Fitness Seller

Lichaamsvetpercentage en hoever van mijn ''goal'' ?

luchini

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
77kg
Ik ben al 6 kg kwijt sinds december! Ik cut rond 1700-1800kcal per dag (in t weekend eet ik vaak meer) en ik lift 2x per week en 1x per week HIIT hardlopen. (fiets ook 20 minuten elke dag.. niet echt noemenswaardig, ondanks dit vaak behoorlijk vermoeiend is.. ???)

Ten eerste loop ik vast met Starting Strength met bench press 45kg. Ik ben ong 6 weken met SS bezig en verlies kracht, of in ieder geval neemt dit niet toe.

Ik vraag me dus af of ik misschien te laag cut? Tot een paar weken terug ging het goed en nam mijn kracht toe maar nu dus niet meer.

Ik heb ook een foto van Paul Walker bijgesloten en vraag me af hoeveel kg ik af zou moeten vallen om op zijn gewicht/bf% te komen!

Hoeveel bf% heb ik nu?

Thanks! Much obliged

1.jpg

2.jpg

3.jpg

IMG_1752.jpg

paul-walker-2.jpg

Ik zou je schatten op 13/14%. Ik ben echter niet de beste in schatten van vetpercentages. Dat laat ik ook graag aan anderen over...

Je bent al een tijdje bezig met een vrij diepe cut. Dit kan bepalend zijn voor je energieniveau en de achteruitgang van je kracht.

Ik zou je adviseren een "diet break" toe te passen. Dit houdt in dat je 2 weken minimaal op onderhoud eet om je hormonen te resetten. Het is tevens mentaal belangrijk om je gemotiveerd te houden. Tijdens deze periode kun je direct kijken of je kracht niet meer omlaag gaat, en misschien zelfs wel omhoog (je weet dan gelijk waar het aan ligt). Misschien is het in deze periode ook verstandig je cardio te beperken. Zowel mentaal als lichamelijk (je lichaam wordt efficienter in het uitvoeren van bepaalde cardio als je dat regelmatig doet).

In principe is het verstandig om na iedere 2 maanden dieeten een "diet break" van 2 weken in te lassen. Zoals gezegd is dit vooral belangrijk om in een hormonale setting te verkeren waarin vet verbranden makkelijker zal gaan. Je kunt er plateaus mee doorbreken.

Voor meer informatie hierover:

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-full-diet-break.html

Overigens zou ik niet heel veel verder cutten als ik jou was. Zodra je rond de 10/12% staat zou ik zeker gaan bulken en proberen zoveel mogelijk spiermassa aan te zetten.

Paul Walker heeft ook wat meer spiermassa. Met je cut ben je goed op weg, maar je mist nog wat spiermassa. Misschien een mooi doel voor volgende zomer? Goed wat spiermassa opbouwen komend jaar.

Succes!

Ergens tussen de 13 en 14 zou ik zeggen ja. Stel je wil naar de 10%, dan moet er dus 4% af.

Met 81 kg moet je dan 0,04x81 = 3,25 kg kwijt raken. Ongeveer. Waarschijnlijk.

Ergens tussen de 13 en 14 zou ik zeggen ja. Stel je wil naar de 10%, dan moet er dus 4% af.

Met 81 kg moet je dan 0,04x81 = 3,25 kg kwijt raken. Ongeveer. Waarschijnlijk.
Dit soort berekeningen komen in de praktijk niet uit. Je verliest ook altijd wat glycogeen, water gewicht, mogelijk beetje spiermassa, etc. Ik zou zeggen, let gewoon op de spiegel en koop een bodyfat caliber. :)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks! Ik zal vanaf zondag 2 weken op onderhoud eten.
Wel wil ik tot juli blijven doorcutten om de 10% te halenen denk dat ik na 2 weken onderhoud dit wel zou moeten halen met 8 weken cutten.
Ik wil de 10% bereiken voordat ik augustus 6 maanden het leger in ga waar ik waarschijnlijk het beste zal kunnen gaan bulken.
Ik ben alleen bang dat ik tijdens de bulk in het leger niet zal kunnen blijven liften wat dus zal gaan zorgen voor vooral vet toename...

EDIT: ik weet niet precies wat mijn onderhoud is btw. Als ik weinig training invoer op meeste calculators kom ik uit op 2250kcal en met lichte training (1-3 dagen p week) op 2550kcal. Ik werk als salesperson dus niet actief. Daarbuiten fiets ik elke dag naar werk 20min totaal en verder dus 2x liften en 1x hiit hardlopen. Waar zou ik vanuitgaan?

Laatst bewerkt:
Niet op berekeningen staren en gewoon iets proberen. Kijk naar of je afvalt of niet, niet naar getalletjes op papier.

Ik was vergeten te melden dat ik nu +-77kg weeg en geen 81 meer! Ik denk dat 2900kcal te veel gaat worden (x1.55) dus ga voor de 2580kcal!

Na 2 weken onderhoud, terug naar cutten op 1800 of beter op 2000?

Laatst bewerkt:
Gewoon zorgen dat je 0,4-0,5 kg per week afvalt per week, en je kcal inname daarop aanpassen

Okay thanks a lot both! Alleen denk je dat bulken zonder krachttraining met gewichten fout zal gaan?

Terug
Naar boven