XXL Nutrition

Laptop voor gaming, films/series en opleiding

Het verschil wordt wel groter bij de hogere tier laptops, voor 3000+ euro kun je met desktops veel meer inderdaad, bij 1500 scheelt het nog niet zo veel.

lolwut

Een desktop van 1000 veegt de vloer aan met een laptop van 1500 euro qua gaming. Jouw 770m komt nog niet eens dichtbij de prestaties van een gtx 760 desktop.

Na even wat opzoekingswerk: is ferm downclockte 660 met 1gig geheugen meer.

Laatst bewerkt:
alienware is de bomb! Maar eerlijk gezegd kun je beter losse ram in een goedkopere zetten, scheelt in prijs :) ik heb zelf 3 jaar terug een asus high end gekocht en die heeft het ook maar 1,5 jaar echt volgehouden met de nieuwste games (zonder hardware te vervangen). Die next-gen games houdt je toch niet bij...

Alienware is de GOAT, maar wel als je het beste van het beste wil. En dat komt met een hoog prijskaartje

lolwut

Een desktop van 1000 veegt de vloer aan met een laptop van 1500 euro qua gaming. Jouw 770m komt nog niet eens dichtbij de prestaties van een gtx 760 desktop.

Na even wat opzoekingswerk: is ferm downclockte 660 met 1gig geheugen meer.

ligt er aan wat je in de desktop stopt. Stop je er allemaal goedkope troep in en verder goeie GPU en CPU dan wel. Maar maak je voor 1000€ een kwaliteits machine dan echt niet..

ligt ook erg aan de laptop. Prijs verschilt nog al. Beetje goed zoeken en je hebt voor 1500€ echt een goeie laptop hoor

ligt er aan wat je in de desktop stopt. Stop je er allemaal goedkope troep in en verder goeie GPU en CPU dan wel.

Wat een onzin. Degelijke corsair PSU en ram, deftige case en koeling kost allemaal geen stukken geld meer.

Voor 1500 euro kan ik 970 sli in een pc steken. Komt geen enkele laptop ook maar dichtbij tot 8000 euro.

Maar zoals gezegd, best wachten tot de 3xx reeks en broadwell(of zelfs skylake). Beide op nieuwe nm-afmetingen geproduceerd.

Laatst bewerkt:
lolwut Een desktop van 1000 veegt de vloer aan met een laptop van 1500 euro qua gaming. Jouw 770m komt nog niet eens dichtbij de prestaties van een gtx 760 desktop. Na even wat opzoekingswerk: is ferm downclockte 660 met 1gig geheugen meer.
Je kan nu voor 1000 euro een leukere desktop bouwen dan m'n 2 jaar oude laptop van 1500 ja. En dan nog een mooi scherm erbij voor een paar honderd euro. Laat ik ook zo'n desktop net hebben verkocht en de vloer aanvegen viel wel mee hoor ;) in benchmarks lijkt dat erger dan daadwerkelijk spelen. Qua future proof en competitive performance zit je sowieso verkeerd, en dat aspect is altijd in favor of desktops omdat je er zo wat goedkoops bij kunt prikken.

warmte is idd de grootste uitdaging voor laptops. Maar laptop hardware is wel erg efficient geworden. Huide laptop cpu´s doen amper meer onder voor de desktop GPU´s. wat heeft het loslaten van lassen te maken met warmte? Meestal hebben laptops gewoon voldoende koeling voor de hardware die er in zit.

Geloof mij, heel veel!! Als iemand zoiets beweert, denk dat het uit ervaring is en niet zomaar verzonnen onzin.

warmte is idd de grootste uitdaging voor laptops. Maar laptop hardware is wel erg efficient geworden. Huide laptop cpu´s doen amper meer onder voor de desktop GPU´s. wat heeft het loslaten van lassen te maken met warmte? Meestal hebben laptops gewoon voldoende koeling voor de hardware die er in zit.
Dat het zo warm wordt dat de solderingen loslaten misschien? Was bij de 360 en veel RROD's ook het geval. Was thuis op te lossen met een heatgun.

Geloof mij, heel veel!! Als iemand zoiets beweert, denk dat het uit ervaring is en niet zomaar verzonnen onzin.

dat ligt dan eerder aan bouwkwaliteit dan aan de hardware. Ik heb hier althans nog nooit van gehoord :o

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:08 ----------

Dat het zo warm wordt dat de solderingen loslaten misschien? Was bij de 360 en veel RROD's ook het geval. Was thuis op te lossen met een heatgun.

lijkt me stug die GPU´s worden niet warmer dan 100C. En anders is dit een grote ontwerpfout en ligt dit niet aan de hardware

dat ligt dan eerder aan bouwkwaliteit dan aan de hardware. Ik heb hier althans nog nooit van gehoord :o ---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:08 ---------- lijkt me stug die GPU´s worden niet warmer dan 100C. En anders is dit een grote ontwerpfout en ligt dit niet aan de hardware
Is daarvoor ook niet nodig. Grote fout is 't wel, maar lijkt me ook logisch dat je met een laptop een veel grotere kans hebt op dit soort zaken dan bij een kast die beter gekoeld wordt.

wat zou jij dan voor 1000€ voor desktop maken met degelijke dingen? i7 + 760 is alleen al meer dan 500€ he.
Ik zie vooral 1000 euro barbeone builds met i5 + 760 en geen speciale case/psu. Dan nog een leuk scherm erbij, muis, webcam hehe al die onzin die je bij zo'n laptop krijgt... vind ik dat het na meer dan een jaar nog prima mee speelt tegenover dezelfde prijs desktops.

laptop i7 > desktop i5

Zeker in het midden en lage segment is het echt niet meer dan laptops onderdoen voor de desktops. Bij de duurdere builds zal dit wel zo zijn dat desktops superieur blijven

Nee dus.

Een overclockte veegt i5-4690K naar 4.6ghz(beste i5 desktop) veegt de vloer aan met een i7 4940MX(duurste consumer laptop cpu van het moment). Laat staan de rest. Laptop i7s missen de cache van de desktop i7, en zelfs die laatste komen op stock niet bij stevig geocde i5s.

Maar gpu is veel belangrijker voor gaming, en deze link zegt genoeg als het hierop aankomt.

http://www.anandtech.com/show/7287/analyzing-the-price-of-mobility-desktops-vs-laptops/3

Ik zou graag eens een benchmark zien van een fx-6300 met een 750ti. Volgens mij is dat al genoeg om tegen de gemiddelde game-laptop iets te kunnen doen.

Laatst bewerkt:
link naar cpu benchmarks?

stock komen de i5´s volgens mij niet boven de laptop i7 uit (natuurlijk wel laptop i7 quad core, en niet die gaye i7 duals)

link naar cpu benchmarks?

stock komen de i5´s volgens mij niet boven de laptop i7 uit (natuurlijk wel laptop i7 quad core, en niet die gaye i7 duals)

http://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Core_i5_3570K_and_i7_3770K_Comparison/8.html

Vorige generatie, maar toont mooi wat het verschil is in oc en niet oc.

Waarom de laptop cores nog minder zijn:
http://en.wikipedia.org/wiki/Haswell_(microarchitecture)

kijk naar de verschillen L3 cache(zeer belangrijk voor gaming) tussen i7, i5 en laptop i7.

laptopcpu-614x250.jpg

Hier is het verschil tussen een desktop en laptop. Is ook vorige generatie, en enkel image editing. Is in deze generatie iets beter(crystalwell).

Laatst bewerkt:
Nee dus. Een overclockte veegt i5-4690K naar 4.6ghz(beste i5 desktop) veegt de vloer aan met een i7 4940MX(duurste consumer laptop cpu van het moment). Laat staan de rest. Laptop i7s missen de cache van de desktop i7, en zelfs die laatste komen op stock niet bij stevig geocde i5s. Maar gpu is veel belangrijker voor gaming, en deze link zegt genoeg als het hierop aankomt. http://www.anandtech.com/show/7287/analyzing-the-price-of-mobility-desktops-vs-laptops/3 Ik zou graag eens een benchmark zien van een fx-6300 met een 750ti. Volgens mij is dat al genoeg om tegen de gemiddelde game-laptop iets te kunnen doen.
Mooie hypothethisch gedoe allemaal. Een link van een jaar oud, cache dit benchmark dat, en het kan allemaal in theorie de vloer met elkaar aan vegen. Maar toch krijg je in de echte wereld met de juiste keuze voor 1500 euro gewoon alles op max settings @ 40-50fps laptop of desktop maakt niet uit, en wil je meer dan betaal je ook meer.

Vergeet opslag trouwens niet, met SSDs komt je 1000 euro build nog gelijker uit. Dan komt die vergelijking neer op een framepje extra tegenover de games/films mee naar werk, ov, vakantie, cafe, vrienden, etc.

Ohja en volledige garantie met reparatie/vervanging heb je ook niet met je overclocked custom zolder desktopje.

L3 cache is bij beide toch 6mb of kijk ik nou verkeerd?

image edditing is slechts 1 deel van de CPU prestatie hè ;)

Gimp :o

Mooie hypothethisch gedoe allemaal. Een link van een jaar oud, cache dit benchmark dat, en het kan allemaal in theorie de vloer met elkaar aan vegen. Maar toch krijg je in de echte wereld met de juiste keuze voor 1500 euro gewoon alles op max settings @ 40-50fps laptop of desktop maakt niet uit, en wil je meer dan betaal je ook meer.

Dus jij denk dat in 1 generatie alle problemen opgelost zijn? Rot op met "theoretisch". 4.6ghz kan je echt niet tegenop op een i5 met gelijk welke consumer laptop cpu.

Vergeet opslag trouwens niet, met SSDs komt je 1000 euro build nog gelijker uit. Dan komt die vergelijking neer op een framepje extra tegenover de games/films mee naar werk, ov, vakantie, cafe, vrienden, etc.

Red herring. Don't care. Een laptop past ook beter in je reet dan een desktop. Minder hoekig.

Ohja en volledige garantie met reparatie/vervanging heb je ook niet met je overclocked custom zolder desktopje.

More red herrings.

---------- Toegevoegd om 17:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:35 ----------

L3 cache is bij beide toch 6mb of kijk ik nou verkeerd?

image edditing is slechts 1 deel van de CPU prestatie hè ;)

Van i5 desktop naar i7 laptop wel ja, dat was mn punt. I7 desktop gaat pak hoger.
Add clocksnelheid difference en i7 laptop gaat naar de maan.

Als je dan gaat zeggen "puur theoretisch" snap je geen fl**ker van hardware. Moest het nu amd of andere generatie zijn, ok, maar zelfde haswell-e framework? Nee.

Als laptop ook maar dichtbij desktop kwam hadden we geen desktops. De kracht van 200w op 75w zetten op de zelfde architecture kan gewoon niet. Je betaalt voor betere performance/watt bij laptop, niet absolute performance.

En nee, image processing is geen goede benchmark(volgens mij puur single-core). Ik hebt de gaming benchmarks enkele post hiervoor gepost. Het is gewoon geen competitie.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wwoowowowowow niet ruzie maken man ik wil alleen weten of je met een 1500 uuro laptop op ultra kan gamen met games als rome total war ii en heroes and generals

---------- Toegevoegd om 18:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:04 ----------

En eventueel ac unity en gta v

al dat theoretische geneuzel hier lol slaat echt nergens op man!!

gewoon bij de mediamarkt vragen welke het beste is

Terug
Naar boven