XXL Nutrition

Log Panzerchrist

Panzerchrist

Novice
Waardering
0
Hoi DBBers,

Sinds een week of 2 heb ik train zooi thuis staan , een squat rek, bankje en halter. Ik ga hiermee het Rippetoe schema volgen.

Doel is (voorlopig) om een beter fysiek te krijgen. Uiteindelijk ga ik toch wel voor kracht trainen denk ik, powerliften/strongman spreekt me wel meer aan.

Leeftijd: 19
Lengte: 1.96m ongeveer
Gewicht: 90kg

Op het moment heb ik nog niet echt een voedinsschema, maar daar zal ik deze week ff aandacht aan schenken. Op het moment eet ik 's ochtends 2 broodjes kaas, halve liter melk en een banaan. Dan op stage (8:30 - 17:00) eet ik verspreid over de werkdag 10 broodjes waarvan 8 met kaas en rosbief en 2 met pindakaas. Dan met het avondeten gewoon groente en aardappelen enzo + melk. Voor later op de avond heb ik eigenlijk nog niets te eten, zou zo 1 2 3 niet weten wat ik om een uur of 9 nog zou kunnen eten. Ik ga niet nog meer brood eten. En dan voor het slapen gaan een bak magere naturel kwark van de aldi (500 gram). En veel water, en 2 liter melk per dag ofzo.

Eetschema heeft nog wel wat aandacht nodig dus. Zou ook niet weten hoeveel ik nu binnen krijg aan eiwitten en koolhydraten dus ja...

Maar goed, ik volg rippetoe, dus het schema ziet er als volgt uit:

Workout A
Squat
Press
Bent over row

Workout B
Squat
Bench press
Deadlift

Week 1: ABA
Week 2: BAB

Ik train op zondag, dinsdag en donderdag. Komt het beste uit voor mij.

Nu heb ik dus 2 weken mijn trainzooi , maar heb die 2 weken gebruikt om een beetje bekend te raken met de oefeningen en de juiste gewichten te zoeken. Afgelopen zondag heb ik mijn eerste training gehad, vanuit daar ga ik verder werken. Dit was de training (warming up sets weet ik niet meer precies, dus die laat ik nu maar even achterwege)

Zondag, 27 september
Squats:
3 x 5 x 40kg

Press:
3 x 5 x 22,5kg

Bent over row:
3 x 5 x 32,5kg

Bent over row vind ik trouwens maar een k*t oefening. Jammer dat ik geen power cleans kan doen bij mij op zolder

Squats kunnen zeker nog zwaarder, maar als ik te zwaar pak en ik faal, dan ben ik de sjaak want ik kan nergens heen met de halter.

Vanavond weer een training en dan post ik de resultaten weer.

Deze week nog even verdiepen in een voedingsschemaatje en dan ben ik benieuwd wat de resultaten gaan zijn in het komende jaar :o

Bedankt voor het lezen en reacties zijn zeker welkom!

Laatst bewerkt:
Succes met gainen. Is wel handig om beter je grenzen te verkennen als je van die steunen hebt waar de baar op kan als je faalt.

succes kerel, ik ga je volgen!

• Topic Starter Topic Starter
Tnx!

@ Kraft: Zijn die steunen apart te koop ergens? Zou namelijk wel handig zijn

Vandaag is mijn heavy gripper binnengekomen! Ik heb de HG150 besteld bij sportfood, 68 kilo knijpkracht dacht ik zo uit mn hoofd?

Krijg m best makkelijk dicht met rechts vooral, maar kan wel merken dat mn linkerhand een stuk minder kracht heeft zeg... Vanmiddag even in zitten knijpen en zojuist nog 2 setjes gedaan.

iig, net weer een training achter de rug:

Dinsdag, 29 september

Squat

2 x 5 x 20kg
3 x 30kg
2 x 35kg

3 x 5 x 42,5kg

Bench press

2 x 5 x 12,5kg
3 x 20kg
2 x 25kg

3 x 5 x 30kg

Deadlift

2 x 5 x 30kg
3 x 40kg
2 x 45kg

5 x 52,5kg

Was zeker een lekkere training. Deadlift en squat doe ik nog een beetje op safe, vooral de deadlift. Ben zuinig op mn rug :)

Tsja mn bankdruk... Ging al een stuk beter dan vorige week, toen ik ook 3 setjes van 30kg drukte (lukte echt net aan) ... Maar toch heeft dat zeker nog wel wat werk nodig zeg. Achja zal wel goed komen na een tijdje:o

Kan me alleen niet voorstellen dat je elke workout je gewicht moet verhogen met de gigantische hoeveelheden die mark rippetoe aanraad, vooral met bank drukken.... Ik denk dat ik hooguit in stappen van 1 kilo zal kunnen gaan. Eerste paar keer misschien 2 / 2,5kg hooguit.. maar meer zeker niet. Mja we zullen wel zien!

Donderdag, 1 oktober

Squat

2 x 5 x 20kg
3 x 30kg
2 x 40kg

3 x 5 x 45kg

Press

2 x 5 x 15kg
3 x 20kg
2 x 22,5kg

1 x 5 x 25kg
1 x 4 x 25kg
1 x 6 x 22,5kg

Bent over row

2 x 5 x 20kg
3 x 25kg
2 x 30kg

3 x 5 x 32,5kg

De press had ik ff iets te zwaar gepakt... Laatste rep van de tweede set lukte net niet. Bij het derde setje dus maar ff 1 stap lichter gepakt en nog een extra rep gemaakt :P

Laat me raden, je houdt van metal...

Zondag, 4 oktober

Squat

10 x 20kg

1 x 5 x 42,5kg
2 x 5 x 45kg

Bench press

10 x 20kg
5 x 20kg

2 x 5 x 32,5kg
1 x 5 x 30kg

Deadlift

1 x 5 x 57,5kg

Ik denk wel dat je meer kunt benchpresse dan 20 kilo.

Die 20 kilo was een opwarmer. Maar bij sets van 30 / 32,5kg houdt het wel op.

Terug
Naar boven