AndroidHealthClinic

Levenslang voor antwerpse racismemoordenaar

10 jaar vind ik al best wel lang. Oppassen dat je hem niet 30 a 40 jaar in de bak steekt en dat hij dan met wraakgevoelens weer erbuiten gaat. We moeten hem niet volledig uitsluiten van de maatschappij, maar dat staat niet gelijk aan toestanden waar hij gratis naar een voetbalmatch kijkt enzo en andere 'fun' activiteiten (wat wel zo was met marius o)
Dat meen je niet? Weet je wel wat voor schade hij heeft aangericht? Hij heeft twee mensen met voorbedachte rade vermoord met de intentie er 19 te doden en jij vind 10 j ok? Dat is iets minder dan 6 maanden per potentieel vermoord slachtoffer en slechts 5 jaar per vermoord slachtoffer!

Tuurlijk moet je deze man uitsluiten van de maatschappij, toch zeker tot men kan besluiten dat hij genezen is (als dat al mogelijk is). Dan nog zal hij met enkelband onder begeleiding (internering) moeten blijven vind ik.

Toch weer ongelooflijk hoe makkelijk links omgaat met massamoordenaars , de ergste soort van criminelen die er bestaan. Ik kan hier echt met mijn verstand niet bij kerel.

In de VS zijn het idd erg zware straffen, zag een week of 2 geleden een docu op canvas van tieners die levenslang kregen en nooit meer zouden vrijkomen. (terwijl ze eigenlijk 0.0 jaar verdienden imo)
Idd! Sommige van die gasten waren compleet onschuldig IMO, en dan zou je een gek als deze na 10 jaar loslaten, wat leven we toch in een soft kl*te land hier zeg :no:

• Topic Starter Topic Starter
Dat meen je niet? Weet je wel wat voor schade hij heeft aangericht? Hij heeft twee mensen met voorbedachte rade vermoord met de intentie er 19 te doden en jij vind 10 j ok? Dat is iets minder dan 6 maanden per potentieel vermoord slachtoffer en slechts 5 jaar per vermoord slachtoffer!

Tuurlijk moet je deze man uitsluiten van de maatschappij, toch zeker tot men kan besluiten dat hij genezen is (als dat al mogelijk is). Dan nog zal hij met enkelband onder begeleiding (internering) moeten blijven vind ik.

Toch weer ongelooflijk hoe makkelijk links omgaat met massamoordenaars , de ergste soort van criminelen die er bestaan. Ik kan hier echt met mijn verstand niet bij kerel.

Meestal kom je er nog gekker uit dan dat je daarvoor was.Maar dat valt in nederland nog mee denk ik.

Ben ik links omdat ik zo'n uitspraken maak of ben ik gewoon mezelf waardoor je mij in een links hokje kan duwen ?
Het gaat mij eigenlijk niet uit hoeveel jaren precies hij moet krijgen, over het algemeen lijkt het me gewoon het beste als hij een veranderd persoon is. En toestanden gelijk iemand 30 jaar in de bak steken lijken me niet de oplossing.

Meestal kom je er nog gekker uit dan dat je daarvoor was.Maar dat valt in nederland nog mee denk ik.
Kijk de straf is niet bedoeld om iemand te genezen. Een straf is een straf: een soort van betaling die je doet aan de maatschappij en de slachtoffers. Om zo iemand te genezen, is idd intensieve begeleiding nodig, maar ik denk dat deze kerel nooit echt helemaal normaal zal worden.

Ben ik links omdat ik zo'n uitspraken maak of ben ik gewoon mezelf waardoor je mij in een links hokje kan duwen ?
Als je jezelf bent dan ben je duidelijk links. Je staat voor softe straffen, terwijl rechts/centrum rechts/rechts-liberalen heel duidelijk achter zwaardere, maar rechtvaardigere straffen staan.

[EDIT]Ik vind trouwens ook dat links veel teveel focust op het racisme in deze zaak: het gaat vooral over het feit dat deze kerel een gevaarlijke gek is, een foutje van moeder natuur zeg maar. Hij heeft ze niet allemaal op een rijtje. Daarom is het veel belangrijker om te focussen op het beschermen van de maatschappij, dan te wijzen op het gevaar van racisme. Niet elke racist gaat moorden, maar wel elke psychopaat zal die stap ooit zetten en zal ook hervallen.[/EDIT]

Het gaat mij eigenlijk niet uit hoeveel jaren precies hij moet krijgen, over het algemeen lijkt het me gewoon het beste als hij een veranderd persoon is.
Mensen als deze veranderen niet. Psychopaten hebben geen gevoelens, dit is genetisch bepaald. Gaf hij zelf ook al toe, heel het proces door heeft hij geen greintje emotie gevoeld. Knappe psycholoog die deze kerel gevoelens kan geven, of weer op het rechte pad krijgt.

En toestanden gelijk iemand 30 jaar in de bak steken lijken me niet de oplossing.
Dat is nochtans rechtvaardig gezien de daden, overigens zoals ik zei is de kans klein dat hij niet hervalt na vrijlating. En als hij hervalt na vrijlating na 10 jaar en hij knalt er nog eens 20 omver, dan zitten we pas echt met een probleem.

was te verwachten dat hij deze straf ging krijgen

Als je jezelf bent dan ben je duidelijk links. Je staat voor softe straffen, terwijl rechts/centrum rechts/rechts-liberalen heel duidelijk achter zwaardere, maar rechtvaardigere straffen staan.

Mensen als deze veranderen niet. Psychopaten hebben geen gevoelens, dit is genetisch bepaald. Gaf hij zelf ook al toe, heel het proces door heeft hij geen greintje emotie gevoeld. Knappe psycholoog die deze kerel gevoelens kan geven, of weer op het rechte pad krijgt.

Dat is nochtans rechtvaardig gezien de daden, overigens zoals ik zei is de kans klein dat hij niet hervalt na vrijlating. En als hij hervalt na vrijlating na 10 jaar en hij knalt er nog eens 20 omver, dan zitten we pas echt met een probleem.

Ik denk wel dat we op dezelfde lijn staan, want ik vind ook niet dat het kan dat je psychopaten weer moet vrijlaten. Alleen is het straf van jouw om te zeggen dat hij een psychopaat is, terwijl je hem amper kent. Ik ben geen psyhopaat guru, maar ik vind het makkelijk om te zeggen dat iemand een psyhopaat is als hij geen greintje emotie toont tijdens processen. Het lijkt wel aannemelijk, maar je kan ook wel weer verkeerd zijn. Is het niet beter om dit soort uitlatingen over te laten aan een erkende psycholoog ?

Net als jij wil ik ook rechtvaardigheid en als dat toevallig volgens mijn berederingen bij de 'linksen' hoor, tsjah, dan is dat maar zo, maar het kon evengoed 'rechts' zijn. Boeiend ? We willen toch beiden wat rechtvaardig is, wat maakt het dan uit waar je bij hoort.

Tjah, ik heb eigenlijk wel wat te doen met deze kerel. Ok, wat hij gedaan heeft kan niet door de beugel, maar het portret van een psychopate massamoordenaar dat Vermassen schept dient wel met een grove korrel zout genomen te worden.

Men dient in overweging te nemen dat zo'n assisenproces niet bestaat om de waarheid over de desbetreffende persoon boven water te krijgen, maar om de woede en het verdriet van de nabestaanden en de gehele bevolking te temperen. Het is het gerecht dat zijn handen in onschuld wast en een willekeurige jury die het volk vertegenwoordigt laat beslissen over schuld of onschuld en de strafmaat. Gerechtspsychiaters zijn het trouwens helemaal niet eens met de diagnoses die door demagoog Vermassen gebruikt worden. Je moet duidelijk in gedachten houden dat hij slechts een advocaat is die zichzelf een palmares probeert bijeen te pleiten en absoluut geen authoriteit wat betreft deze materie. Hij weet gewoon goed de gemiddelde massa te bespelen en dient imo met argusogen gevolgd te worden.

Wat mijn persoonlijke mening over "van Temsche" betreft. Hij is gewoon een beïnvloedbaar figuur met een stoornis. Meteen ook de reden waarom racistische motieven niet kunnen primeren in deze zaak. Ze zijn er wel en wel degelijk maar ze zijn slechts een gevolg van zijn makkelijk te manipuleren aard. Dit was ook hetgeen meester Vic van Aelst, de ontslagen advocaat van mevrouw Köc, wist te vertellen en waarom hij aan de deur gezet is. Assisenprocessen zijn processen voor het volk, waar het volk zijn veroordeling zal krijgen op de manier waarop het volk dat wil. Spijtige zaak dat het bestaat imo, maar ik ben het er wel mee eens dat dit individu onder geen voorwaarde terug meteen de straat tereug op kan. Nauwgezette opvolging blijft na zijn vrijlating ook aangewezen imo.

Ik denk wel dat we op dezelfde lijn staan, want ik vind ook niet dat het kan dat je psychopaten weer moet vrijlaten. Alleen is het straf van jouw om te zeggen dat hij een psychopaat is, terwijl je hem amper kent. Ik ben geen psyhopaat guru, maar ik vind het makkelijk om te zeggen dat iemand een psyhopaat is als hij geen greintje emotie toont tijdens processen. Het lijkt wel aannemelijk, maar je kan ook wel weer verkeerd zijn. Is het niet beter om dit soort uitlatingen over te laten aan een erkende psycholoog ?

Net als jij wil ik ook rechtvaardigheid en als dat toevallig volgens mijn berederingen bij de 'linksen' hoor, tsjah, dan is dat maar zo, maar het kon evengoed 'rechts' zijn. Boeiend ? We willen toch beiden wat rechtvaardig is, wat maakt het dan uit waar je bij hoort.
We willen beiden rechtvaardigheid idd, maar toch zijn de straffen in België te laag. En dat komt zeker niet door rechts. En het is geen toeval dat die straffen hier zo laag zijn: de gevangenissen zitten vol, en voor nieuwe is geen geld vrijgemaakt, tja.

moordenaars, psychopaten en verkrachters zijn types die van mij zelfs NOOIT een 2de kans in de maatschappij zouden mogen krijgen.

er is altijd een kans dat ze hervallen en die dient men imo volledig uit te sluiten.

opsluiten en de sleutel weggooien.

dat onze maatschappij voor sommige andere ernstige misdrijven nog zo tolerant is met kort opgelegde gevangenisstraffen, dat gaat m'n petje te boven.

moest er ooit iemand mijn broer vermoorden en die komt na 20 jaar vrij, wel die kerel mag er gerust van zijn dat ik hem eigenhandig een kopje kleiner maak.

lijkt wel als je als blanke een zwarte iemand vermoord, dat je dan meer de klos bent dan als een zwarte een blanke vermoord.

in de vs worden de meeste blanke ook verkracht door n*gers, en word er heel wat gejat en gemoord daar door de afro's. in nederland de laatste tijd ook veel mocro's/moslims die alleen maar rotzooi maken en 0,0 nut hebben voor de samenleving.

ik vind btw dat iedereen die moord (tenzij zelfverdediging)of verkracht levenslang de bak ik moet. liefste iets van doodtraf in de zin van ophanging, onthoofding of vuurpeleton, erge gevalle steniging door nabestaanden..

Laatst bewerkt:
10 jaar vind ik al best wel lang. Oppassen dat je hem niet 30 a 40 jaar in de bak steekt en dat hij dan met wraakgevoelens weer erbuiten gaat. We moeten hem niet volledig uitsluiten van de maatschappij, maar dat staat niet gelijk aan toestanden waar hij gratis naar een voetbalmatch kijkt enzo en andere 'fun' activiteiten (wat wel zo was met marius o)

Gezien de strafbare feiten die zijn gepleegd vind ik 10 jaar juist te kort. Hij heeft aan 2 mensen het leven ontnomen en bij een 3e de poging genomen tot.

Met welke wraakgevoelens moet hij komen? Hij is dader, geen slachtoffer.

Het is dus idd 30 j... hoorde ik net op het nieuws, tenminste dat is het maximum. Lijkt me sterk dat daar 20 j zou afgaan trouwens.

:roflol:

Ik denk het toch niet. Ik ken ook iemand die met 21 á 22 jaar voor 8 jaar achter de gesloten deuren ging. (ook voor moord)

Je bent op zo'n leeftijd eigenlijk pas net volwassen. (je bent net geen adolescent meer); Je bent ook nog wel vormbaar door wat je meemaakt. En als je voor 8 jaar achter de gesloten deuren zit maak je toch heel wat mee. Je hebt helemaal geen vrijheid. Hier in Nederland mag/kun je misschien wel veel. Maar elke deur wordt wel voor jou geopend en afgesloten. Je ziet de mensen van wie je houdt niet zo vaak als je zou willen. En de enige mensen waarmee je contact hebt zijn medegedetineerde. Je zult er mijns inziens niet beter uitkomen dan dat je er in bent gekomen.

pamper om doen en kogel door z'n kop..zelfde als slachtoffer. Zo iemand is de maatschappij direkt klaar mee. Opruimen die zooi.

In principe is niemand gebaat met enkel opsluiting van die knul. Laat 'm over 10, 20 of 30 jaar los zonder internering en hij schiet net zo vrolijk iemand naar de kloten. Niet toerekeningsvatbaar had dus wel eens meer zoden aan de dijk kunnen zetten. Maar dit komt natuurlijk nauwelijks aan bod in de media, in de plaats daarvan krijgen we een hysterische Songul Koc die persé racisme als de enige aanleiding van de moorden wil zien.
Binnen enkele jaren verwacht ik trouwens een nieuw boek op de markt; "Mijn leven na Hans Van Themsche" door Songul Koc. :rolleyes:

lijkt wel als je als blanke een zwarte iemand vermoord, dat je dan meer de klos bent dan als een zwarte een blanke vermoord.

in de vs worden de meeste blanke ook verkracht door n*gers,
en word er heel wat gejat en gemoord daar door de afro's. in nederland de laatste tijd ook veel mocro's/moslims die alleen maar rotzooi maken en 0,0 nut hebben voor de samenleving.

ik vind btw dat iedereen die moord (tenzij zelfverdediging)of verkracht levenslang de bak ik moet. liefste iets van doodtraf in de zin van ophanging, onthoofding of vuurpeleton, erge gevalle steniging door nabestaanden..

Ah daarom is de zwarte bevolking zeker meer het slachtoffer van zware misdaad.

An examination of several statistics in regards to Blacks and their relationship to the criminal justice system is in order here. For what is rarely mentioned, but of tremendous significance, is that Blacks are most often the victims where more serious crimes are concerned. For example, from 1973 to 1978, white males were victimized by violent crime at rates between 42 and 45 per year per thousand . . . For Black men, the rate was between 53 and 57 per thousand . . . Any Black man in the U.S. (in the aforementioned time frame) had a 6 to 8 time greater chance of being murdered than any white man.12 Of all Black households in 1985, 27 percent had been touched by crime. Two years later, black households continued to be more vulnerable than whites for violent crimes (5.4 percent vs. 4.6 percent), burglary (7.6 percent vs. 5 percent), and theft in and around the home (9.1 percent vs. 7.9 percent.)13 Unfortunately, there has been no improvement in this area. In fact, things have gotten much worse

96.01.10: Black Skin, White Justice: Race Matters in the Criminal Justice System

De situatie is er alleen maar slechter op geworden in de laatste jaren.

Net zo goed als je stelling dat blanken zwaardere straffen krijgen dan blanken niet echt steekhoudend is :

One could, however, draw a vastly different conclusion regarding the role of race in the criminal justice system because “Blacks tend to get substantially longer prison terms [unlike the one month asserted by Langan above] than whites convicted of the same crimes, even when the Black person is a first time offender and the White person a second- or third-time offender.”44 Clinton Cox adds that, for murder Blacks serve 91.7 months versus 79.8 months for whites; for rape, 55 months for Blacks versus 43.9 for whites; for kidnapping, 41 months for Blacks to 37 for whites; and for robbery, 37.4 for Blacks to 33.3 for whites.

In Belgie en Nederland zal de situatie waarschijnlijk wat anders liggen maar er is geen bewijs dat een gekleurd persoon een lagere straf krijgt dan een blanke als het om dezelfde misdaad gaat. Andersom zijn er in ieder geval vanuit de USA wel bewijzen dat zwarten hogere straffen krijgen dan blanken.

Als je zulke dingen doet ben je volgens mij nooit toerekeningsvatbaar, anders had hij wel een paar gasten van z'n eigen leeftijd afgeknald door wie hij gepest is..

ik heb je neg. karma gegeven omdat je het gewoon verdient. Wat jij zegt slaat op niets! Dus volgens jou is iedere moordenaar niet toerekeningsvatbaar.

allé hup laat dan dutroux en Fourniret ook vrij. Je hebt het alleen maar moeilijk om te geloven dat iemand zodanig een grote afkeer kan hebben van allochtonen dat hij overgaat naar zo'n gruwelijk daad. Wake up! Er zijn er nog honderden om maar niet te zeggen duizenden die deze gedachte hebben in hun klein kopje! Hopelijk zal deze verdict de rest van die pindas afschrikken! Maar ik zou het wel met jou eens zijn moest je zeggen dat Van Temsche niet alle schuld treft, zijn ouders hebben ook bloed aan hun handen, die hebben hem tenslotte (rasicistisch?) opgevoed.

We leven hoe langer hoe meer in een verzuurde maatschappij zowel in nl als in be. Ik vind het alleen hartverscheurend om te horen dat zo'n onschuldig meisje koelbloedig wordt afgemaakt samen met haar oppas. Voor mij heeft dat hetzelfde (of mss meer) gruwelijksheidsgraad als die openbare onthoofingen van onschuldige buitenlanders in Afghanistan.

Die gast is met voorbedachte rade gedood, hij wou zelfmoord plegen door zich te laten neerschieten door de politie. Het is hem gelukkig niet gelukt! Moest het hem wel gelukt zijn wou hij op zijn graf het volgende laten graveren 'Killed in action'

sorry voor de typos geen tijd om het na te lezen

ik heb je neg. karma gegeven omdat je het gewoon verdient. Wat jij zegt slaat op niets! Dus volgens jou is iedere moordenaar niet toerekeningsvatbaar.

allé hup laat dan dutroux en Fourniret ook vrij. Je hebt het alleen maar moeilijk om te geloven dat iemand zodanig een grote afkeer kan hebben van allochtonen dat hij overgaat naar zo'n gruwelijk daad. Wake up! Er zijn er nog honderden om maar niet te zeggen duizenden die deze gedachte hebben in hun klein kopje! Hopelijk zal deze verdict de rest van die pindas afschrikken! Maar ik zou het wel met jou eens zijn moest je zeggen dat Van Temsche niet alle schuld treft, zijn ouders hebben ook bloed aan hun handen, die hebben hem tenslotte (rasicistisch?) opgevoed.

We leven hoe langer hoe meer in een verzuurde maatschappij zowel in nl als in be. Ik vind het alleen hartverscheurend om te horen dat zo'n onschuldig meisje koelbloedig wordt afgemaakt samen met haar oppas. Voor mij heeft dat hetzelfde (of mss meer) gruwelijksheidsgraad als die openbare onthoofingen van onschuldige buitenlanders in Afghanistan.

Die gast is met voorbedachte rade gedood, hij wou zelfmoord plegen door zich te laten neerschieten door de politie. Het is hem gelukkig niet gelukt! Moest het hem wel gelukt zijn wou hij op zijn graf het volgende laten graveren 'Killed in action'

sorry voor de typos geen tijd om het na te lezen

Vind ik ook.

Kort gezegd betekent het dat als iemand iets doet waar hij niets aan kon doen doordat de persoon bijvoorbeeld een geestelijke ziekte heeft, hij/zij een ontoerekeningsvatbaar-verklaring krijgt, hierdoor is het mogelijk dat hij/zij een kortere gevangenisstraf krijgt of helemaal geen.

Sorry hoor maar ik geloof erin dat iemand die zo'n klein kind af kan knallen geestelijk gestoord is. Mijn betoog is helemaal niet dat hij minder straf zou moeten krijgen ofzo, het enige wat ik wil zeggen is dat deze man wel een geestelijke ziekte heeft en dus ontoerekeningsvatbaar is.. Dan denk ik dat deze man veel meer behoefte heeft aan een psychiatrische inrichting ipv een gevangenis.. Zo is het al bij zoveel zaken gebeurd, waarom dan niet bij deze? Omdat er racistische motieven aan te pas komen?

Terug
Naar boven