Fitness Seller

Last van ellebogen en polsen bij het trainen ?

Fabio25

Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig met trainen (6maanden) en de laatste 2 weken bij het trainen heb ik enorm veel last van mijn ellebogen en polsen, weten jullie wat de oorzaak ervan kan zijn (misschien verkeerde oefeningen enz...)

alvast bednakt
Mvg Fabio

Misschien voer je de oefeningen niet helemaal goed uit?

Zeker bij curls?

Had ik in het begin ook. En nu ook af en toe nog. Bij mij is het denk ik een gebrek aan eiwitten, want als ik dan gewoon wat extra snelle eiwitjes eet (bijv. eieren, ik doe (nog) niet aan shakes e.d.), is het een paar uur later over.

Maar het kan ook aan een verkeerde uitvoering liggen. Probeer je polsen zo recht mogelijk te houden (bijv. bij bankdrukken en bicep curl) en als je bijv. side raises doet, probeer je dan op je ellebogen te concentreren, die gewichten komen vanzelf mee omhoog. Ik krijg zelf last van mijn ellebogen bij de side raises (nog steeds) als mijn handen hoger komen dan mijn ellebogen (gebeurt meestal als ik nogal vermoeid ben, maar er toch nog een paar reps uit wil persen). Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel?

• Topic Starter Topic Starter
Die last krijg ik vooral als ik mijn biceps en triceps train met een stang !

Bij de meeste mensen gaat het na een tijdje vanzelf weer weg..

Ik had het ook bij biceps curl en preacher curl met de barbell, heb nu een EZ stang gekocht, dat is, voor mij iig, een stuk beter omdat je polsen dan een goede houding krijgen.

Laatst bewerkt:
Ja.. klinkt als een verkeerde houding, óf je pezen die je spiergroei nog niet helemaal bijgebeend hebben? Spieren groeien sneller dan pezen (heb ik gehoord), dus dan kun je het beste een periode iets rustiger aan doen met het verhogen van de gewichten misschien?

Ik heb ook laatste tijd vet last van me polzen. Ik heb nu handschoentjes met een lang koord eraan zeg maar en die doe ik nu t*ring strak om me polsen. Anders kan ik echt niet curlen etc. Echt schijt irritant. Helpt glucosamine mischien tegen last in de polsen?

• Topic Starter Topic Starter
Volgens kan het ook zijn dat ik nu te snel van gewicht ben verhoogd (train mijn biceps nu met 20kg en kan zeer moeilijk 4 sets met 5 reps doen ! --> kan iemand mij een goede tip geven hoe je het best van gewichten kan verhogen?)

Terug
Naar boven