mijn ogen ook niet ;)

• Topic Starter Topic Starter
Latin spirit zei:
hey kerel, als je kuurt met hoeveelheden van 500 mg test en 400 mg eq dan zou ik gewoon 2 keer per week injecteren. het is ook het meest logische dat je dan de meest stabiele bloedwaarden houdt. tuurlijk is dat waar van die halfwaarde tijd, maar vergeet niet dat het niet binnen 1 dag halveerd. dat gaat gelijdelijk aan natuurlijk. net zoals jij zegt dat elmo niet heilig is, is big cat dat in mijn ogen ook niet ;)

Maar in hoeverre krijg je een verbeterde stabiliteit met 2x per week? :)

je weet van mij dat ik een man van de praktijk ben en niet van de theorie sorry kerel. ik vind het iig het meest logische om in twee keer te injecteren al is het enkelt al voor de grote hoeveelheid die je in 1 keer naar binnen moet jassen :)

Latin spirit zei:
je weet van mij dat ik een man van de praktijk ben en niet van de theorie sorry kerel. ik vind het iig het meest logische om in twee keer te injecteren al is het enkelt al voor de grote hoeveelheid die je in 1 keer naar binnen moet jassen :)

En dat terwijl de gebruikte theorie vaan gestaafd is met praktijkonderzoeken?

Latin spirit zei:

Even offtopic maar Latin mag ik weten waar je kuurverleden uit bestaat?

ik probeer de onderzoeken te begrijpen, leer van andermans ervaring hier op het forum en experimenteer daar vervolgens mee. vind het echter moeilijk om de theorie die ik opdoe om te zetten in woorden en vervolgens daar mee te beargumenteren

Bro je moet me ook nie verkeerd begrijpen hoor.

Mischien dat je denkt dat ik denk van hij heeft de praktijkervaring niet maar was gewoon even een vraagje:)

OK, op basis van onderstaande kuur 2 berekeningen gemaakt op [Link niet meer beschikbaar].

Week 1-3: 75mg Test. Prop. /eod (4 dagen halfwaarde)
Week 1-10: 500mg Test. Enth. /w (10 dagen halfwaarde)
Week 1-10: 400mg Eq. /w (14 dagen halfwaarde)

1 injectie per week voor de lange esters (1x 500mg en 1x 400mg, zondag).
http://home.planet.nl/~geem0005/RoidCalc1.html

2 injecties per week voor de lange esters (2x 250mg en 2x 200mg, zondag en woensdag).
http://home.planet.nl/~geem0005/RoidCalc2.html

Je komt dus bij die 2 injecties trager op gang, maar blijft wel redelijk constant.

Maar hoeveel zal die iets hogere stabiele bloedwaardes nu meerwaarde hebben boven eenmalige wekelijkse injecties?

Latin spirit zei:
ik probeer de onderzoeken te begrijpen, leer van andermans ervaring hier op het forum en experimenteer daar vervolgens mee. vind het echter moeilijk om de theorie die ik opdoe om te zetten in woorden en vervolgens daar mee te beargumenteren

Voor mijzelf is het een combinatie van grotendeels de bewezen theorie en mijn eigen ervaringen.

Dit aangezien iedereen weer anders reageerd. :)

hey gast..verveeld me beetje en heb die onzin in excel bekeken...Leek me ietsjes duidelijker als je maar 1 testsoort bekijkt...dit dan ook bij een halfwaardetijd van 10 dagen....Ik heb trouwns ook gekeken als je 10 weken gebruikt wat dan de spreiding/schommelingen van de bloedwaarde (standaarddeviatie) is...vond wel grappig om te zien dat bij een halfwaarde tijd van 15 of groter dat de schommelingen van 1x zetten pw dan kleiner is dan bij 2x pw.. (ongeacht hoeveelheid)

EDIT: alleen zo jammer dat zo weinig AS een halwaardetijd van groter dan 15 hebben:)

dag 1xpw 2xpw
0 500 250
1 476 238
2 452 226
3 430 465
4 409 442
5 389 421
6 370 400
7 852 631
8 811 600
9 771 571
10 734 793
11 698 754
12 664 718
13 631 683
14 1101 899
15 1047 855
16 996 814
17 947 1024
18 901 974
19 857 927
20 815 881

Laatst bewerkt:
Hey bro,

Ik zou het gewoon bij 2 keer houden. Als je 500 mg test en 400 mg deca op een dag gaat zetten krijg je geheid hoofdpijn en ander klachten..die roidcalculators zijn leuk, maar het spul piekt gewoon een paar dagen na je injectie..stabielere bloedwaarden is minder bijwerkingen..en beter resultaat..

Rico

fitnesboy zei:
Even offtopic maar Latin mag ik weten waar je kuurverleden uit bestaat?

hey kerel, dit kan je ook vinden in me log ;)

kuurverleden bestaat uit 2 kuren, zijnde dbol only en dbol, test enanth. en deca. daarnaast heel veel jongens uit mijn omgeving die ik volg die al jaren kuren.

gewoon 2 x per week doen...................is veel beter, ik doe het ook altijd

MrJ zei:
Voor mijzelf is het een combinatie van grotendeels de bewezen theorie en mijn eigen ervaringen.

Dit aangezien iedereen weer anders reageerd. :)

Je zegt het hier zelf al: iedereen reageert anders, en elk lichaam is anders je zou het gewoon moeten uitproberen.
Je kunt hier wel allerlei theorietjes gaan bedenken, en begrijp me niet verkeerd want daar is helemaal niets mis mee, maar je zult toch zelf moeten uitzoeken wat voor jou het beste werkt.

SAHR zei:
Je zegt het hier zelf al: iedereen reageert anders, en elk lichaam is anders je zou het gewoon moeten uitproberen.
Je kunt hier wel allerlei theorietjes gaan bedenken, en begrijp me niet verkeerd want daar is helemaal niets mis mee, maar je zult toch zelf moeten uitzoeken wat voor jou het beste werkt.

De opmerking 'allerlei theorietjes bedenken' raakt kant noch wal aangezien de methode waarop je de meest stabiele hormoonspiegels creeerd in eerder genoemde situaties toch echt voor iedereen hetzelfde is. :)

Er zal niet of nauwelijks merkbaar verschil in zitten, dus om maar dingen te gaan proberen en kijken hoe het loopt gaat hier niet op. Dan is het zaak om eea uit te rekenen rekening houdend met halfwaarde tijden ed.

En dan zie je dus uiteindelijk dat 2x per week injecteren met lange esters een stabielere hormoonspiegel tot resultaat heeft.

gewoon op twee keer in de week houden. Als 1 keer beter was geweest hadden we dat allemaal al lang gedaan aangezien de meeste bb érs toch niet heel erg gek zijn op meer prikken dan nodig is.

als je met twee keer injecteren per week stabilere bloedwaardes houd (wat aangetoond beter resultaat geeft) en het minder neveneffecten geeft. waarom zou je dan voor 1 keer injecteren gaan?

younggod zei:
als je met twee keer injecteren per week stabilere bloedwaardes houd (wat aangetoond beter resultaat geeft) en het minder neveneffecten geeft. waarom zou je dan voor 1 keer injecteren gaan?

Omdat ik tijdens de topicstart nog niet voor mezelf bevestigd zag. :)

Bij deze nu wel, en kan deze thread mooi in de toekomst als referentie gebruikt worden.

1. Spreiden is altijd beter voor stabiele bloedwaardes. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.

2. Bij hogere doseringen is er ook een praktisch probleem dat wanneer je meer dan 3 of 4 ml moet zetten vele mensen dat niet echt prettig vinden (kan zeer pijnlijk zijn voor sommigen) en zodoende toch 2 prikken zetten.

3 De halfwaardetijd mag dan wel op 10 dagen zijn gesteld maar je weet het maar nooit! Er zijn berichten dat de halfwaardetijden korter zijn dan nu wordt aangenomen.
In het geval van 1 x per week injecteren zou dat onbewust een probleem kunnen zijn!
Stel dat de halfwaardetijd in jouw geval 6 dagen ipv 10 dagen zou zijn, dan betekent dat bij 1 x per week spuiten de schommelingen groot zullen zijn. Dat zal je groei dan wel degelijk beinvloeden!
Bij 2 x spuiten (om de 3 a 4 dagen) en een halfwaardetijd van 6 dagen zouden die schommelingen dus lager zijn en je laagste bloedwaardes op een hoger peil liggen en je groei dientengevolge beter!

Terug
Naar boven