AndroidHealthClinic

Leg press (READ)

infinite

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hi fellas

Vanmiddag was ik naar de sportschool paar uurtjes voor de benen + triceps..het volgende:

heb vandaag mn record verbroken met leg press 12 x 420 KG
Ik vraag me het volgende af, ik hou mijn benen NET NIET op slot wanneer ik de full press heb..ik hoorde opeens dat er kans is dat je benen dubbel kunnen klappen als je ze op slot zet. Weten jullie of het frequent voorkomt in de BB-wereld dat zoiets kan gebeuren? dacht er nooit eerder bij na..maar nu dit gehoord te hebben heb ik opeens wat meer schrik en is mn focus dubbel erop gelegd.
thnx voor jullie mening/feitjes/hulp;)

Dan moet je toch al serieus overstrekken, denk ik.

Met 420 lijkt het me niet lekker als je op slot staat, dubbelklappen heb ik nooit gehoord maar je kan je knieen wel aardig vernken als je ze op slot zet.

ik heb er ook al van gehoord en ik denk inderdaad ook dat dit wel kan! Als je er velen ziet zijn er die bv 8*200 doen met benen locken maar als ze het gewicht doen zonder locken halen ze het echt niet want telkens je locked rust je eig even want je gewrichten nemen het over!

Locken voegt weinig toe aan de gehele oefening en is dus eigelijk meer een rustpunt, je moet wel spanning op je benen laten tijdens de oefening

• Topic Starter Topic Starter
ja ik lock gelukkig niet...maar vroeg me af of mensen het WEL doen en/of ze mensen kennen die daardoor problemen hebben gekregen:O

Net zoals met de squat moet je nooit locken tijdens reps tenzij je de knieen naar de klote wilt helpen.

Terug
Naar boven