AndroidHealthClinic

Laptop voor gaming, films/series en opleiding

• Topic Starter Topic Starter
Nee man wil wel goed weten wat ik koop. Maar vraag is vooral: Is de MSI GS70 Stealth Pro de laptop die jullie zouden aanraden qua prijs/kwaliteit verhouding?

Dus jij denk dat in 1 generatie alle problemen opgelost zijn? Rot op met "theoretisch". 4.6ghz kan je echt niet tegenop op een i5 met gelijk welke consumer laptop cpu.
In een benchmark niet nee, toch kom je per budget gewoon in een bepaalde fps/settings range uit.

Red herring. Don't care. Een laptop past ook beter in je reet dan een desktop. Minder hoekig. More red herrings.
Geen red herrings, gewoon voordelen voor verschillende scenarios waar je niet 1-op-1 een prijskaartje tegen fps aan kunt hangen. Maarja niet voor niks had en gebruikte ik ook beiden (en kan ik uit ervaring ipv benchmark artikelen spreken ;)).

Van i5 desktop naar i7 laptop wel ja, dat was mn punt. I7 desktop gaat pak hoger. Add clocksnelheid difference en i7 laptop gaat naar de maan. Als je dan gaat zeggen "puur theoretisch" snap je geen fl**ker van hardware.
Niet puur theoretisch in de zin van geisoleerde metrics wegen niet tegen elkaar op, tuurlijk kun je benchmarks vergelijken, maar ik heb het over wat praktischere vergelijking.

Wat is het voordeel dat jij in de praktijk merkt waardoor je zegt die laptop is het niet waard?

bench mark is gewoon simulatie van de werkelijkheid. Dus dat kan je gewoon vergelijken daar zijn ze voor gemaakt hè

al dat theoretische geneuzel hier lol slaat echt nergens op man!!

gewoon bij de mediamarkt vragen welke het beste is

dit dus niet

srs kan echt honderden euros schelen waar je je laptop koopt. Dus gewoon online naar de beste prijs zoeken. Zeker media markt is gewoon t*fus slecht voor laptops

Dus jij denk dat in 1 generatie alle problemen opgelost zijn? Rot op met "theoretisch". 4.6ghz kan je echt niet tegenop op een i5 met gelijk welke consumer laptop cpu.

Red herring. Don't care. Een laptop past ook beter in je reet dan een desktop. Minder hoekig.

More red herrings.

---------- Toegevoegd om 17:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:35 ----------

Van i5 desktop naar i7 laptop wel ja, dat was mn punt. I7 desktop gaat pak hoger.
Add clocksnelheid difference en i7 laptop gaat naar de maan.

Als je dan gaat zeggen "puur theoretisch" snap je geen fl**ker van hardware. Moest het nu amd of andere generatie zijn, ok, maar zelfde haswell-e framework? Nee.

Als laptop ook maar dichtbij desktop kwam hadden we geen desktops. De kracht van 200w op 75w zetten op de zelfde architecture kan gewoon niet. Je betaalt voor betere performance/watt bij laptop, niet absolute performance.

En nee, image processing is geen goede benchmark(volgens mij puur single-core). Ik hebt de gaming benchmarks enkele post hiervoor gepost. Het is gewoon geen competitie.

op multi core is mijn 3720QM nog wel sneller dan een 3570k (zeker als ik mijn 3720 ook overclock :p). Maar ik denk dat deze discussie een beetje off topic is, excuses daar voor.

Hahaha n00bs

In praktischere context is dat de vloer aanvegen waar je het over hebt hier en daar een fpsje meer voor hetzelfde budget, maar relax ik geef je helemaal gelijk over alles.

tuurlijk, op max res gaat het maar over enkele cpu-bound gezien fps.

Maar ik hou altijd mn ace-card achter: wat denk je dat gpu-bound games presteren op laptop-gpus?

Terug
Naar boven