AndroidHealthClinic

lichthoofdig na rechtstaan en deadlifts tijdens ckd

keniam

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
82kg
Hallo,

Ik ben op heel hoog vp met cyclo ketogenic diet begonnen. Ik train met een 4-daagse split en doe 6 keer per week 40 min ochtend cardio. Van Februari tot nu van 113 naar 97 gegaan. Eventjes een zwak moment gekend na een korte lastige arbeidsblessure, maar sinds 3 weken eet ik weer 30/5/65. Bloeddruk en hartslag zijn goed nu vergeleken met toen ik 133 woog.

Ik krijg meer en meer last van een high gevoel als ik uit de sofa/stoel rechtsta. Ook na elk setje deadlifts, alhoewel dat al iets beter gaat nu ik meer op de ademhaling let. Zicht verduistert een beetje gedurende enkele seconden, en een 'zalig' gevoel in m'n hoofd. Ik had het vroeger ook soms als de wekker afliep en ik uit bed rechtstond. Omgeving zei dat het normaal was.

Kdenk dat een bloedonderzoekje misschien iets kan uitwijzen?

Grts.​

denk eerder dat het aan je lage carbs intake + warme weer is. Ik zit ook redelijk laag in carbs momenteel maar niet zo laag en heb er ook last van. Bloedonderzoek kan nooit kwaad maar denk dat het aan je carbs ligt. Die 5 % carbs hoeveel gram is dit? En hoeveel is je vet%, aangezien je 97 kg weegt denk ik dat het nog redelijk hoog is aangezien je 1m80 bent en dan zou ik eigenlijk nog niet met een keto dieet beginnen. Gewoon een normaal voedingsschema maken met goede verhouding maar zeker hoger zitten in carbs, later kan je nog denken aan keto dieet als je echt niet meer vooruit gaat maar imo is het nu nog te vroeg.

bij deadlifts kan je het verhelpen. Dit komt omdat je met je hoofd niet in de goeie positie zit. Je moet 3-4m voor je kijken;), maw je hoofd meer naar boven houden. En eventueel als je uit de zetel komt dit langzamer doen ipv plots. Hierdoor kan je bloeddruk zich makenlijker aanpassen:D

• Topic Starter Topic Starter
Totaal geen last meer van na deadlifts en bor's :) Bedankt.

Ben ondertussen met ckd gestopt. Koolhydraten rustig verhoogd maar woog toch snel een 7 kg zwaarder, maar nu vanochtend terug nuchter op 98kg.

Ik eet nu zo'n 2800kcal op trainingsdagen ekv 47/36/18 323/246/54.

Hallo keniam,
Ik heb precies hetzelfde probleem af en toe met opstaan, licht gevoel in m'n hoofd met opstaan en duister zicht. Het komt meestal in de middag op het werk opdagen. Ikzelf heb gecut zonder extreem te minderen in koolhydraten. Dus bij mij zal het wel ergens anders aan liggen. Ik ga binnenkort wel langs de doktor.

Hallo keniam,
Ik heb precies hetzelfde probleem af en toe met opstaan, licht gevoel in m'n hoofd met opstaan en duister zicht. Het komt meestal in de middag op het werk opdagen. Ikzelf heb gecut zonder extreem te minderen in koolhydraten. Dus bij mij zal het wel ergens anders aan liggen. Ik ga binnenkort wel langs de doktor.

Heb je misschien een te lage bloeddruk?

Sorry voor de late reactie nog, ik ben dus naar de doctor gegaan en die zei dat ik een lage bloeddruk had doordat ik zoveel afgevallen ben. En m'n hart is nog gewent aan dat grote lichaam, dit kan tot een jaar duren voor het herstelt is.

Terug
Naar boven