MuscleMeat

Last van een verzuurde onderrug tijdens tuinieren.

Doffer

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m72
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Ik ben het eigenlijk wel beu, last van de onderrug tijdens het tuinieren.
Tuinieren is ook één van mijn hobby's, ik doe dat dan bij mijn thuis of bij de buren / fam
die het niet kunnen of er gewoon geen zin hebben.

Normaal gesproken, met trainen fietsen lopen enzv heb ik echt nooit last van een verzuurde onderrug
maar als ik ga schoffelen, harken of spitten krijg ik altijd wel binnen 10 minuten een stekende verzuurde
onderrug. De verzuring zit ook precies onderin waar je rug weer bol word, dus onder in de S form van de rug en dan aan de zijkanten van de wervels op een heel klein gebied van 15 cm in de breedte.

Zijn er misschien tips of tricks die de verzuring minder maken of totaal laat verdwijnen. Ik ben er namelijk wel flauw van want het gaat wel en beetje mijn hobby in de weg zitten.

Dacht altijd dat het verder gewenning was maar als je je hobby vaak uit voert lijkt me dat niet meer toepasselijk na jaren.

Wat je beschrijft is geen verzuring van je onderrug maar aspecifieke lage rugpijn. Ga naar de manueel therapeut en laat het controleren, zeker als je er al jaren mee rondloopt.

• Topic Starter Topic Starter
Daar ben ik al mee heen geweest naar de manueel echter kan hij niets vinden. Ik heb wel eens rek oefeningen van hem mee gekregen om een bepaalde spier op te rekken (van been door de hoop naar de rug geloof ik) liggen een been laten hangen en een been naar de bost toe trekken, want die spier vond hij te kort, dat heb ik gedaan maar dat heeft niets geholpen of niet veel.

Terug
Naar boven