Fitness Seller

Log Nador

Nador

Ripped Bodybuilder
Waardering
175
Mannen en helaas weinig vrouwen van het goeie leven,

Ik ga voor mezelf ook een logje bij houden (thanx to PAW, die heeft mij hiertoe gemotiveerd). De reden hiervoor is, dat ik graag mijn herstel wil gaan bijhouden en evt. progressie en ik hoop weer op mijn oude niveau te komen. Ik heb 5 maanden rust gehad vanwege een zware onderrugblessure. Misschien bij sommige al bekend dat ik al een tijdje met verschillende klachten loop. Even een opsomming:

-Onderrugblessure: 4 maanden geleden opgelopen tijdens het deadlifte, momenteel nog steeds last van. Fysio gehad en heeft niet veel geholpen, gister een rontgenfoto laten maken.

-Knieën: Al ongeveer 8 maanden. Pijn zit aan de bovenrand van mijn knieën. Ik heb er vooral last van tijdens het zitten met mijn knieën gebogen. Hamstrings heavy trainen gaat prima, quads echter niet.

-Voorkant schouder(aanhechting biceps/borst/schouder) Al een tijdje last van na een borstraining. Denk dat het mijn pezen zijn. Het doet pijn als ik erop druk etc.

Ik ga dus trainen door middel van een aangepaste schema, zodat ik toch nog een beetje kan trainen en mij misschien zelfs kan helpen om blessurevrij te worden.

Ik hoop dat jullie mij hierin willen steunen d.m.v. tips en adviezen.

Thanx

---------- Toegevoegd om 21:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:24 ----------

Trainingsschema (tips zijn welkom)

Allemaal lichte gewichten en 15 reps (3x15)

Maandag:
BP
Seated machine row
Leg extension
Side raise
Dumbbell skull crusher
Wrist curl
Calf raise

Woensdag:
Hamstring curl
Front raise
Rear lateral raise
Barbell curl (scott curl)
Shrugs
Seated Calf raise

Vrijdag:
Dumbbell fly
Seated row
Leg press (light) +evt. Leg extension light
Side raise
Triceps oefening naar keuze
Wrist curl
Calf raise

--\

Laatst bewerkt:
ik houd je log wel in de gaten man - heb zelf 2 maanden met een 'bijna hernia' gezeten, maar fysio hielp wel degelijk bij mij. wat doet de fysio en wat raad hij/zij jou aan? daarnaast heb ik een gebroken sleutelbeen gehad en heb na 8 weken heel lichtjes presses op weten te pakken met pijntjes hier en daar - misschien kan ik je wel wat advies geven op revalidatie gebied.

• Topic Starter Topic Starter
ik houd je log wel in de gaten man - heb zelf 2 maanden met een 'bijna hernia' gezeten, maar fysio hielp wel degelijk bij mij. wat doet de fysio en wat raad hij/zij jou aan? daarnaast heb ik een gebroken sleutelbeen gehad en heb na 8 weken heel lichtjes presses op weten te pakken met pijntjes hier en daar - misschien kan ik je wel wat advies geven op revalidatie gebied.

Volgens de fysio moest ik mijn core en obliques versterken. Ik moest dus een aantal oefeningen doen om dit voor elkaar te krijgen. Echter kreeg ik juist steeds meer last van me onderrug als ik deze oefeningen deed. tijdens het trainen adviseerde hij mij om mijn bekken naar voren te kantelen, navel intrekken en dan omhoog en glutes aanspannen, maar krijg dit niet eens voor elkaar tijdens de training:P en voelt ook niet lekker voor mijn rug.

Training van gister (saai en p*ssy weights, maarja moet wel)

BP 3x15 - 40 kg
Seated machine row 3x15 - 20kg
Leg extension 4x15 - 5kg
Side raise 3x15 5kg
Dumbbell skull crusher 3x15 24kg (totaal)
Wrist curl 2x10 20 kg stang
Calf raise 3x15 40 kg

schaam me dood voor deze gewichten, maarja hoop dat ik snel blessurevrij ben.

Gister ook de tonijnburgers van wazzup geprobeerd en ze smaakte goed:D

24nmvte.jpg

kerel, nergens voor schamen. Gewoon vooruit kijken en naar dat herstel toe werken!

Ik heb ook een aantal maanden met rugprobs door deadlift gelopen, alleen niet zo hevig als jij.

Keep up the motivation en lekker door trainen met lage gewichten.

thanx kerel. IK ga zeker me best doen de motivatie hoog te houden, ondanks de lage weights.

ik heb nu abbo, zal je zo nu en dan wel een motivatiebommetje geven:)

Training van net: Het ziet er deze week even anders uit, omdat ik maar 2 keer kon gaan.

Warming up fietsen
Leg press 3x15 - 10 kg
seated hamstring curl 3x15 - 50 kg
Seated machine row (small grip) 3x15 - 20 kg
Front raise 3x15 - 5 kg
Scott curl 3x15 - 7 kg
Dumbbell shrugs 3x15 - 32 kg totaal
Seated calf raise 3x15 - 20 kg

Niet veel last gehad, alleen mijn knieen deden wel even pijn aan het eind.

Succes met het herstellen man, pussyweights maken geen **** uit. Herstel is het belangrijkste

Succes met het herstellen man, pussyweights maken geen **** uit. Herstel is het belangrijkste

Idd, zolang ik maar pijnvrij kan trainen. Hoop alleen wel dat het niet te lang gaat duren. Is het trouwens mogelijk om spiermassa te winnen, ondanks de lage weights:P. Ik heb 5 maanden rust gehouden, dus misschien door muscle memory?

toch wel aardig wat oefeningen nog kerel!

Knap lullig die blessures, maar heb je nu ondanks 5 maanden rust nog steeds last daarvan? Dan zou het misschien nog heel lang kunnen duren.
Erg veel succes iig, ik weet hoe klote die blessures kunnen zijn :(

Net de huisarts gebeld voor de uitslag van de rontgenfoto. Snapte er niet zoveel van. Eerst zei hij '' Er zijn geen aanzienlijke beschadigingen en daarna zei die er is niks te zien'' en vroeg of ik goed verzekerd was voor fysio, terwijl hij mij al eerder doorverwees naar fysio voor me schouders en rug en daar heb ik 7 behandelingen gehad en dat heeft geen drol geholpen. kan er toch vanuit gaan dat er toch meer aan de hand is, na 5 maanden rust en fysio en nog steeds last van hebben? Wat raden jullie mij aan?

toch wel aardig wat oefeningen nog kerel!

I know, maar ik kan bijna geen compounds doen, dus moet het voornamelijk zoeken bij dit soort oefeningen helaas.

---------- Post added ma 6 jun 2011 at 13:10 ----------

knap lullig die blessures, maar heb je nu ondanks 5 maanden rust nog steeds last daarvan? Dan zou het misschien nog heel lang kunnen duren.
Erg veel succes iig, ik weet hoe klote die blessures kunnen zijn :(

zwaar k*t idd!

Laatst bewerkt:
Je kan altijd een 2nd opion aanvragen toch? wel balen man..

24nmvte.jpg

NOM NOM NOM NOM NOM NOM NOMN NOMNOM NOM/. nom

Terug
Naar boven