MuscleMeat

Linkse taal op scholen

Welke indicatoren? Als ik dit zie: http://www.nrc.nl/economie/article2490885.ece/Groei_Duitse_economie_valt_stil

Een bericht van vandaag. De economie is alweer stilgevallen. De grootste economie van Europa. Er zijn miljarden in de economie gepompt, maar er is nog geen verbetering.

Leading indicators van veel landen laten nog steeds verbetering zien, ook al zijn die indicatoren in feite lagging. Maar dat zijn groeipercentages nog meer.

http://www.conference-board.org/economics/bci/

Ik denk dat het tegenvalt. China is steden aan het bouwen zonder dat er iemand woont, puur en alleen om er geld aan te verdienen. Op dezelfde manier als het hier is misgegaan. Een huis kopen en dan een paar maanden later verkopen voor meer geld. Dat gaat daar straks natuurlijk ook mis. Als China op zijn gat ligt, dan hebben we het goed voor elkaar. Het kan best nog 3-5 jaar duren, maar het komt vanzelf.

Rentes moet ook weer een keer omhoog. Als die omhoog gaan, na de zomer gok ik, dan kan de beurs ook weer een stuk omlaag. :thumbup:

Voor zover ik me kan herinneren heb ik idd vaak de naam Marx horen vallen tijdens bepaalde lessen, maar nooit de naam Nietzsche. Alle scholen die nog de leer van Christus prediken en Jezus een goed persoon noemen zijn ook een klucht.

School is sowieso een farce, objectiviteit is tegenwoordig 147 jaar na Ford verheven tot de schijn van subjectiviteit vermijden. Aangezien niemand nog eigen verantwoordelijkheid kan nemen sinds de invoering van een vooraf bepaalde pseudo waarde circulatie wordt je wel geacht in een positionering neer te strijken. Tenzij je een van die stille weters bent die het spelletje met doorsnee burgers nonchalant meespeelt.

Het drogbeeld van iedereen bijdragen aan vooruitgang is tot z'n einde, alleen draait men uit gewoonte door.

:bow2: marky begrijpt het

Voor zover ik me kan herinneren heb ik idd vaak de naam Marx horen vallen tijdens bepaalde lessen, maar nooit de naam Nietzsche. Alle scholen die nog de leer van Christus prediken en Jezus een goed persoon noemen zijn ook een klucht.

Misschien omdat Marx aan de basis ligt van verschillende economische, sociologische en historische scholen en Nietzsche enkel een filosoof en cultuurcriticus. En bij mijn weten deze zaken sowieso nooit binnen het middelbaar onderwijs gegeven.
Wat ik me herinner werd je destijds nergens "ingeduwd" en had alles de schijn van objectiviteit, wat dat ook mag wezen, dus een beetje kul om scholen als communistische indoctrinatie bastions te beschouwen.

Mijn maatschappij- en tevens geschiedenisleraar deelde soms gewoon flyers uit die dan over een demonstratie in Den Haag gingen. Opvallend was dat de inhoud een radicaal links tintje had. Het mooiste was dat de meeste klasgenoten het geen hol interesseerde.

Zo werd ons de dood van Kerwin Duinmeijer met de paplepel ingegoten. Deze moord werd door politiek-correct Nederland aangegrepen om iedereen met chauvinistische gevoelens de mond te snoeren.

Ja dat waren nog eens andere tijden. Gelukkig is er sindsdien veel veranderd.

Mijn maatschappij- en tevens geschiedenisleraar deelde soms gewoon flyers uit die dan over een demonstratie in Den Haag gingen. Opvallend was dat de inhoud een radicaal links tintje had. Het mooiste was dat de meeste klasgenoten het geen hol interesseerde.

Zo werd ons de dood van Kerwin Duinmeijer met de paplepel ingegoten. Deze moord werd door politiek-correct Nederland aangegrepen om iedereen met chauvinistische gevoelens de mond te snoeren.

Ja dat waren nog eens andere tijden. Gelukkig is er sindsdien veel veranderd.

Ja...gelukkig mag je tegenwoordig straffeloos mensen neersteken omdat ze niet tot het Nederlandse bloed behoren :rolleyes:

Waarschijnlijk heb je het niet zo goed begrepen...de reden dat je de zaak Kerwin krijgt onderwezen is omdat het de eerste moord in Nederland was na WOII waarvan geacht wordt dat er een racistisch motief an ten grondslag lag. Dat feit maakt de zaak al belangrijk, maar het wordt ook gebruikt om aan te tonen waar racisme, haat en verdeeldheid toe kunnen leiden.

En mensen die chauvinistisch zijn...ofwel OVERDREVEN patriottisme...verdienen gewoon een flinke rotschop. Er is niets mis met patriottisme...maar als je overdrijft ben je een flinke sukkel en een loser. Het is erg jammer dat er blijkbaar iets veranderd is en dat overdrijvingen nu blijkbaar geaccepteerd worden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven