XXL Nutrition

Last onderrug

ultimategainer

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
97kg
Hallo allemaal, Ik had vandaag benen op het programma, maar ik heb telkens na 3 setjes back squats en 3 setjes box squats zoveel last van mijn onderrug dat ik de stiffed deadlift moest staken. Ik had 1 set geprobeerd maar was niet te doen. Ligt dit misschien aan omdat ik zondag mijn rug had getraind? met deadlift, of had ik gewoon een extreme pomp in mijn onderrug waardoor het gewoon niet lukt. Daarnet ging het ook moeilijk met lopen.

verder wel eens last van je onderrug?

• Topic Starter Topic Starter
Nee eigenlijk niet vroeger wel vaak gehad omdat ik ook een S bocht in mijn onderrug heb.

heb je anterior of posterior pelvic tilt misschien?

Nee gewoon een S-bocht.

Bestaande afwijking rug: Check.
Rugklacht na belasting: Check

Ga naar een therapeut man...

Wellicht voer je de oefening niet goed uit (ook al denk je van wel), misschien is de kern van je lichaam niet sterk genoeg en kun je hierdoor geen goede blokkade zetten.

Het kan aan van alles liggen. Een (goede!) fysio kan nooit kwaad ;).

En NIET op je buik slapen

@jk88 ik wil mezelf altijd zien squatten en hoe diep ik ga, vandaar dat ik naar de spiegel kijk ipv naar boven. Waardoor ik inderdaad wellicht een holle rug heb. @Jw bedankt voor het filmpje ik ga het zo is bekijken.

kun je misschien uitleggen waarom je dat niet moet doen?

Ik heb bijna altijd last van mn onderrug als k op mn buik slaap. Heeft er denk ik mee te maken dat je je rug dan vanzelf ver naar achter strekt, en die s bocht er wat uit duwt. Is qua beweging nirt erg, maar als je 6 uur lang zo ligt wil ie de volgende ochtend nog wel eens wat stijf en pijnlijk zijn

Een mens draait wel 8x (iemand die onrustig slaapt wel 30x) op een nacht,
dat zal dus lastig worden.......

Al geloof ik dat de mens onbewust rechts van links kan onderscheiden (in de slaap)...
dan zal het ook wel boven en onder zijn :p

Een mens draait wel 8x (iemand die onrustig slaapt wel 30x) op een nacht,
dat zal dus lastig worden.......

Als ik op mn buik in slaap val wordt ik wakker op mn buik. Op mn buik lig ik sws veel stabieler. Zal je best vaak omdraaien in je slaap, maar niet alleen van buik naar rug naar buik etc..
als je op je buik in slaap valt zal dat woelen meer met je hoofd zijn enzo denk ik

Ik heb bijna altijd last van mn onderrug als k op mn buik slaap. Heeft er denk ik mee te maken dat je je rug dan vanzelf ver naar achter strekt, en die s bocht er wat uit duwt. Is qua beweging nirt erg, maar als je 6 uur lang zo ligt wil ie de volgende ochtend nog wel eens wat stijf en pijnlijk zijn

Leg een kussen onder je penor, dan heb je geen last meer. srs. Zo komt je heup wat hoger te liggen en word de last wat fijner verdeelt.

Als ik op mn buik in slaap val wordt ik wakker op mn buik. Op mn buik lig ik sws veel stabieler. Zal je best vaak omdraaien in je slaap, maar niet alleen van buik naar rug naar buik etc..
als je op je buik in slaap valt zal dat woelen meer met je hoofd zijn enzo denk ik
Ja ik had ff een ninja EDIT,
maar ik ben het volledig met je eens wat betreft het liggen op je buik,

ik heb namelijk dezelfde problemen dan.........

Leg een kussen onder je penor, dan heb je geen last meer. srs. Zo komt je heup wat hoger te liggen en word de last wat fijner verdeelt.

Haha heb ik al geprobeerd. Maar dan lig ik weer k*t. Mimimimimi. =(

---------- Post toegevoegd Wed 26 Dec 2012 om 19:19 ----------

Ja ik had ff een ninja EDIT,
maar ik ben het volledig met je eens wat betreft het liggen op je buik,

ik heb namelijk dezelfde problemen dan.........

Vet k*t, want ik slaap liever op mn buik dan op mn rug

Een late reactie.. Maar ik heb deze week geen last gehad van mijn onderrug bij de rug / been dag wel apart.

Terug
Naar boven